Tunnetko ketään joka elää pelkällä sijoittamisella?
Ostaa, myy, sijoittaa edelleen ja elää näillä tuotoilla? Tuo on haaveeni.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Juu, tunnen pari kaveria.
Paljonkohan näillä on ollut alkupääoma?
kyllä, mutta ovat töissä pankissa sijoittamassa muiden rahoja
Tunnen. Itsellä on varainhoitaja tuohon hommaan. Pääoma tuottaa ihan kivasti.
Mieheni (tai meidän perheemme, minun palkkani lisäksi) kyllä, tosin on myös muutamassa hallituksessa firmoissa, joita omistaa. Pörssikauppaa tekee vain passiivisten indeksien kautta.
Montakin. Jos on näin viisaita ihmisiä, niistä pitäisi kuntien ja valtion ottaa opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en yleensä kysy sellaista ihmisiltä. Ei ole kuulu hyviin tapoihin udella toisten varallisuudesta.
Sen tiedän, että he ostavat ja myyvät warranteja, futuureja yms. Osakkeita eivät enää kiinnosta heitä, liian vähän tuottoa (heidän mielestä).
Toinen lopetti työntekoa 33-vuotiaana ja toinen ehkä 33-vuotiaana.
Eivät saa mitään tukea yhteiskunnalta jos joku epäilee sellaista.
Mun serkku. Irtisanoutui päivätyöstään ja alkoi businessenkeliksi. Omaa rahaa ehkä 10 mijoonaa, mutta käsittääkseni etsii rahoitusta firmoihin lähinnä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en yleensä kysy sellaista ihmisiltä. Ei ole kuulu hyviin tapoihin udella toisten varallisuudesta.
Sen tiedän, että he ostavat ja myyvät warranteja, futuureja yms. Osakkeita eivät enää kiinnosta heitä, liian vähän tuottoa (heidän mielestä).
Toinen lopetti työntekoa 33-vuotiaana ja toinen ehkä 33-vuotiaana.Eivät saa mitään tukea yhteiskunnalta jos joku epäilee sellaista.
Ei millään pahalla mut ootko ulkomaalainen vai suomenruotsalainen, kun kielioppi on hmmmm..... erilainen.
En tiedä ketään, työskentelen pankissa. Monet sijoituspuolen kollegat sijoittavat ahkerasti, mutta kyllä he silti sillä 3-4 tonnin paljalla joutuvat töissä käymään. Sijoitetun pääoman pitäisi olla miljoonaluokkaa jotta pelkästään sen tuotoilla pystyisi elämään.
Eräs lähisukulaiseni, perittyä rahaa n. miljoonan verran. Itse siis perin suunnilleen saman verran, mutta jatkan työssäkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään, työskentelen pankissa. Monet sijoituspuolen kollegat sijoittavat ahkerasti, mutta kyllä he silti sillä 3-4 tonnin paljalla joutuvat töissä käymään. Sijoitetun pääoman pitäisi olla miljoonaluokkaa jotta pelkästään sen tuotoilla pystyisi elämään.
Ei välttämättä. Jos onnistut osakekaupoissa osta-myy-meiningillä niin helposti siitä saa itselleen kk-palkan, ehkei niin isoa mutta kuitenkin.
Vaikka miten toitotetaan, että osakkeet ovat pitkässä juoksussa tuottaneet 9% vuodessa, niin on siihen aikaan sisältynyt huimaa inflaatiotakin, joka on syönyt tuotot. Lisäksi verottaja vie 30% kotiutetuista voitoista. Pelkkä osinkotuotto on keskimäärin noin 3,5%, joten pitää olla miljoonan pääoma, että saisi edes 3000€:n kuukausittaisen nettotuoton.
Sanonpahan vain, että jos nollasta aloittaa, sen miljoonan keräämiseen menee useimmilta koko aikuinen työhistoria. Perijät ja yrityksensä myyneet sitten erikseen, mutta hekin ovat keskimäärin aika iäkkäitä.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vaikka miten toitotetaan, että osakkeet ovat pitkässä juoksussa tuottaneet 9% vuodessa, niin on siihen aikaan sisältynyt huimaa inflaatiotakin, joka on syönyt tuotot. Lisäksi verottaja vie 30% kotiutetuista voitoista. Pelkkä osinkotuotto on keskimäärin noin 3,5%, joten pitää olla miljoonan pääoma, että saisi edes 3000€:n kuukausittaisen nettotuoton.
Sanonpahan vain, että jos nollasta aloittaa, sen miljoonan keräämiseen menee useimmilta koko aikuinen työhistoria. Perijät ja yrityksensä myyneet sitten erikseen, mutta hekin ovat keskimäärin aika iäkkäitä.
Minä olen onnistunut löytämään laatuosakkeita halvalla ja kun ne noussut niinnhyvällä voitolla ne on saanut. Viimeksi nousi 50 %
Tunnen vain yhden, en tiedä että kuinka paljon on tienannut sijoittamisella, mutta asuu vastavalmistuneessa omakotitalossa ja näyttäis ajelevan jollain citymaasturilla. Ei siis käy töissä ja vaimo on kotiäitinä heidän tyttärelleen. Ja kyllä, olen häpeämätön kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Itseni.
Tunnen montakin jotka elävät sijoittamisella.
Kukaan heistä ei ole suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Itseni.
Kerro lisää! Mikä oli sun alkupääoma? Ootko perinyt rahaa vai onko itse ansaittua?
jotain 300t oli kun 25 vuotiaana otin loparit ja muutin keharimaahan elämään sijoitustuotoilla. ihan vaan sen takia että vihaan suomalaista yhteiskuntaa ja sen takia haluan olla tuottamaton loiskansalainen.