Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogit, miten jaksatte lukea niitä?

Vierailija
02.03.2018 |

Olen yrittänyt seurata useampaakin blogia. Suurin osa suosituistakin blogeista on sellaisia, että evvk. Minua ei jaksa kiinnostaa, kun joku tuntematon ihminen kertoo lastensa tai omista vaatteistaan, selostaa elämäänsä ja pohdiskelee omia motivaatioitaan tehdä jotain työtä, yms.

En vaan ymmärrä. Miten jaksatte lukea pitkiä pätkiä, kun joku miettii, millaista on olla ammattibloggaaja ja toinen pohtii, ostaako asunnon vaiko ei.

Joskus löytyy googlehaulla jostain blogista hyvä resepti tai vaikka ihonhoitotuotevinkki. Mutta noin keskimäärin en ymmärrä blogien suosiota. Missä se piilee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa

Vierailija
2/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaiset ihmiset jotka muodostavat "oman uniikin elämäntyylinsä" jäljittelemällä ihmisiä, joiden arvelevat olevan suosittuja ja menestyneitä varmaan jaksavat niitä blogeja lukea.

Itse en jaksa, vaan kokisin kidutuksena jos niitä pitäisi lukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan neljää blogia. Äkkiäkös nuo lukee aamuisin, ei mene viittä minuuttia pidempään. Tapa vaan joka jäänyt.

Vierailija
4/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt ongelmaan. Mutta luenkin yhteiskunnallisia, tiede- ja kirjallisuusblogeja.

Jostain syystä lukemistani blogeista vain Kemppinen on "iso". Kaikilla muilla on 12-250 seuraajaa. Näyttää siltä että ei-höttöisen suositun blogin tekeminen on mahdotonta koska lukijoita ei ole. Portaaleihinkaan eivät pääse, vaan olen löytänyt kaikki joko muiden blogien kautta tai googlettamalla hakusanoja.

Vierailija
5/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni enää jaksakaan kun ovat menneet niin huomionhakuisiksi mainospaikoiksi ja kun myydään lapsetkin nettiin rahasta.

Vierailija
6/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue suosituimpia blogeja, ne kun tuppaavat usein olemaan juuri sellaista vaatteet-sisustus-kosmetiikka-bileet-brunssi-sarjaa, välillä puhutaan kuinka rankkaa ammattibloggaaminen on. Aikani niitä minäkin seurasin, mutta ei ne kauniit kuvat pionimaljakoista, skumppalaseista ja päivän asuista loppujenlopuksi hirveän kauaa jaksaneet kiinnostaa, etenkin kun monissa blogeissa jotain synttärijuhlista ja viikonlopun Tukholman-reissusta jaksetaan vääntää viikon verran postauksia. Lukemani blogit ovat melko pieniä ja harvoin päivittyviä (eivät välttämättä edes viikottain) ja käsittelevät esim. vanhan talon remontointia, ruuanlaittoa, puutarhanhoitoa, käsitöitä, joogaa ja kirjoja. Sisustus- ja muoti-inspiraatiota haen nykyään pinterestistä, pelkkien kuvien selaaminen on paljon nopeampaa kuin blogien.

Vierailija
7/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen seurailin blogeja enemmän, nyt on jotenkin maku mennyt. Joskus katselen vielä mitä ennen seuraamani bloggarit ovat kirjoitelleet, mutta täytyy kyllä myöntää että ei jaksa enää. Ehkä niitä on jo liikaa?

Vierailija
8/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen esimerkiksi sitä Kolmistaan-blogia vaan sen takia, että sen tyhjäpäisyys jaksaa huvittaa minua suuresti. Viimeksi lukemassani postauksessa annettiin "vinkkejä arjen parantamiseen" tai jotain sinne päin, oli niin ilmiselviä "vinkkejä" että ei voinut kuin pohtia, miten epäkäytännöllinen ko. blogaaja on :D 

Vierailija
9/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun Gougarwoman ei enää kirjoita kovin usein.

Vierailija
10/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan yhtä. Lähinnä stalkkaan. En ole kiinnostunut siitä tyypistä. Mutta sen ajatuksia lukemalla pääsen vähän jyvälle sen suvun ajatusmaailmasta ja dynamiikasta. Ja sitä tietoa taas tarvitsen.

Vierailija
11/11 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin bloggaajien persoonallisuudesta tykkään, ja vilkaisen heidän blogejaan silloin tällöin vähän samalla fiiliksellä kuin kyselisin kaverilta kuulumisia. Vaikken ihmistä siis henkilökohtaisesti tunnekaan.

Kirjallisuusblogeja jne. luin joskus paljon. Sitten tajusin, että lukulistaani varten en tarvitse enempää suosituksia kun niitä kertyy muutenkin paljon, ja yhteiskunnallisista asioista y.m. en oikeastaan tarvitse rivikansalaisten mielipiteitä.

Seuraan mielelläni blogeja, joiden a) aihepiiri kiinnostaa ja b) kirjoittajat oikeasti osaavat asiansa. Yllättävän vähän tällaisia löytyy, mutta kyllä niitäkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän