Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukuun syntyi uusi vauva, olen hiukan mustis..

Vierailija
04.03.2018 |

Mä en itse enää halua lapsia. Mulla on vielä pienet kouluikäiset lapset. Meidän on aina ollut vaikea saada hoitoa lapsille ja nyt kun tuli tämä uusi vauva niin varmaan entistä hankalampaa! Olen siis iloinen, tottakai, mutta samalla mustasukkainen, että mitä jos en saa enää lapsia hoitoon sitäkään vähää mitä joskus on saanut! Ihan kamalaa.. Tarkoitan tällä nyt yön yli hoitoa.. Tässähän menee vielä n. 10 vuotta, että voin lapset jättää yöksi yksin kotiin. Apua! :D Puoliksi tämä on vitsi, mutta silti totuudensiemen tässäkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos kyse on pidemmästä reissusta.. reissu johon menee esim. 1 vrk? Ei tuota aikaa minkään lapsenlikan harteillekaan voi oikein jättää. Pitäis ruuat huolehtia yms.. On se vähän karua, jos ei yli kymmeneen vuoteen vanhemmat pääse kunnolla mihinkään (reissuun, toiseen kaupuniin kylpylään tms..) kun sukulaisia ei juuri vahtiminen kiinnosta. Itse olen päättänyt, että omia lapsenlapsiani vahdin aikanaan niin, etten ole ynseä. TARJOUDUN aika ajoin ja jos katson, niin katson ilman kitinää, että kun nukunkin niin huonosti ja en nyt oikein tiedä kun..

ap

Koululaisia? Kymmenen vuotta? Siis 17 + vuotiaana voit jättää vuorokaudeksi?

Vierailija
22/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti lisääntyä.

Meidän lasta ei ole hoitanut vielä yksikään sukulainen yön yli, eikä varmasti tule hoitamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun mielestä joku 11-13 vuotias on vielä aika pieni olemaan yksin yön kotona. Toki varmaan voi olla, esim. jos on työreissu tms. pakottava tarve.. mutta en nyt ehkä kumminkaan jättäisi äidin ja isän vaikka pikkujoulujen ajaksi.. koko yöksi tai esim. vuorokaudeksi. Voi tietty olla, että mieleni muuttuu kun näen miten ne lapset kehittyy, mutta kyllä mä ainakin yöllä itse vähän pelkäsin vielä n. 14 vuotiaanakin kun muistan olleeni yksin kotona kun porukat oli just tyyliin pikkujouluissa..

ap

13-vuotias on yläasteella. Ei se mikään pieni ole. Osaa laittaa itse ruokaakin, jos ei ihan uusavuttomaksi oo passattu.

Vierailija
24/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva moneen vuoteen tarvi yöhoitoa. Sen jälkeen sinä voit ottaa....

Vierailija
25/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä ottaa. Ei tässä ollutkaan siitä kyse. Ei mulle ole koskaan ollut ongelma hoitaa muidenkin lapsia hetken aikaa. Ja ihan varmasti hoidan omiakin lapsenlapsia aikanaan. Mua vaan ärsyttää se, ettei kukaan tarjoudu ja jos menee itse pyytämään niin on selityksiä, miksei käy (nukun huonosti, menen parturiin, en nyt oikein tiedä, kun..)

ap

Vierailija
26/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä on sama tilanne. En ole ajatuksistani puhunut kenellekään, mutta tiedän että kaksi kertaa vuodessa vähenee kertaan, ja ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin palkata lastenhoitaja jos haluaa jonnekin mennä miehen kanssa kaksistaan. 

Ymmärrän tunteesi tosi hyvin, ainakin yksi kohtalotoveri sinulla siis. 

Vierailija
27/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ne vauvan vanhemmat sitten ap:n lapset yökylään vuorostaan? Jos ei, niin ap älä hoida muiden lapsia. 

Vierailija
28/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, Mutta kuulostat kypsymättömältä ja itsekeskeiseltä

- et vie vanhemmillesi kiitokseksi mitään yökyläilyistä?! En kehtaisi. Itse vien tyyliin herkjukorin tai kukan tai mennään talkoisiin päiväksi rakentamaan portaat, pesemään ikkunat tms. Vanhempasikin ovat ihmisiä.

- mangut jos mummo vie teatteriin, että et itse hyödy. Miksi sinun pitäisi?

- ihmettelen jos et ole verkostoitunut muiden vanhempien kanssa "vuoroin vieraissa "-periaatteella. Tämä on tosi tärkeää jo senkin takia jos joudut sairaalaan tms.

- kutsutko isovanhempia pyyteettömästi syömään ja kahville ja seurustelet heidän kanssaan?

Vinkkinä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Olen saanut jopa superhankalana pidetyn anoppini tähän "tiimityöskentelyyn" mukaan, kun olen häntä huomioinut hänelle tärkeillä tavoilla.

Epäilen, ettäsukulaisesi kokevat sinut hemmotelluksi ja itsekeskeiseksi eivätkä halua ruokkia sitä. Kuulostaa myös siltä, että lapsesi kasvavat pumpulimaassa.

Vierailija
29/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeet logiikka tässä on? Ap kaipaa enemmän kahdenkeskistä aikaa miehensä kanssa, mutta sen sijasta hänen tulee ottaa sukulaisvauva kylään ja antaa sitä parisuhdeaikaa joillekin toisille? Mitä helvettiä? 

Vierailija
30/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeet logiikka tässä on? Ap kaipaa enemmän kahdenkeskistä aikaa miehensä kanssa, mutta sen sijasta hänen tulee ottaa sukulaisvauva kylään ja antaa sitä parisuhdeaikaa joillekin toisille? Mitä helvettiä? 

Koska sitten vastavuoroisesti sukulaisvauvan vanhemmat ottavat ap:n lapsia hoitoon ja näin ap miehensä kanssa saa parisuhdeaikaa. 

Vierailija
31/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten vastavuoroisesti sukulaisvauvan vanhemmat ottavat ap:n lapsia hoitoon ja näin ap miehensä kanssa saa parisuhdeaikaa. 

Tämä toimii vain, jos se on oikeasti vastavuoroista ja se tuodaan heti alussa selväksi. 

Vierailija
32/32 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne sitä vauvaa heti yökylään haluavat jättää, ei vauvasta nyt heti ainakaan tule ”kilpailijaa” yökyläilyissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme