Miten vanhana muutit pois lapsuudenkodistasi?
Otsikko.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
17v lähdin omasta valinnasta ja rahantulo loppui siihen, jouduin jättää opiskelut kesken 18 vuotiaana koska piti mennä töihin tienaamaan rahat vuokraan ja elämiseen, onnistuin myös sössimään luottotietoni ja pahasti, olen vielä 30vuotiaanakin velkakierteessä ja kouluttautuminenkin on kesken koska on tehtävä töitä maksaakseni noita velkoja.
Suosittelen kaikille nuorille joilla on mahdollisuus, asua kotona opiskelujen loppuun saakka.
Vanhemmilla on juridinen velvollisuus elättää nuori keskiasteen loppuun asti vaikka tämä asuisikin muualla.
18v oli työpaikka ja muutin raikuloimaan omilleni.Pari vuotta myöhemmin keskityin pääsykokeisiin ja asetuin aloilleni.Meni just niin kuin pitikin.Ei tartte laukata enään lapsiperheellisenä,laukat laukattu :)
Ihan kauhean nuorena on laitettu lapset ulos kodista, nyt ei kyllä enää ihmetytä teiniraskaudet
M45
Vierailija kirjoitti:
Olen 46 v ja asun edelleen lapsuudenkodissani.
Vanhempani ja sisarukseni ovat kyllä muuttaneet muualle yli 20 v sitten.
Sama täällä.
Itsellä turvaton lapsuus aiheutti sen, että ihmisiin luottaminen hajosi pitkäksi aikaa ja sen takaisinsaamisessa on mennyt aikaa. Mutta kyllä se elämä näinkin menee. Ei onnellinen elämä tarkoita sitä, että tekee samoin niin kuin kaikki muutkin. Itse asiassa monessa asiassa kannattaa miettiä, voisiko tämän tehdä toisellakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17v lähdin omasta valinnasta ja rahantulo loppui siihen, jouduin jättää opiskelut kesken 18 vuotiaana koska piti mennä töihin tienaamaan rahat vuokraan ja elämiseen, onnistuin myös sössimään luottotietoni ja pahasti, olen vielä 30vuotiaanakin velkakierteessä ja kouluttautuminenkin on kesken koska on tehtävä töitä maksaakseni noita velkoja.
Suosittelen kaikille nuorille joilla on mahdollisuus, asua kotona opiskelujen loppuun saakka.Vanhemmilla on juridinen velvollisuus elättää nuori keskiasteen loppuun asti vaikka tämä asuisikin muualla.
Tämä kun nyt ei toteudu kaikkien kohdalla, varsinkin kun oma äiti oli pienituloinen yh, ei olisi käynyt mielessäkään lypsää äidiltä rahaa kun olen itse tehnyt päätöksen lähteä vaikka kotona olisi ollut katto pään päällä ja ruokaa jääkaapissa ja mitä tekisit tilanteessa jossa rahaa ei vain tule, haastaisit omat vanhempasi oikeuteen? tuskin..
30-vuotiaana. Nyt suunnittelen, että muuttaisin takaisin, tosin hankkisimme isomman asunnon. Omaa perhettä en voi saada.
18v. Kävin kyllä viikonloppuisin kotona. Ja asuin yhden syksyn himassa ennen kuin sain Helsingin kaupungilta opiskelijakämpän.
16-vuotiaana opiskelijasoluun. Vietin kaikki viikonloput ja lomat vanhempien luona, kunnes muutin 18-vuotiaana poikaystävän kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauhean nuorena on laitettu lapset ulos kodista, nyt ei kyllä enää ihmetytä teiniraskaudet
M45
Mitä tekemistä asioilla on toistensa kanssa?
En tunne yhtäkään aikaisin kotoa muuttanutta joka olisi pamahtanut paksuksi teininä.
18