Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ”väärin” pitää kännykkää äänettömällä? (Tai älä häiritse -tilassa)

Vierailija
04.03.2018 |

Meillä on perhepiirissä sellainen perinne että kaikilla on ilman erillistä sopimusta ollut puhelimet päällä, ja viesteihin ja puheluihin on vastattu saman tien. Se on ollut oletus, että jos pitää saada jokin asia kerrottua, kaikki reagoivat siihen heti. Minua se ahdistaa, että vaikka asun yksin, minun pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa ja valmiina pomppaamaan pystyyn lähtemään kuskaamaan jotakuta esim. Ikeaan. Lähden sinne kyllä ihan mielelläni joskus, mutta haluan, että jos olen päättänyt jonkun illan ihan vain itselleni, niin se pitäisi. Olenkin alkanut nyt naksuttelemaan iphonea älä häiritse -tilaan kun haluan keskittyä omiin juttuihini. En tietenkään jätä puhelimen katsomista koko loppupäivän ajaksi, mutta en halua olla heti reagoimassa sen värätelyihin. Onko tämä nyt liikaa vaadittu, että en olisi koko ajan saatavilla? Ja niitä viestejä tässä perheessä, niitä todella lähetellään! Varsinkin whatsappin tulon jälkeen kun ei maksa mitään, KAIKKI on reaaliaikaista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Itellä luuri äänettömällä (ei oo edes värinä päällä) 24/7. Muuten tää soisi kerran päivässä, lisäksi piippaisi ja kilisisi väh 1min välein ja mulla menee siihe hermot... mä en kestä jatkuvaa "piip piip kling kling" -ääntä. Joskus pidin ääniä päällä mut sit meni hermot siihen niin pahasti että vain heitin luurin seinään.

22/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut äänettömällä jo kymmeniä vuosia. Inhoan puhelimen ääntä. Suurin syy, miksi pidän äänettömällä, ln koska koirani ja kissani häiriintyvät.

Jäähän soittajan numero näkyviin, niin takaisin voi aina soittaa tai kysyä.tekstarilla, oliko jotain tärkeääkin.

Voi katsoa soittotietoja ja jos joku soittaa kymmenenkin kertaa, niin sille voi itse soittaa, jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin mykistyksen viesti riivaajille. Katson wappi viestit kun huvittaa. Saa selata puhelintakin ihan rauhassa ilman että tulee ilmotuksia vähän väliä.

Vierailija
24/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Alan pikkuhiljaa ymmärtää, mistä ihmiset puhuvat, kun sanovat olevansa puhelimen ja somen orjia. Ihan oikeasti, puhelin on vain yhteydenpidon (ja monen muun hubailun) väline, sen voi vaikka sulkea, jos siltä tuntuu. Ja ei, ihmisen ei tarvitse edes nykyaikana olla koko ajan tavoitettavissa. Missä laissa niin muka lukee, että pitäisi?

Vierailija
25/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin aina äänettömällä. Tsekkaan väliajoin siitä onko tullut viestejä tai soittoja. Harva enää edes soittaa vaan laittaa viestiä, mikä onkin parempi. Pidän työpuhelintakin äänettömällä.

Vierailija
26/26 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Itellä luuri äänettömällä (ei oo edes värinä päällä) 24/7. Muuten tää soisi kerran päivässä, lisäksi piippaisi ja kilisisi väh 1min välein ja mulla menee siihe hermot... mä en kestä jatkuvaa "piip piip kling kling" -ääntä. Joskus pidin ääniä päällä mut sit meni hermot siihen niin pahasti että vain heitin luurin seinään.

Joo, ymmärrän että äänet voi ärsyttää mutta seriously wtf? Ootko aikuinen vai taapero? Ei ketää aikuista VOI ärsyttää äänet noin paljoa.... jos, niin varaa aika psykiatrile

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi