Mitä luulette saanko 150000e lainan yksin 48 vuotiaana?
Lainanmaksu yltäisi siis eläkkeelle asti, jos siis loppuun asti maksaisin. Ostaisin miehen ulos yhteisestä talosta ja myysin sen sitten pois kun lapset muuttaa pois kotoa eli viimeistään 5 vuoden kuluttua. Tienaan 3700e/kk
Kommentit (9)
Mitä iällä tässä on tekemistä? Tulot, menot ja omaisuuden määrä vaikuttavat enemmän.
Sulla olisi siis 300000 edestä vakuutta (talon koko arvo). Ja ei muita lainoja? Kyllä sun noilla psekseillä pitäisi saada 150000€. Mut jos talosta on ennestäänkin merkittävästi lainaa niin vi olla vaikea saada 150000 sen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iällä tässä on tekemistä? Tulot, menot ja omaisuuden määrä vaikuttavat enemmän.
No sitä että eläkkeellä tulot tippuu radikaalisti tai jos tuossa iässä jää työttömäksi niin uutta työtä ei helposti saa.
Vierailija kirjoitti:
On sillä sikäli, että laina-aika ulottuu eläkeiän kynnykselle asti.
AP:lle: itse sain yli nelikymppisenä reilun 200000 lainan ensiasuntooni. Muuta omaisuutta oli kyllä jonkin verran sekä 10% säästöt. Sinun tapauksessasihan omaisuutta on enemmänkin, joten luultavasti saat. Kysy useammasta pankista ja kilpailuta laina!
Kyllä se on mahdollista, tietysti riippuu myös pankista kuten varmaan tiedät monet niistä ovat tiukentaneet ehtojaan lainanmyöntämiseen. Mutta on se asunto on sellaisella paikkakunnalla missä niiden arvo säilyy tai jopa nousee niin todennäköisesti saat se lainan.
Varmasti saat ja varmaan olet jo lainalaskurilla laskenutkin. Mutta jos et saa, kysy muistakin pankeista. Itse jouduin vaihtamaan pankkia kun en omastani saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä että eläkkeellä tulot tippuu radikaalisti tai jos tuossa iässä jää työttömäksi niin uutta työtä ei helposti saa.
Ei pankki rupea arvuuttelemaan, jääkö lainanhakija työttömäksi vai ei. Toki työpaikan vakinaisuus/määräaikaisuus vaikuttaa lainapäätökseen, mutta jos lainan ainoa maksaja jää työttömäksi, asunto menee myyntiin, eli ei se ole pankille riski. Vakuutuksella voi myös jonkun verran suojautua työttömyystilanteelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta saatko vai et
Ei meitäkään kiinnosta kiinnostaako sua vai ei. Mene johonkin muuhun ketjuun tylyttämään.
Ei mua kiinnosta saatko vai et