Missä iässä teiltä lakattiin kysymästä henkkareita?
Itse olen 25-vuotias, ja kyllä multa aika usein edelleen kysytään henkkareita, joskaan ei joka kerta. Laki kyllä velvoittaisi kysymään kaikilta alle 30v näyttäviltä, mutta eipä kaikki myyjät siitä tunnu välittävän.
Kommentit (35)
35-vuotiaana taidettiin viimeisen kerran kysyä alkossa paperit.
t. pallinaama
Täytän 35 ja viime vuonna on viimeksi kysytty paperit. Jos oon lapsen kanssa liikenteessä niin ei kysytä, mutta yksin ollessa melko usein kysytään. Tänä vuonna en kyllä ole edes vielä ostanut mitään, mihin olisi tarvinnut papereita näyttää.
Joskus 30-35 ajalla ennen kuin tuli laki kysellä alle 30v. näyttäviltä.
Kysytään joskus vieläkin, varsinkin talvella kun on pipo päässä. Viimeksi kolmisen viikkoa sitten. Olen 41!
40-vuotiaana pyydettiin henkkareita kun ostin tupakkaa. :D
Äitiltäni noin 40v kysytään paperit vieläkin ja seuraan itse perässä.
Multa kysyttiin 37v. Veikkaan et myyjä flirttaili.
Minulta kysyttiin paperit kun ostin energiajuoman T: 22-v suloposki, alkoholituotteita ostaessani minulta kysytään paperit varmaan vielä eläkkeellä..
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin 37v. Veikkaan et myyjä flirttaili.
Olis kiva tietää, että missä määrin tämä on sukupuolisidonnainen juttu? Onko se ihan normaalia, että esim. 30-40v mieheltä kysytään henkkarit?
Itse olen pian neljäkymmentä vuotias mies ja viimeksi viime lauantain kysyttiin paperit. - Muistelisin, että kaupoilla olisi jokin sääntö, että, jos näyttäää sille, että saattaisi olla alle 30 -vuotias, niin henkkarit olisi kysyttävä alkoholia ja/ tai tupakkaa myydessä; joten tuskin se myyjä minua alle 18 vuotiaana piti.
Laitan repun selkään, niin kysytään edelleenkn välillä. Harmaat partakarvat eivät ole juurikaan tähän vaikuttaneet.
Olen 29 v nainen ja aina kysytään. Kerran olen baariin päässyt ilman että kysyttiin ja voi että olin ihmeissäni!
Minulta kysytään ehkä pari kertaa vuodessa, ja ostan alkoholia kaupoista ja Alkosta ehkä kerran kuussa, joskus useammin.
N23
Olen 32 ja henkkareita kysytään silloin tällöin kun ostan siideritölkin ruokaostosten ohessa.
Ei ole koskaan papereita kyselty. N52
37-vuotiaana ei myyty tupakkaa kun ei ollut esittää voimassaolevaa henkkaria (vanhentunut vain).