Hunaja syntyy siten, että mesiläinen hieroo karvakäpäliään yhteen ja erittää niistä ainesosia
Kommentit (14)
Juu, näin tekee. Kiitos mesiläinen, että saan hunajata teeheni.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihminen sitten varastaa sen
Ihminen on täysi kusipää.
Voi pieniä karvakäpäliä! *liikuttuu*
Sitä ennen mehiläinen on varastanut kukkien lisääntymiselimistä niiden meden. Rikosten kierre. 😕
Hirveä homma varmaan pienenpienen hunajapisarankin tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ennen mehiläinen on varastanut kukkien lisääntymiselimistä niiden meden. Rikosten kierre. 😕
Niinpä. Turha tosiaan tässä mehiläisestä tehdä tarinan sankaria, kun onkin sen konna.
Mehiläistarhuri antaa sentään sokeria tilalle, mutta joku karhu esimerkiksi vie kaiken ja hajottaa vielä mesiläisen pesän.
Hunaja mehiläinen täyttää vatsalaukkunsa kukkien makoisalla ja sokeripitoisella medellä, jonka sitten oksentaa pesässä hunaja kennoon. Kun mesi seisoo aikansa kennossa, mehiläisen vatsa ja sylkientsyymit muuttavat oksennuksen hunajaksi.
Minä en pidä mehiläisten sylkioksennuksesta.
Monet pitävät.
Pidän kimalaisista, koska ne ovat nättejä. En tosin syö niitä tai niiden oksennusta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä homma varmaan pienenpienen hunajapisarankin tekeminen.
Siksi työmehiläiset kuolevatkin nopeasti, uupuvat taakkansa alle.
Vierailija kirjoitti:
Kukat tarvitsevat oman metoo- kampanjan. En minä ainakaan tykkäisi että mesiläinen tulee ronkkimaan minun alapäätäni ilman lupaa. :(
Ja ihminen sitten varastaa sen