Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kumppanisi joutuisi loppuiäkseen pyörätuoliin, jättäisitkö hänet?

Vierailija
03.03.2018 |

Jos jättäisit, niin mitä sanoisit hänelle syyksi?

Itsellä nyt vähän vaikea tilanne ja haluaisin muiden mielipiteitä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Ja jos olet kumppaniasi tästä syystä jättämässä niin ole nyt edes rehellinen :(

Vierailija
2/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi minulle vaikea tilanne, koska olen mukavuudenhaluinen, en kestäisi mitään pitkäaikaista hoivavelvoitetta, ja tästä syystä olen mm. jättäytynyt lapsettomaksi vaikka pidän lapsista paljon ja tein päätöksen raskain mielin. Varmaan siis päätyisin jättämiseen, vaikka tunnenkin itseni todella paskaksi ihmiseksi kun voin edes ajatella jotain sellaista.

Ap, jos jätät niin kerro totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jättäisin?

Vierailija
5/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
6/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan lupaukseni vakavasti ja kun olen kerran luvannut, että yhdessä mennään sekä myötä- että vastamäet, niin sitten mennään kanssa.

Vierailija
7/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Hankkisin minäkin pyörätuolin, ja voisimme kelailla yhdessä loppuelämämme.

Vierailija
8/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi minulle vaikea tilanne, koska olen mukavuudenhaluinen, en kestäisi mitään pitkäaikaista hoivavelvoitetta, ja tästä syystä olen mm. jättäytynyt lapsettomaksi vaikka pidän lapsista paljon ja tein päätöksen raskain mielin. Varmaan siis päätyisin jättämiseen, vaikka tunnenkin itseni todella paskaksi ihmiseksi kun voin edes ajatella jotain sellaista.

Ap, jos jätät niin kerro totuus.

Millä tavalla puolison pyörätuoliin joutuminen tarkoittaisi pitkäaikaista hoivavelvoitetta? Tunnen yhden pyörätuolissa istuvan ihmisen ja hän ainakin näyttää pärjäävän täysin omillaan, ilman hoitajaa.

Vierailija
9/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi pelkästään pyörätuoliin joutumisen takia. Eihän tuo oikeasti elämään juuri muuta, luultavasti samat asiat ovat yhtä elämässä tärkeää ja paljon voi harrastaa vaikka pyörätuolilla liikkuisi.

Vierailija
10/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkäön.

Vierailija
11/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän vammautuisi niin, että menettäisi jalkansa tai jalat eivät enää toimi, mutta muuten kaikki olisi entisellään ja älyllisesti hän olisi aivan oma itsensä, en jättäisi. Mutta jos tapahtuisi jotain sellaista, mikä muuttaisi hänet taantuneeksi, syötettäväksi ja juotettavaksi henkilöksi, jolla ei ole ulkoisesti havaittavaa älyllistä toimintaa (hänen kanssaan ei voisi kommunikoida mitenkään), niin kyllä silloin pitäisi vakavasti harkita, mitä omalla loppuelämälläni teen.

Vierailija
12/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan lupaukseni vakavasti ja kun olen kerran luvannut, että yhdessä mennään sekä myötä- että vastamäet, niin sitten mennään kanssa.

Voisin sanoa itsekin juuri näin.

Vierailija
13/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en puolisoani jättäisi tuosta syystä, rakastan häntä niin paljon. Mutta jos puolisosta kuoriutuisi vaikkapa raivoava, ilkeä ja kylmä mulkku pyörätuoliin joutumisen takia, eikä tilanne paranisi vuosista huolimatta, saattaisin erotakki.

Vierailija
14/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Uskallan sanoa tän melko varmastikin, sillä mulla on kokemusta pyörätuolissa olevan kanssa seurustelusta.

Jos pitää tämän takia jättää, niin kyllä olet hänelle ainakin rehellisyyden verran velkaa.

Vierailija
15/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi, tietenkään, jos vain luonteeltaan olisi sama oma kulta.

Vierailija
16/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli ei vaikuttaisi parisuhteeseen mitenkään.

Vierailija
17/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Pitäisi vain homma uusi asunto ja siinä se. Elämä jatkuu. 

Vierailija
18/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jättäisin aviomieheni? Hän sentään olisi vain pyörätuolissa eikä suinkaan kuollut.

Vierailija
19/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä pyörätuoli ei olisi syy. Mutta aika vahva täytyy pyörätuoliin joutuvan olla, ettei se vaikuta ihmisen käytökseen, katkeruus on usein läsnä ja käytös tervettä puolisoa kohtaan kamalaa.

Sen verran on ikää, etten toisten tavoin vanno etten missään tapauksessa. Ammatiltani olen hoitaja.

Vierailija
20/29 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Mutta hoitajan joutuisi palkkaamaan jos tarvitsisi apua, koska en voi nostella jne.