Miten mä perin? olen ainoa lapsi
äidillä tilillä 42 000, isällä 50 000.
Äiti kuolee, ei testamenttia. Vuokralla asuvat.
Mitä perin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille
Kamalaa tälläistä kysyä. On loppusuoralla äiti menossa:((
-ap
Äiti kuolemaisillaan, ja lapsi miettii vain, paljonko perii.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei kertonut onko hän ainoa lapsi. Sehän muuttaa koko tilanteen.
Eräälle, joka kirjoitti että leski on aivan vieras ihminen eikä kuulu sukuun. Tiedoksi vaan, että sukulaisavioliitot ovat kiellettyjä.
Hohhoh. No serkun kanssa on jo täysin laillista mennä naimisiin. Mutta ilmeisesti se ei enää kuulu sukuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisot eivät peri toisiaan.
No mihin sitä avioehtoa tarvitaan?
Avioerossa tietenkin. Jos haluut jakaa hillos esim pettävän puolison kanssa, niin oma moka.. Meillä oli avioehto ja vaimo ei saanu kun lämmintä kättä.
Yritin kysyä, mutta ehkä ei ollut päässyt seulonnasta läpi, mikä on tämä tasanko ja miten se vertautuu perimiseen? Harmillista, että joku asioista oikeaasti perillä oleva kokee turhauttavaksi toisten viestit perinnönjaosta, mutta ei kuitenkaan pysty kertomaan mikä olisi hänen ja lain mielestä sopiva ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Yritin kysyä, mutta ehkä ei ollut päässyt seulonnasta läpi, mikä on tämä tasanko ja miten se vertautuu perimiseen? Harmillista, että joku asioista oikeaasti perillä oleva kokee turhauttavaksi toisten viestit perinnönjaosta, mutta ei kuitenkaan pysty kertomaan mikä olisi hänen ja lain mielestä sopiva ratkaisu[/quote
Ap. Älä kysy täällä perintöasioista. Kuten huomaat, et saa oikeaa vastausta. Soita jollEkin lakimiehelle.
Minä voin kertoa ainoastaan siitä väärästä näkökulmastani, ja sitä en tietenkään pysty sanomaan mistä se on tullut.
Syyn lähteestä huolimatta, toivoisin että vastaaja voisi avata termejään vähän enemmän. En ole itse koskaan ollut perinnönjakotilaisuudessa, joten nämä ovat minulle aika vieraita. Kun luulin perinnönjaon olevan 50 / 50 (lapset / puoliso), niin tämä on todella väärin, koska olisi pitänyt puhua tasingosta eikä perinnöstä? Vai mitä ihmettä? (Ja kyllä, viittaan edellisen vastaajan kohtaan 'joo, puoliso saa 50 jos ei omista yhtään mitään. mutta se ei ole perintöä, se on tasinkoa)