Kannaattaako kampaajalle mennä hiusten hoitokäsittelyyn vai onko sama jos laitta itse kookosöljyt päähän?
Kommentit (12)
No ei kannata. Kokemusta on. Oli kyllä yhtä tyhjän kanssa, ja sen jälkeen aina tehnyt öljyhoidot kotona.
Mä en ole kokeillut kampaajan hoitokäsittelyä, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Kookosöljy on sikäli hyvä valinta, että mikäli pitkätukkafoorumeihin on uskomista, se on molekyylikooltaan riittävän pieni; toinen kahdesta öljystä (oliivin lisäksi), joka läpäisee koko hiuksen (hair shaft). Käytän latvoihin, päänahkaan en laittaisi.
Mitäs päänahkaan sitten? Päänahka on kuiva.
Niin ja miksei päänahkaan kookosta?
Niitä samoja hoitoaineita/öljyjä/tippoja voi ostaa myös kotiin. Toki rentouttava hieronta jää välistä kun tekee itse.
Meinaatko nyt jotain Olaplex ihmehoitoja?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksei päänahkaan kookosta?
Yleensäkään öljyä, ettei tuki hiustuppia. (Keskiajan kaunottarien korkea hiusraja tuli pähkinäöljyllä hieromalla.) Mun hiukset irtoilevat herkästi vääristä jutuista, mm. sulfaateista (ovat terminaaliipituudessa). Sulfaatiton shampoo on täällä yhtä kuin puhdas lattiakaivo suihkun jälkeen, öljyllä ne sa myös irtoamaan.
Ei kai siinä mitään estettä ole, jos päänahka on kuiva ja karvat kestävät.
Ei kannata mennä!!!
Olen ollut kerran, hiuksista tuli HUONOMMAT
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko nyt jotain Olaplex ihmehoitoja?
Maksoin tyttärelle hoidon ja ostettiin jatkohoitopurtilo kotiin. Hiukset oli viikon ihan ok, sen jälkeen ei mitään eroa. Värjäämättömät ja luonnonkiharat hiukset, alaselkään asti.
up