Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä perin? olen ainoa lapsi

Vierailija
03.03.2018 |

äidillä tilillä 42 000, isällä 50 000.
Äiti kuolee, ei testamenttia. Vuokralla asuvat.
Mitä perin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kuvitellut että ilman testamenttia Suomessa mennään 50 % puolisolle (jos se on) ja 50 % lapsille (jos niitä on). Voiko joku korjata mikä kaikki tässä meni pieleen, koska ilmeisesti kaikki?

No googleta sana perintökaari.

Mistä olet saanut tuollaisen kuvitelman???? Ei noin ainakaan koulussa opeteta. Nämä asiat käydään läpi yläkoulussa, nykyisin 8. luokalla. Olen asian käynyt läpi kahden lapsen kanssa juuri äsken. Toki itse sen tiesin muutenkin.

En mä osaa sanoa mikä tuossa on pielessä, kun se on lähtökohtaisesti on ihan täysin pielessä. En tajua mistä tuo tulee? Tasinkoprivilegistä? Joo, puoliso saa siis 50 % jos ei omista yhtään mitään. Mutta se ei ole perintöä, se on tasinkoa.

Minä voin kertoa ainoastaan siitä väärästä näkökulmastani, ja sitä en tietenkään pysty sanomaan mistä se on tullut.

Syyn lähteestä huolimatta, toivoisin että vastaaja voisi avata termejään vähän enemmän. En ole itse koskaan ollut perinnönjakotilaisuudessa, joten nämä ovat minulle aika vieraita. Kun luulin perinnönjaon olevan 50 / 50 (lapset / puoliso), niin tämä on todella väärin, koska olisi pitänyt puhua tasingosta eikä perinnöstä? Vai mitä ihmettä? (Ja kyllä, viittaan edellisen vastaajan kohtaan 'joo, puoliso saa 50 jos ei omista yhtään mitään. mutta se ei ole perintöä, se on tasinkoa)

Vierailija
42/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille

Kamalaa tälläistä kysyä. On loppusuoralla äiti menossa:((

-ap

Äiti kuolemaisillaan, ja lapsi miettii vain, paljonko perii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei kertonut onko hän ainoa lapsi. Sehän muuttaa koko tilanteen.

Eräälle, joka kirjoitti että leski on aivan vieras ihminen eikä kuulu sukuun. Tiedoksi vaan, että sukulaisavioliitot ovat kiellettyjä.

Hohhoh. No serkun kanssa on jo täysin laillista mennä naimisiin. Mutta ilmeisesti se ei enää kuulu sukuun?

Vierailija
44/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisot eivät peri toisiaan.

No mihin sitä avioehtoa tarvitaan?

Avioerossa tietenkin. Jos haluut jakaa hillos esim pettävän puolison kanssa, niin oma moka.. Meillä oli avioehto ja vaimo ei saanu kun lämmintä kättä.

Vierailija
45/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysyä, mutta ehkä ei ollut päässyt seulonnasta läpi, mikä on tämä tasanko ja miten se vertautuu perimiseen? Harmillista, että joku asioista oikeaasti perillä oleva kokee turhauttavaksi toisten viestit perinnönjaosta, mutta ei kuitenkaan pysty kertomaan mikä olisi hänen ja lain mielestä sopiva ratkaisu

Vierailija
46/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kysyä, mutta ehkä ei ollut päässyt seulonnasta läpi, mikä on tämä tasanko ja miten se vertautuu perimiseen? Harmillista, että joku asioista oikeaasti perillä oleva kokee turhauttavaksi toisten viestit perinnönjaosta, mutta ei kuitenkaan pysty kertomaan mikä olisi hänen ja lain mielestä sopiva ratkaisu[/quote

https://www.minilex.fi/a/lesken-oikeus-tasinkoon

https://www.minilex.fi/a/tasinko-perinnönjaossa

Vierailija
47/47 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä kysy täällä perintöasioista. Kuten huomaat, et saa oikeaa vastausta. Soita jollEkin lakimiehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi