Miehen naispuolinen ”ystävä”, miten suhtautua?
Selvisi, että mieheni on tutustunut ja omien sanojensa mukaan ystävystynyt erääseen naiseen ja en tiedä miten suhtautua. Ovat kuulemma pelkkiä kavereita joita yhdistää samat harrastukset jne, mutta näen miehessäni jotain, mitä en ole aikoihin nähnyt, kun hän kertoi tästä uudesta ”kaveristaan”. En ole naista tavannut ja tuskin tietäisinkään, mutta viestittely paljastui vahingossa.
Olemme olleet pitkään yhdessä ja nuorempi lapsikin on parin vuoden päästä täysi-ikäinen. Arki rullaa, tunteet vaimentuneet vuosia sitten. Asiasta on keskusteltu mutta siinä ei kuulemma ole mitään keskusteltavaa. Miten toimisit?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä miehellä ei saisi/voisi olla naispuolista ystävää???
Miksipä ei, mutta miksi (pelkkää) ystävyyssuhdetta pitää piilotella?
Siks kun vaimot saa hirveitä raivareita niistä naispuolisista ystävistä.
T. Itsekin naimisissa oleva nainen jonka paras ystävä on naimisissa oleva mies
Voiskohan sillä piilottelulla olla jotain tekoa niiden raivareiden kanssa???
Mun kokemuksen perusteella ei. Jotkut ihmiset on niin ahdasmielisiä ettei omalla kumppanilla saa olla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Toiset menee tässä jopa niin pitkälle ettei saa olla ystäviä ollenkaan tai sitten saa olla vain yhteisiä.
Oon nelikymppinen enkä voi kuin pudistella päätäni tällaiselle käytökselle.
Nelikymppinen olen minäkin, enkä koskaan ole kilahdellut mistään niin kuin siitä, kun miehellä oli uusi huomattavasti nuorempi naisystävä, josta hän puhui kierrellen ja kaarrellen ja selvästi jotenkin peitellen. Kun mies alkoi puhua hänestä normaalisti, kilahtelu loppui siihen.
Mulla ei yleensä ole mitään vastakkaista sukupuolta olevaa ystävää vastaan, mutta kyllä hälytyskellot soivat tapauksessanne.
Kerroit, että tunteet ovat kuolleet ja vain olette, mielestäni siinä on se ongelman ydin. En kokisi oman mieheni naispuolisia ystäviä ongelmaksi, koska parisuhteemme on kunnossa ja olemme onnellisia. Teillä taas näyttäisi olevan puuhaa omankin sihteen korjaamisessa, joten uusien suhteiden sijaan kannattaisi ehkä korjata vanhaa..
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei yleensä ole mitään vastakkaista sukupuolta olevaa ystävää vastaan, mutta kyllä hälytyskellot soivat tapauksessanne.
Kerroit, että tunteet ovat kuolleet ja vain olette, mielestäni siinä on se ongelman ydin. En kokisi oman mieheni naispuolisia ystäviä ongelmaksi, koska parisuhteemme on kunnossa ja olemme onnellisia. Teillä taas näyttäisi olevan puuhaa omankin sihteen korjaamisessa, joten uusien suhteiden sijaan kannattaisi ehkä korjata vanhaa..
Kannattaako vanhaa korjata? Ap ei sanonut mitää hyvää miehestään, ei sitä, että tätä rakastaisi, vaan vain että elämä on arkea ja tunteet ovat kuolleet jo vuosia sitten.
Arki rullaa, mutta tunteet ovat vaimentuneet.
Ihmettelen, miksi tuossa tilanteessa on niin tärkeää, että mies jää ja avioliitto jatkuu. Eikö sinulle ole suunnilleen samantekevää, miten teille käy? Vastustatko vain ajatusta muutoksesta, koska olet tottumuksen vanki?
Mieti, millaista olisi, jos kuitenkin nyt muuttaisitte tasaisen arjen rullaamisen tuttua kuviota, joka ei teitä kumpaakaan tee onnelliseksi ja antaisitte elämällenne uuden mahdollisuuden, ja kaikesta päätellen omia polkujanne kulkien. Olisiko se nyt niin kamalaa?
Teillä oli aikanne, mutta se taitaa olla nyt ohi, havahdu todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako vanhaa korjata? Ap ei sanonut mitää hyvää miehestään, ei sitä, että tätä rakastaisi, vaan vain että elämä on arkea ja tunteet ovat kuolleet jo vuosia sitten.
Minä ymmärsin niin, että ap olisi halunnut korjata asioita, mutta mies ei ja ap on alistunut tilanteeseen pakon edessä.
No jos he ovat ystäviä, niin mitä sitten? Ei kai ystävyys sukupuolesta ole kiinni. Jos he hässivät, niin sitten se on keskustelun paikka.
Täällä moni on kysellyt miksi nainen ja mies ei voisi olla vain ystäviä jne.
Oma paras ystäväni on mies ja ikinä oma mieheni ei ole tuntenut hänestä mustasukkaisuutta, koska suhde on täysin samanlainen kuin naispuolisiin kavereihinkin: Voi tulla käymään niin, että mies on kotona tai ei ole. On yötäkin välillä ja mies voi olla kotona myös. Jos hän soittaa, voin vastata puheluun miehen kuullen ja jos viestittelemme, ei siinäkään ole mitään salaista, vaikka ei mies toki lue mitään viestittelyjäni kenenkään kanssa.
Lähtökohtaisesti sellaisesta ei tule mustasukkaiseksi missä ei ole mitään peiteltävää. Ap:n tapauksessa ei kuulosta tältä ja siksi ”ystävyys” on epäilyttävää.