hammas aina vaan kipeä vaikka oon käynyt lääkärillä
Olen melko varma että siellä on tulehdus.
Laitettiin taas lääkettä mutta nyt taas kivut jyllää.
Lääkäri ei ottanut kuvaa.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma että siellä on tulehdus.
Laitettiin taas lääkettä mutta nyt taas kivut jyllää.
Lääkäri ei ottanut kuvaa.
Yksi poskihampaista jossa oli iso peruskoulussa laitettu amalgaamipaikka oli jomottanut sen verran pitään että tiesin varmaksi että siinä on reikä.
Menin ihan yksityiselle jossa hammaslääkäri (nainen) raapi vaan vähän pikkillä pintaa ja intti ettei tässä mitään vikaa ole. Ei suostunut kuvaamaan sitä vaikka minä olisin maksanut siitä ja nimenomaan vaadin kuvaa koska tiesin että hampaassa on jotain vikaa. Katseli lopulta kuituvalolla ja julisti että paikan allakaan ei ole mitään, ota vaan buranaa. Ien on vaan vetäytynyt.
Jomotus jatkui ja olin kolmen viikon päästä päättänyt juuri varata ajan toiselle, tällä kertaa ihan oikelle hammaslääkärille ja kyselin työkavereilta jo vinkkejä ammattitaitoisista kavereista kun melkein neljännes hampaasta lohkesi kovaa leipää syödessä.
Ison amalgaamipaikan alla oli muhinut karies ties miten pitkään ja tervettä hammasluuta oli jäljellä enää millimetri ettei jouduttu juurihoitoon. Tämä olisi loistanut kuvassa kuin valomainos eikä hammaslääkäri numero kaksi tajunnut mikä puoskari ei huomannut sitä jopa kuituvalolla.
Yritä löytää pikaisesti lääkäri, joka selvittää mistä tuo johtuu. Se pitää saada kuntoon, siis kaikki suun alueen ongelmat pitää saada hoidettua. Niitä ei voi jättää odottelemaan. Hankalinta on löytää järkevä lääkäri.
Tiedän tapauksen, jossa ei saatu kuntoon ja lopulta olikin syöpä suussa. En nyt pelkäisi tätä paljoa, koska ei voi aina tietää, mikä johtuu mistäkin. Mutta pääsääntö suun ongelmissa on, että ne kannattaa hoidattaa mahdollisimman pian.
Varmaan olisin ensin yhteydessä hoitavaan lääkäriin ja jos ei ala hoitua niin parhaalle mahdolliselle sitten uusi aika varaamaan
Tsemppiä!
Yx kirjoitti:
Yritä löytää pikaisesti lääkäri, joka selvittää mistä tuo johtuu. Se pitää saada kuntoon, siis kaikki suun alueen ongelmat pitää saada hoidettua. Niitä ei voi jättää odottelemaan. Hankalinta on löytää järkevä lääkäri.
Tiedän tapauksen, jossa ei saatu kuntoon ja lopulta olikin syöpä suussa. En nyt pelkäisi tätä paljoa, koska ei voi aina tietää, mikä johtuu mistäkin. Mutta pääsääntö suun ongelmissa on, että ne kannattaa hoidattaa mahdollisimman pian.
Varmaan olisin ensin yhteydessä hoitavaan lääkäriin ja jos ei ala hoitua niin parhaalle mahdolliselle sitten uusi aika varaamaan
Tsemppiä!
Kiitos. Ei mulla ole hoitavaa lääkäriä kun oon juossut päivystävällä ja aina on eri lääkäri.
Tiedän kokemuksesta että jos puudutus ei auta kipuun, siellä on tulehdus.
Lääkäri ei suostunut ottamaan kuvaa.
Juurihoitoaikaan on yli kuukausi.
Menisin yksityiselle esim. Oraliin.