Puhumattomuus miehen kanssa
Olemme olleet onnellisesti yhdessä 2 vuotta. Koko suhteen olemme olleet että meillä on niin helppoa, emme riitele, asiat hoituu. Olen viime aikoina tajunnut että se johtuu siitä ettemme puhu asioista! Olen yrittänyt saada keskustelua suhteentilasta, huonoin tuloksin. Tiedän että mies rakastaa ja olen ykkönen, mutta tuleeko puhumattomuus, olettamukset, ongelmaksi myöhemmin?? Alkuun oli myös ihanaa kun mies maksoi yleensä ravintolat ym. Ei ollut niin tarkka rahasta. Tuntui herrasmiesmäiseltä. Nykyään laskee todella tarkkaan menot ja jaot. Olen sanonut että voisimme perustaa yhteisen taloustilin, mutta emme sitä vielä ole tehneet. Ihmetyttää mistä tuo tarkkuus on tullut, omiin harrastuksiinsa kyllä syytää rahaa mutta ruokalaskusta nipottaa. Yleensä itse hoidan arkiostokset 2-3x viikossa n.20-30€ ja isossa kaupassa kåydessä laskut 60-70€ jonka mies maksaa. Suhteellisen tasoihin siis. Itsestäni tuntuu ettei asiat toimi jostain syystä vaikka kaikki hyvin.. Olen myös masentuneisuuteen taipuvainen, olenko itse vain hukassa..
Kommentit (7)
Tienaatko paljon vähemmän kuin mies? Maksaako hän muuten asioita enemmän?
No teidän pitää piristää suhdettanne jotenkin, esim. joku viikonloppureissu...jonka maksatte puoliksi. Toi voi olla sitä kanssa, että mies maksaa paljon enemmän kaikkea. Emt.
alkaako rakkaus hiipua joko mieheltä tai sinulta ja siksi käytös muuttuu tai sitten vaan käytös ei ole muuttunut mutta alat nähdä totuuden alun kuvitelmiesi sijaan kun et enää katso rakkauden vaalenapunaisten lasien läpi.
Ti sitten mies kokee että olet varma saalis eikä tarvi enää panostaa.
Vierailija kirjoitti:
alkaako rakkaus hiipua joko mieheltä tai sinulta ja siksi käytös muuttuu tai sitten vaan käytös ei ole muuttunut mutta alat nähdä totuuden alun kuvitelmiesi sijaan kun et enää katso rakkauden vaalenapunaisten lasien läpi.
Ti sitten mies kokee että olet varma saalis eikä tarvi enää panostaa.
Tätä luulen minäkin, eli teillä on alkanut arki. Mies on myös huomannut, että sinä et lähde minnekään, joten nyt voi olla oma itsensä, hyvässä ja pahassa.
Rahoistaan huolen pitäminen on tiettyyn rajaan asti hyvä, jos tulevaisuudessa on yhteisiä isoja hankkeita tai tulopuoli on hieman epävarmaa esimerkiksi sinun masennuksesi saattaa miehen mielestä olla uhka. Tasapuolisuus pitää kuitenkin säilyttää ja nyt viimeistään olisi hyvä katsoa minkä verran kumpikin tienaa/mitä yhteiseen kassaan laittaa. Ruutuvihkoa siis pöydälle vain ja siihen ylös selkeät lukemat molemmilta.
Puhumattomuus ei asiasta hiljenemällä muuksi muutu, joten siihen pitää panostaa ennen kuin se on myöhäistä.
Voi olla vaikea tietää mistä "suhteen tilasta" pitäisi keskustella, jos toisesta tuntuu, että kaikki on hyvin. Voisitko olla konkreettisempi, kuten juuri ne raha-asiat eli kuka ja paljonko maksaa ruoasta yms. ja paljonko voi laittaa (jatkuvasti) vaikkapa harratuksiin ja tulevat raha-asiat, kuten auton, asunnon tai vaikka matkojen, saati lastenhankinnan rahoittaminen, entä jos tulot muuttuvat.
Puhutteko muuten, tunnetteko toisenne? En itse oikein ymmärrä parisuhdetta, jossa puoliso on tai vuosien myötä muuttuu vieraaksi, jonka ajatuksia ei tunne.
Naisilla rakkaus käy rahan kanssa käsikädessä.
Niin ja jotenkin outoa, kun olin vielä jonkun 3kk taaksepäin todella rakastunut ja en uskonut että ikinä voisi mitään tulla. Ja viimeiset kuukaudet olen ihmetellyt että kuka tuo on ja kuinka se tuohon tuli.