Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on pehmeä nimi ja olen aina kadehtinut naisia jolla on kova, asennetta sisältävä etunimi ( Mira, Vera, Siru)

Vierailija
04.03.2018 |

Kaikki Mirat ja Sirut kuulostavat villeiltä ja hulluilta mimmeiltä, joille ei ryttyillä.

Minä olen arka seinäruusu, entinen koulukiusattu ja nimikin sen mukainen: Tytti.

Mietin pitkään nimeni vaihtamista, mutta luovuin sitten ajatuksesta. Toista nimeäkään en voinut ottaa kutsunimeksi, sillä yhtä pehmeä sekin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikojeni kiusattu seinäruusu, joka myöhemmin joutui mielisairaalaan oli nimeltään Mira !

Koulun kuningattaria taas olivat Emmi ja Minna.

Vierailija
2/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihda nimesi? Oikeasti, jos tuntuu että nimi ei ole oma, se kannattaa vaihtaa vaikka olisikin aikuinen. Muut usein reagoivat tuollaiseen jostain syystä huonosti, kai se tulee sitä että heistä uuden nimen opettelu on vaivalloista, mutta ei tuo ole mikään peruste olla vittumainen ihmiselle joka määrittelee itse itsensä ja tekee rohkeasti ne päätökset mitä uskollisuus omalle itselle vaatii. Ennen kaikkea he eivät voi sinua estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Siru kuulostaa paljon enemmän herkältä ja hajoavalta, Tytti edustaa taas sellaista justiinamaista olemusta. Ehkä se on vain omista elämänkokemuksista kiinni.

Vierailija
4/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mielikuvat ovat ihan omassa päässäsi. Keskity mieluummin olemaan sellainen kuin olet. Ei kukaan muukaan tee ihmisen luonteesta päätelmiä nimen perusteella.

Vierailija
5/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttihän on vahvan ja hienon ihmisen nimi! Ole ylpeä ettei sinulla ole tusinanimeä.

Vierailija
6/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi miestä pahenna - ellei se ole Pasi.

Vierailija
7/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei vain saa enään olla olemassa. Naisten elämä on niin rankkaa. Joutuu joka päivä pelätä että joku ittuilee.

Jos on inhimillinen, herkkä ja kiltti niin jotkut väkisin joutuu päästää eroon näistä piirteistä vain että pärjäisi.

Olisiko jo aika antaa olla? Ole oma itsesi.

Vierailija
8/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lennä luokse Lellen,

siellä simaa saat.

Lelle nautiskellen

leipoo herkkujaan"

Terkuin "Lelle"

Vierailija
9/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Mirat ja Sirut kuulostavat villeiltä ja hulluilta mimmeiltä, joille ei ryttyillä.

Minä olen arka seinäruusu, entinen koulukiusattu ja nimikin sen mukainen: Tytti.

Mietin pitkään nimeni vaihtamista, mutta luovuin sitten ajatuksesta. Toista nimeäkään en voinut ottaa kutsunimeksi, sillä yhtä pehmeä sekin.

Minusta nimestä Tytti tulee mieleen iloinen, suloinen ja pirteä tyttömäinen ihminen.😀

Vierailija
10/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni on vielä enemmän pehmeä kaksoisnimi lähes mammmanaannaa. Ei ihme, että lasteni nimet sisältävät k:t ja r:t.

Kukaan meistä ei ole koulukiusattuja, eikä onneksi kiusaajiakaan

Vierailija
11/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässä ketjussa sanotuista nimistä ap:n nimi Tytti, ja mainittu nimi Siru on kyllä aika kauheita. Mira ja Vera ihan kivoja, perusnimiä, ei mun mielestä mikään nimi ole "asennenimi". :D

Vierailija
12/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässä ketjussa sanotuista nimistä ap:n nimi Tytti, ja mainittu nimi Siru on kyllä aika kauheita. Mira ja Vera ihan kivoja, perusnimiä, ei mun mielestä mikään nimi ole "asennenimi". :D

Ja kiusaamiseen nimen perusteella en ota kantaa, kun en itse ole kokenut kiusaamista/ollut kiusaaja. Jos sua on kiusattu, en oikeesti voi kuvitella, että se johtuisi sun nimestä.

Vierailija
13/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä oon miettinyt just samaa kuin sä! Nää nykyajan muotinimet on kaikki näitä ällylällynimiä ja olen jo pitkään tiennyt, että oman lapseni nimeen tulee varmasti r- tai s-kirjain.

Vierailija
14/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus vaihtaa etununimi jos siltä tuntuu.

100e maksaa. Sukunimen vaihto voi olla hieman työläämpää.

Vierailija
15/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo mielikuvat ovat ihan omassa päässäsi. Keskity mieluummin olemaan sellainen kuin olet. Ei kukaan muukaan tee ihmisen luonteesta päätelmiä nimen perusteella.

Itse asiassa ihan tutkitusti etunimet vaikuttavat ennakkoluuloihin, ja ennakkoluulot toimivat ikään kuin suodattimena jonka lävitse ihminen havainnoi toista niin että sen vaikutukset voivat kantaa pitkällekin. 

Vierailija
16/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas sitten kivaa, kun lapsi ei millään opi r-kirjainta.

Miltä se MiraMaria sitten kuulostaa ja lapsi kärsii ja itkee, kun kiusataan koulussa.

Vierailija
17/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeä voi vaihtaa yhden kerran ilmaiseksi.

Onnistuu helposti kun kirjaudut palveluun verkkopankkitunnuksilla.

kohta nimenmuutoshakemus ---> painat perässä olevaa www kohtaa

https://www.maistraatti.fi/fi/lomakkeet/#Nimiasiat

Vierailija
18/18 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru on koiran nimi.