Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iät 0-6 ovat helppoja

Vierailija
02.03.2018 |

Vauvan kanssa on todella helppoa, sitä tarvitsee vain hoitaa. Taaperon kanssa samoin. Päiväkoti-ikä vasta onkin helppoa, kun voi käydä töissä koko päivän ja lapsi on kotona vain iltaisin ja aamuisin. Sitten koittaa kouluikä ja kaikki muuttuu. Kouluikä on lasten kanssa se rankin. Joutuu luopumaan kaikesta omasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin päinvastaista mieltä. Oikeastaan tuosta eskari-iästä alkoi mun mielestä helppo aika. Vauva-aika oli raskainta ja kamalinta. 

Vierailija
2/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin päinvastaista mieltä. Oikeastaan tuosta eskari-iästä alkoi mun mielestä helppo aika. Vauva-aika oli raskainta ja kamalinta. 

Mutta vauvaahan tarvitsee vain hoitaa, aivan kirjaimellisesti! Ei tarvitse mitään muuta kuin syöttää ja vaihtaa vaipat ja vaatteet ja nukuttaa ja herätä öisin. Taaperon perässä pitää vähän juosta, mutta sekin on sellaista söpöilyä ja lastenjuttuja. Helppoa. On kaikenlaista harrastusta taaperoille. Päiväkoti-ikä on yhtä auvoa, koska päiväkoti hoitaa jopa ulkoilutuksen ja illalla tarvitsee vain hakea päiväkodista, viedä ehkä johonkin harrastukseen ja tehdä ruokaa ja iltapalaa ja vähän leikittää ja nukuttaa. Kouluiässä aikuinen menettää kaiken oman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tää nyt provo. Kouluikähän on just kaikkein helpoin, kun silloin lapsi toimii melko itsenäisesti. Ei tarvi kuin luetella ohjeita ja lapsi toimii mukisematta sen mukaisesti. Murtosikään asti.

Vierailija
4/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa iässä pitää vahtia lasta 24/7. Ei ollut helppoa ainakaan yksinhuoltajana.

Vierailija
5/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vauvaahan tarvitsee vain hoitaa, aivan kirjaimellisesti! Ei tarvitse mitään muuta kuin syöttää ja vaihtaa vaipat ja vaatteet ja nukuttaa ja herätä öisin. Taaperon perässä pitää vähän juosta, mutta sekin on sellaista söpöilyä ja lastenjuttuja. Helppoa. On kaikenlaista harrastusta taaperoille. Päiväkoti-ikä on yhtä auvoa, koska päiväkoti hoitaa jopa ulkoilutuksen ja illalla tarvitsee vain hakea päiväkodista, viedä ehkä johonkin harrastukseen ja tehdä ruokaa ja iltapalaa ja vähän leikittää ja nukuttaa. Kouluiässä aikuinen menettää kaiken oman.

Oletan tai oikeastaan toivon, että sinulla ei ole omia lapsia.

Vierailija
6/6 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, mikä kouluiässä tekee niin rankan, mutta vastaus olisi: kouluiässä aikuinen menettää kaiken oman.

-Minkä oman?

-Kaiken oman.

-Minkä kaiken?

-Oman.

-???

-Aikuinen menettää kaiken oman.

Annetaan siis asian olla ja siirrytään muihin ketjuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi