Eikö Kokoomusta saisi äänestää?
Olen ollut pari kuukautta uudessa työpaikassani. Olen viihtynyt ja olen kuvitellut, että myös minusta pidetään.
Tänään oltiin sitten ruokatauolla pälisty kaikenlaista. Huomasin, että jonkun juttuni jälkeen tuli hetken hiljaista ja puheenaihe vaihtui, mutta en jäänyt miettimään asiaa.
Satuin sitten myöhemmin vahingossa kuulemaan, kun kaksi työkaveria puhuivat minusta naureskellen, että "taitaa olla joku kokoomusrouva".
Ihmettelen. Olemme kuitenkin koulutettuja ihmisiä ja kuvittelisin kaikkien, tai lähes kaikkien, jakavan samat arvot ja kannattavan Kokoomusta.
Ymmärsinkö ehkä jotakin väärin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kuitenkin maan suurin puolue ollut viime vuosikymmenet. Tällä palstalla työttömät = vasemmistolaiste ovat yliedustettuina.
Akateemisessa miesvaltaisessa työpaikassa, esim. teknologiayritys, 80% ellei enemmän on kokoomuslaisia.
No voi h******i. Ei ainakaan meillä ole.
Koomista kun olet niin varma ettei juuri kukaan äänestä kokoomusta. Kyllä äänestää. Vaaleissa aina yli 20% kannatus ja 2000-luvulla ollut suurimman osan ajasta suurin.
En ymmärrä mitä järkeä palkansaajan on edes äänestää muuta kuin kokoomusta. Kaikki muut haluavat aina ja jatkuvasti korottaa veroja. Aika tyhmä palkansaaja täytyy olla että haluaa väkisin eroon rahoistaan.
Jos noin 20% äänestää Kokoomusta, tarkoittaa se, että 80% ei äänestä. Kyllähän se hassua on, jos kaikki työkaverit kuuluisivat tuohon 20% osuuteen, vaikka Kokoomus painotettuna olisikin. Sen lisäksi osa Kokoomusta äänestävissä on sellaisia, jotka "valitsevat pienimmän pahan", eli eivät kuitenkaan ole kaikista Kokoomuksen edustamista asioista samaa mieltä. Pitää muistaa, että aika suuri osa suomalaisista ei aktiivisesti kannata tai ole sitoutunut yksittäiseen puolueeseen, vaan näkee kaikissa tietyt huonot puolet.
Aidosti Kokoomusten arvoja kannattavien henkilöiden osuutta Suomen kansasta kannattaa tutkia katsomalla Kokoomuksen jäsenistön määrää.
Kysyt tätä vihervasuri palstalla, lol
Vierailija kirjoitti:
Kysyt tätä vihervasuri palstalla, lol
Lol? Ja ei tämä ole mikään vihervasuripalsta, täällä on ihmisiä laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, jos ajattelee, että Suomen suurimman puolueen kannattajia ei löydy enää mistään. Minä olen ainakin ylpeästi kokoomuslainen jatkossakin. Myöntäkää pois, niin olette vaaliuurnilla tekin.
Ap
Se, että sinä äänestät kokoomusta ei todellakaan tee sinusta kokoomuslaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, jos ajattelee, että Suomen suurimman puolueen kannattajia ei löydy enää mistään. Minä olen ainakin ylpeästi kokoomuslainen jatkossakin. Myöntäkää pois, niin olette vaaliuurnilla tekin.
ApSe, että sinä äänestät kokoomusta ei todellakaan tee sinusta kokoomuslaista.
Lähinnä se tekee ap:sta hyödyllisen idiootin.
rouva realisti kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että kukaan palkansaaja tai ylipäätään ihminen, joka ei ole todella rikas ja katso elämäntehtäväkseen kerätä lisää rikkautta itselleen äänestäisi kokoomusta. Varmaan moni äänestää, kun kuvittelee näin kuuluvansa parempaan kansanosaan. Voin kertoa, että et kuulu. Ja et tule näin rikkaammaksi. Kokoomuksen tehtävä on keskittää hyvinvointi, niin henkinen kuin taloudellinenki, erittäin rajatulle kansanosalle.
Ja ihmiset kehtaavat vielä vaatia lisää valtaa itselleen, vaikka eivät ymmärrä edes tällaisessa yksinkertaisessa asiassa, mitä ei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taas "sirkkamummo" provoilee, älkää menkö halpaan.
Ps Tyylin tunnistaa selvästi, keksi uusi.
Kokoomus on mielestäni ihan ok puolue. Huonoja poliitikkoja toki löytyy, mutta niitä nyt löytyy joka puolueesta, joten pyrin sietämään sitä. Mielestäni ahkeruus ja yritteliäisyys ovat hyviä ominaisuuksia, jotka kuuluvat kokoomuslaisuuteen. Ahneus ja oman edun tavoittelu tottakai myös, mutta sama pätee muihinkin puolueisiin. Ainahan sanotaan, että kokoomus on hyvä kakkospuolue, mutta ykköspuolueena vaarallinen, vaarallinen heikommassa asemassa oleville. Näinhän se on. Suomessa kuitenkin on mahdollisuus osalle tuosta heikommasta sakista nousta sieltä pois hyväosaisten sakkiin, joten ei kokoomus nyt niin vaarallinen ole, että pitäisi itsensä kiikkuun laittaa, jos se suurin puolue olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rouva realisti kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että kukaan palkansaaja tai ylipäätään ihminen, joka ei ole todella rikas ja katso elämäntehtäväkseen kerätä lisää rikkautta itselleen äänestäisi kokoomusta. Varmaan moni äänestää, kun kuvittelee näin kuuluvansa parempaan kansanosaan. Voin kertoa, että et kuulu. Ja et tule näin rikkaammaksi. Kokoomuksen tehtävä on keskittää hyvinvointi, niin henkinen kuin taloudellinenki, erittäin rajatulle kansanosalle.
Ketkä sitten kuuluvat parempaan kansanosaan, jolle annat luvan äänestää Kokoomusta?
ApNe joiden tavoitteena on rikastua toisten tekemällä työllä :-)
Ihmiset joiden tarkoituksena on yksityistää yhteiskunnan peruspalveluita (sähkönsiirto, terveydenhoito, rautatiet, postipalvelut ym. ), siirtääkseen niistä saadut voitot pois suomesta verottajan ulottumattomiin.
Pääoman omistajat, joiden ei enää tarvitse tehdä työtä elääkseen, sillä he voivat liikutella pääomaa sinne missä se tuottaa eniten voittoa, välittämättä inhimillisyydestä tai oikeudenmukaisuudesta.
Työnantajat jotka yrittävät tuhota periaatteen, työstä on maksettava kohtuullinen korvaus työntekijöille.
Onhan näitä loiseläjiä jo aikamoinen määrä suomessakin.
Loiset kai elävät sosiaalituilla?
Ehei, ei se niin ole.
Sosiaalituet ovat köyhiltä (matalapalkkatyöt) ja keskiluokalta verotuksen avulla kerättyä rahaa, jolla pidetään hengissä ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta ole tällä hetkellä oikeutettuja keräämään lisää varallisuutta rikkaimmalle kansanosalle, niille todellisille siipiveikoille.
Se että omistaa palaan siitä työpaikasta josta moni saa palkkansa ei tee loiseksi. Kaikki voivat sijoittaa, ja kaikkien tulisi sijoittaa.
Käsittämätön ajatusmaailma täällä monella, muiden pitäisi hoitaa teille paremmat tulot, mutta itse ei olla valmiita tekemään mitään.
Hävetkää jos osaatte.
Minusta on pöyristyttävää, että Suomen eduskunnassa edes saa olla kommunistipuolue. Suomeen säädettiin 1930 kommunistilait, jotka kielsivät kommunistisen toiminnan maassamme. Ne kumottiin lopullisesti vuonna 1944 valvontakomission - siis Neuvostoliiton - painostuksesta.
Neuvostoliittoa ei kuitenkaan ole ollut pian kolmeen vuosikymmeneen. Voimme siis palata lailliseen yhteiskuntajärjestykseen, jossa kaikki radikaalivasemmistolainen toiminta on kriminalisoitu.
1930-luvulla anarkistinen liike oli Suomessa mitätön, mutta nyt se voidaan kieltää samaan syssyyn kommunistien kanssa.
Kyllä se äskeinen kommentoija oli täysin oikeassa. Kannattaa nyt vain katsoa peiliin, sieltä näkyy linssi johon on kustu ja venytetty nenä. Kokoomus on kussut linssiisi ja sua on vedetty nenästä.