Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään joka elää pelkällä sijoittamisella?

Vierailija
05.03.2018 |

Ostaa, myy, sijoittaa edelleen ja elää näillä tuotoilla? Tuo on haaveeni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vaikka miten toitotetaan, että osakkeet ovat pitkässä juoksussa tuottaneet 9% vuodessa, niin on siihen aikaan sisältynyt huimaa inflaatiotakin, joka on syönyt tuotot. Lisäksi verottaja vie 30% kotiutetuista voitoista. Pelkkä osinkotuotto on keskimäärin noin 3,5%, joten pitää olla miljoonan pääoma, että saisi edes 3000€:n kuukausittaisen nettotuoton.

Sanonpahan vain, että jos nollasta aloittaa, sen miljoonan keräämiseen menee useimmilta koko aikuinen työhistoria. Perijät ja yrityksensä myyneet sitten erikseen, mutta hekin ovat keskimäärin aika iäkkäitä.

Minä olen onnistunut löytämään laatuosakkeita halvalla ja kun ne noussut niinnhyvällä voitolla ne on saanut. Viimeksi nousi 50 %

Tuossa pitää sitten sijoittaa pääoma aina yhtä onnistuneesti uudestaan. Normaalisti 50% arvostuksen nousu vie vuosia tai sitten osakkeessa on jumalaton riski, joka toimii myös toiseen suuntaan. Ei tuo miljonääriksi tuloa välttämättä nopeuta vrt. passiivinen holdaus.

Vierailija
22/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miten toitotetaan, että osakkeet ovat pitkässä juoksussa tuottaneet 9% vuodessa, niin on siihen aikaan sisältynyt huimaa inflaatiotakin, joka on syönyt tuotot. Lisäksi verottaja vie 30% kotiutetuista voitoista. Pelkkä osinkotuotto on keskimäärin noin 3,5%, joten pitää olla miljoonan pääoma, että saisi edes 3000€:n kuukausittaisen nettotuoton.

Sanonpahan vain, että jos nollasta aloittaa, sen miljoonan keräämiseen menee useimmilta koko aikuinen työhistoria. Perijät ja yrityksensä myyneet sitten erikseen, mutta hekin ovat keskimäärin aika iäkkäitä.

Minä olen onnistunut löytämään laatuosakkeita halvalla ja kun ne noussut niinnhyvällä voitolla ne on saanut. Viimeksi nousi 50 %

Tuossa pitää sitten sijoittaa pääoma aina yhtä onnistuneesti uudestaan. Normaalisti 50% arvostuksen nousu vie vuosia tai sitten osakkeessa on jumalaton riski, joka toimii myös toiseen suuntaan. Ei tuo miljonääriksi tuloa välttämättä nopeuta vrt. passiivinen holdaus.

Edes ammattilaisen hoitama aktiivinen rahasto ei pystynyt voittamaan indeksiä 10 vuoden vertailussa (case Buffett), mutta av-mamma siihen tietenkin pystyy valikoituneella osakepoiminnallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljastan. Kyseessä Fortum, pidin muistaakseni pari vuotta, arvonniudu noin 50 %. Ostin kurssiin 12 ja risat ja möin kurssiin noin 18 ihan vasta möin. Voit tarkistaa itse Fortumin kurssihistoriasta jos et usko. Fortum ei kait ihan riskipitoisimmasta päästä? Saman tempun oon tehnyt Nordean osakkeen kanssa kun oli kohu muutama vuosi sitten ja ihmiset tuohtuneina möivät pois, niin ostin halvalla ja odotin nousua ja myin hyvällä voitolla. Onhan näitä, kunhan pitää silmät auki.

Vierailija
24/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Yksi tuttavuus kertoi elävänsä vain sijoituksilla, mutta loppujen lopuksi oli työtön, joka eli tukien lisäksi vähäisillä säästöillä. Ei tietoakaan mitään sijoituksista. En ymmärrä miksi valehteli noin. Mulle ihan sama oli sijoituksia tai ei.

Vierailija
25/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljastan. Kyseessä Fortum, pidin muistaakseni pari vuotta, arvonniudu noin 50 %. Ostin kurssiin 12 ja risat ja möin kurssiin noin 18 ihan vasta möin. Voit tarkistaa itse Fortumin kurssihistoriasta jos et usko. Fortum ei kait ihan riskipitoisimmasta päästä? Saman tempun oon tehnyt Nordean osakkeen kanssa kun oli kohu muutama vuosi sitten ja ihmiset tuohtuneina möivät pois, niin ostin halvalla ja odotin nousua ja myin hyvällä voitolla. Onhan näitä, kunhan pitää silmät auki.

Menit all-in ja nyt sulla on miljoona?

On mullakin salkussa osakkeita, jotka tuplanneet pörssiarvonsa, mutta en tuolla rikastumaan ole päässyt. Lähinnä pientä lisätuottoa hajautetussa salkussa.

Vierailija
26/28 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni perusti 90-luvulla hyvin suositun internet-sivuston ja myi sen oikeaan aikaan ja muuttui yhdessä yössä miljonääriksi. Nykyisin hän elää noista miljoonista sijoittamiensa rahojen voitoilla. Opiskelee myös, sillä halusin kokeilla jotain muuta työtä vielä elämänsä aikana ja on nyt perustamassa uutta pelialan firmaa.

Vierailija
27/28 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ja tietenkin hän oli niitä ihmisiä, jotka sijoittivat bitcoineihin 250 000e heti niiden alkuvaiheessa, eli on nyt saanut muutaman miljoonan lisää pelkillä bitcoin-sijoituksilla. T. vastaaja 27

Vierailija
28/28 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, ja tietenkin hän oli niitä ihmisiä, jotka sijoittivat bitcoineihin 250 000e heti niiden alkuvaiheessa, eli on nyt saanut muutaman miljoonan lisää pelkillä bitcoin-sijoituksilla. T. vastaaja 27

Juu niin varmaan. Ei hän kovinkaan "alkuvaiheessa" ole ollut mukana, jos 250k on muuttunut vain pariksi miljoonaksi.