Avautumista Asokodesta, kanna kortesi kekoon!
Aloitan omalla avautumisella. Asumme pääkaupunkiseudulla, ja talomme on aivan p-skassa kunnossa. Korjauksia suostutaan tekemään vasta kun on ihan pakko, ja silloinkin halvimman mukaan.
Viimeisin bravuuri on että eilen illalla rapustamme loppui koneellinen ilmanvaihto. Ulkonahan on vähän helkkarin kylmä joten tuulettaminenkin on vähän nihkeää. Vaimo soitti jätti asiasta ilmoituksen eilen alkuillasta. Mitään ei tapahtunut joten soitin puolen päivän aikaan huoltopäivystykseen. Heppu harmitteli ettei taida olla mahdollista saada ketään edes vilkaisemaan ilmanvaihtoaparaattia ennen ensi viikkoa.
No kiva. Huoltomiehen saisi paikalle alle tunnissa JOS Aso suostuisi maksamaan enemmän kuin minimin. Mutta ei. Halvimmalla mennään. Että ottaa päähän tämä läävä. Jos ei olisi niin kiva sijainti olisi lähdetty jo ajat sitten.
Niin joo, isännöitsijäkin yritti kerran sellaista pikku petosta. Lopetti rahan vaatimisen vasta kun mainittiin että hänen vaatimuksensa on laiton, ja saa seuraavaksi jatkaa keskustelua vakuutusyhtiömme juristin kanssa. Mutta se onkin jo eri juttu, kirjoitan siitä ehkä vielä myöhemmin...
Kommentit (12)
Turun Vasossa toimii kaikki oikein mallikkaasti.
Voi ei, ollaan mietitty asumisoikeusasuntoa, mutta palstalla on haukuttu niitä ennenkin. Olen ajatellut, että ei omisi niin sitovaa kuin ihan oma, ja pääsee helpommin eroon tarvittaessa, ja että huolto pelaa. Ilmeisesti ei?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ollaan mietitty asumisoikeusasuntoa, mutta palstalla on haukuttu niitä ennenkin. Olen ajatellut, että ei omisi niin sitovaa kuin ihan oma, ja pääsee helpommin eroon tarvittaessa, ja että huolto pelaa. Ilmeisesti ei?
Omisi=olisi
Vierailija kirjoitti:
No siitä vaan kunhan vältätte Asoa kuin ruttoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtiöissä on paljon eroja. Mulla on Aso tuolta https://www.yhkodit.fi/asuntohaku/, olen ollut asunnon laatuun ja sijaintiin ja firman palveluun ihan tyytyväinen.
Meille oli tarjolla koti asokodeilta, mutta kaverin kokemusten mukaan jätettiin ottamatta. Hänellä ollut kanssa asiointi vaikeuksia. Tämä oli onni meille, saatiin ihan uusi kolmio sitten TA:lta, ja ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Tässä keräillään nyt rauhassa käsirahaa sitten omaan asuntoon.
Harmi kun Asokodit-firman nimi on mitä on, saa ihmiset luulemaan että kaikki Aso-asunnot on juuri Asokotien asuntoja. Näinhän ei kuitenkaan ole. Asokodit sattuu olevan se firma, jonka kanssa monella on ollut juuri aloittajan kuvaaman kaltaisia hankaluuksia.
Nää jutut on isännöitsijästä kiinni.
Mulla asuu frendejä Asokodeissa, eikä yhtään valitusta ole tullut. Niillä tuntuu kaiken sujuvan kuin tanssi. Jelppaavat remonteissa, ymmärtävät arvonnousun. On ollut asukasiltoja ja risteilyjä Tallinnaan.
Taas puolestaan me asutaan TAn kämpässä ja jatkuvaa tappelua isännöitsijän kanssa mitä tässä saa ja mitä ei tehdä. Asioita pitää odottaa viikkotolkulla tai vuosia. Ihan vaan kosteusmittauksessa tuli huono luokitus ja remppaa ollaan odotettu 1,5 vuotta.. ei kiitos, enää tätä p--kaa.
Yksi tuttu asuu tuossa vähän matkan päässä, myös TAn kämpässä ja niillä toimii kaikki. Ollaan muuttamassa siihen yhtiöön toukokuun alussa. Jee! Omakotitaloon rivarista.
Missä päin pk-seutua asumisoikeus toimii, ja mikä firma? Etsinnässä. Myös lähikunnat käy.
Nosto, prkl!