Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
01.03.2018 |

Asiasta puhuttu ennen nimisiin menoa useaan otteeseen: Kyllä, haluaa lapsia ja suurin piirtein samoihin aikoihin kuin minä. Nyt, kun se aika alkaa olla käsillä, välttelee aihetta. Toive lapsiluvusta muuttuu, ei halua pohtia raha-asioita, ei lapsen hoitojärjestelyjä, ei asumista kun tästä on muutettava pois... Niinkö mahdetaan enää saman katon alle, jos ei asiasta voi puhua? Vanhemmilleen varmaan muuttaa ja antaa minun tehdä niin kuin parhaaksi näen.

Sanoo haluavansa keskustelua, mutta kun avaan aiheen jostain näkökulmasta, vaihtaa puheen aihetta. On kuin saippua!! On siis valmis jättämään ehkäisyn pois, mutta aivan kaikki muu onkin sitten yksin minun asiaani, minun projektini. Olen tämän kertonut: Voisitko olla aktiivisempi tai edes osallistua keskusteluun, kun otan jotain esille? Ei vastaa mitään. On ja möllöttää. Katselee ylös ja alas, näyttää vaikealta. Odotan 5 min. Hiljaa istuu ja lopulta hermostun. Minulle ei voi puhua, kun olen niin aggressiivinen.

Ei kyllä halua puhua mistään muustakaan, joten ei tämän kai mikään yllätys pitänyt olla... Luulin että ajallaan alkaisi puhua, olin painostamatta. Odotin ja olin rohkaiseva: Näitä asioita voit saada kanssani.

Tuntuu, että hän haluaa edelleen pitää oman elämänsä erillään minun elämästäni. Miksi ei voi tätä myöntää suoraan, kun asiasta kysyn? Aivan on kyyneleet silmissä vakuuttelemassa, että olethan siinä, pysythän siinä vierellä, kun ihmettelen, eikö yhdessä olekaan hyvä olla. Kuitenkaan ei lomat, raha-asiat, asumiskuviot, perheenlisäys, tulevaisuus jne kiinnosta ollenkaan. Seksielämäkin on niin ja näin, mutta ei halua puhua, ei mitään vikaa siinä hänen mielestään. Sai sanottua, että useammin olisi kiva, mutta kuitenkaan ei voi kertoa, että miksi ei innosta useammin. Siis haluaisi kenties enemmän sosiaalisesta paineesta? En halua toista tähän rinnalle, en kaipaa irtoseksiä. Ehkä toinen kumppani sitten saman katon alle?

Aiheeseen liittyen ehdotin, jospa hankkisin lapsen miesparin kanssa. He saisivat haluamansa, minä aktiiviset vanhemmat lapselleni. Ei sovi miehelleni, hän haluaa minun kanssani, mutta mieluiten kuitenkin niin, että saa keskittyä uraansa ja harrastuksiinsa täysipainoisesti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluapu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi