Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on Vantaan halvoista ja huonoista alueista vähiten huono?

Vierailija
05.03.2018 |

Asuntolainaa mahdollisuus saada n 150 000e, joten eipä sillä kovinkaan ihmeellistä asuntoa osteta. Joten kertokaa miltä alueelta tuolla rahalla saisi parhaiten rahoille vastinetta!
Kiitos!

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Tuo Korso on käynyt mielessä, koska on varmasti mainettaan parempi.  On kuitenkin melko laaja alue ja asukkaita yhtä paljon kuin pienessä kunnassa. Toisaalta myös Hakunila on varmasti ihan mukava. Täytyy tutkia tarkemmin. Budjetti on pieni, mutta valitettavasti en yksinhuoltajana uskaltaisi suurempaa ottaa. Koivukylä vaikuttaa hieman levottomalta alueelta.

ap

Me ostettiin Korsosta oma talo, kun niin tykästyttiin vuoden kerrostaloasumisen jälkeen. Suosittelen ap Korsoa!

Vierailija
62/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu vaaralassa, mutta eikös se ole lähinnä omakoti aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok kirjoitti:

Hakunila menettelee. Hyvät kulkuyhteydet.

Ei menettele! Se on varmasti koko Vantaan kaikista huonoin alue! Mikä tahansa muu!

Paitsi Koivukylä

Vierailija
64/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä tää Rajatorpan kämppä, mutta vähän on kulkuyhteydet haastellisemmat kuin esim. Kaivokselassa, Martinlaaksossa tai Myyrmäessä. Itse oon asunut Martinlaaksossa ja tykkäsin. Jos vielä Vantaalle takaisin muutan joskus niin se on kyllä joko Martinlaakso tai Myyrmäki.

Vierailija
65/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, että myös kalliit ja ns. hyvät alueet voivat kärsiä jos vieressä on huonoja alueita. Itsellä kokemuksia Leinelästä, jota pidetään uutena ja rauhallisena alueena. No joka paikkaan siellä murtauduttiin jatkuvasti. Verkkokellarit myllättiin aina silloin tällöin ja alueen yritykset kärsivät myös. Jopa parkkihalleissa autoihin murtauduttiin.

Vierailija
66/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylästö? Tammisto? Kartanonkoski ja Pakkala tosin siinä välissä slummeilemassa.

Eipä 150 000 saa mistään noista ton kokoista kämppää mitä ap haluaa.

Vierailija
67/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damiana kirjoitti:

Muuten hyvä tää Rajatorpan kämppä, mutta vähän on kulkuyhteydet haastellisemmat kuin esim. Kaivokselassa, Martinlaaksossa tai Myyrmäessä. Itse oon asunut Martinlaaksossa ja tykkäsin. Jos vielä Vantaalle takaisin muutan joskus niin se on kyllä joko Martinlaakso tai Myyrmäki.

Mietin vaan, että eikös Konalan Ristikko-kauppakeskus ja Lidl siellä ole aika lähellä Rajatorppaa.

Siellähän on myös loistava alemyymälä Saiturin Pörssi (myös Martinlaaksossa) ja Luhdan Outlet, josta saa laadukkaita vaatteita edullisesti.

Vierailija
68/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita asuinalue sen mukaan, missä on vähiten niitä, joista ei saa puhua.

Ja puhun nyt niistä "Afrikan mustalaisista".[/quote

Heitä on ikävä kyllä kaikkialla - myös Kauniaisista löytyy jo pöyristelyistä huolimatta joku heikäläinen.

Vierailija
69/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten joustava maksuvalmius teillä on ? Onko 150 ihan yläraja ja mahdollisen putkirempan tuoma lisäkustannus per kuukausi vie talouden kuralle ? Putkirempasta tulee (toki riippuen miten laaja remppa tehdään) noin 700 euroa/neliö lisää hintaa. Esimerkkinä espoolainen kerrostalo, rakennettu 1970, tehdään tänä vuonna perinteinen putkiremppa ja kustannusarvio on juuri tuo 700 euroa/neliö.

Mun mielestä 150000 eurolla uutta perheasuntoa ei ns. hyvältä alueelta Vantaalta saa. Ei vaan saa. Eli on pakko tyytyä kohtapuoliin putkirempattavaan. Niitä löytyy kyllä.

Vierailija
70/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita asuinalue sen mukaan, missä on vähiten niitä, joista ei saa puhua.

Ja puhun nyt niistä "Afrikan mustalaisista".[/quote

Heitä on ikävä kyllä kaikkialla - myös Kauniaisista löytyy jo pöyristelyistä huolimatta joku heikäläinen.

Meidänkin taloon muutti just somppuja. Pitää vissiin tehdä joku kepponen niille... ehdotuksia?

Vierailija
71/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Korsoa mietitte ja Vantaa ei oo mikään itseisarvo niin harkitsisin kans Keravaa. Samat yhteydet ku Korsostaki ja sama matka lähes kaikkialle mut pienemmällä hinnalla ihan hyväkuntosiakin koteja lapsiystävälliseltä alueelta.

72/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon koon tarve?

Totta! Unohtui tämä tieto kokonaan. 3h tai 4h. Kaksi alakoululaista. Hyvät kulkuyhteydet (varsinkin Helsinkiin) plussaa!

Voisit katsella Vihdintien varrelta, eli Länsi-Vantaalta. Siellä esim. Vapaala tai Pähkinärinne.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
73/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja T kirjoitti:

Niin, miten joustava maksuvalmius teillä on ? Onko 150 ihan yläraja ja mahdollisen putkirempan tuoma lisäkustannus per kuukausi vie talouden kuralle ? Putkirempasta tulee (toki riippuen miten laaja remppa tehdään) noin 700 euroa/neliö lisää hintaa. Esimerkkinä espoolainen kerrostalo, rakennettu 1970, tehdään tänä vuonna perinteinen putkiremppa ja kustannusarvio on juuri tuo 700 euroa/neliö.

Mun mielestä 150000 eurolla uutta perheasuntoa ei ns. hyvältä alueelta Vantaalta saa. Ei vaan saa. Eli on pakko tyytyä kohtapuoliin putkirempattavaan. Niitä löytyy kyllä.

Ei se helppoa ole mutta mahdollista kyllä. Kuten juuri tuolla ylempänä ketjussa mainittu nyt myynnissä oleva asunto simonmetsässä. Parempaa aluetta lapsiperheelle saa hakea!

Vierailija
74/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Vaaralassa ja en voi kuin suositella. :) Aivan ihana alue. Joskin tuolla hinnalla ei täältä kolmiota/neliötä saa. Se on totta, että täällä pientalot ovat jo aika vanhoja, mutta uudisrakentamista on ollut ja tulee olemaan, niissä tosin hinnatkin jo paljon korkeammat.

Hakunila on mielestäni varteenotettava vaihtoehto tuolla hinnalla. Mainettaan paljon parempi paikka - ulkoilumaastot, liikenneyhteydet sekä palvelut hyvät. Ei kukaan siellä ostarilla asu/hengaa, joka on vanha ja epämiellyttävä. Joskin enpä ole nähnyt vanhaa ostaria/asemanseutua, joka ei olisi epämiellyttävä. 

Martinlaaksossa asuu appeni ja se on myös mukava alue ja sopii teidän hintahaarukkaan. 

Vierailija
75/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla budjetilla taitaa olla Martinlaakso tai Pähkinärinne miellyttävimmästä päästä, Rajatorppakin menettelee. Itä-Vantaalta löytyy paljon jos Hakunila, Koivukylä ym. kelpaa.

Vierailija
76/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Myyrmäkeä. Siellä hyvät koulut ja kaikki harrastus mahdollisuudet. Loistopalvelut ja  kaupat ja kauppakeskus Myyrmanni. Ihan siitä uimahallin vierestä suosittelen. Tuttuja asuu siellä voisit saada kolmion, tai neliön. Useimmissa taloissa on omat isot uima-altaat. Meilläkin on siellä perheasunto, joka on nyt vuokralla. Juna, bussit ja Raide-Jokeri vie ihan minne vaan.

Vierailija
77/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on pahin

Vierailija
78/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiantuntijoilla kokemusta Korson Metsolasta? Millainen paikka asua?

Vierailija
79/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paskimmat alueet on Koivukylä, Havukoski ja Hakunila. Itse katsoisin kämppää Kaivokselasta, en oo tosin varma saako tolla hinnalla? Myyrmäen vieressä mutta paljon rauhallisempi. Tai sitten Hiekkaharjusta.

Vierailija
80/157 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Hakunilassa, Myyrmäessä ja nyt Länsimäestä ostin asunnon kaksi vuotta sitten. Aiemmin olen asunut Helsingissä koko ikäni. Voin suositella kyllä lämpimästi kaikkia yllä mainittuja, mutta parhaat ulkoilualueet löytyvät mielestäni Hakunilasta ja Länsimäestä. Länsimäessä ja Myyrmäessä on se hyvä puoli, että ne ovat lähempänä Helsinkiä ja esimerkiksi itse en kummassakaan asuessa maksanut koskaan seutulippua, koska Myyrmäessä kävelin Helsingin puolelle Malminkartanon juna-asemalle ja nyt Länsimäessä käytän metroa.

Kaikki kolme ovat olleet hyvin rauhallisia paikkoja ja olen saanut kulkea aivan rauhassa keskellä yötäkin vaikka Mellunmäen metrolta kotiin. Parhaat palvelut ovat Myyrmäessä Myyrmannin takia. Hakunilasta ja Länsimäestä pääsee kyllä nopeasti bussilla esim. Porttipuistoon josta löytyy jos jonkinlaista kauppaa.

Mutta tosiaan mainettaan parempia nämä kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi