Onko vaa'asta apua laihtumisessa?
Ajattelin kokeilla pudottaa muutaman kilon painoa. Olen normaalipainoinen, mutta sairastan refluksia ja ajattelin kokeilla, olisiko painonpudotuksesta siinä apua. En ole koskaan oikein onnistunut laihduttamisessa, se aina jotenkin unohtuu. Onko vaa'asta hyötyä motivoimisessa? Meillä ei siis ole vaakaa, mietin, hankkisinko.
Kommentit (4)
Minulle siitä oli paljon hyötyä, on helppo seurata laihtumista kun voi joka päivä-vähintään pari kertaa viikossa punnita itsensä ja se on myös motivoivaa kun näkee painon laskemisen niin selkeästi. Joillekin kyllä jatkuvasta punnitsemisesta voi seurata myös epätervettä käyttäytymistä jos paino ei joka päivä tipukaan vaan pysyy samassa tai nousee silloin tällöin mutta itselleni se ei ollut ongelma. Heti kun olin pari kuukautta punnitsematta itseäni paino oli noussut 5kg. Luulin että painoa olisi tullut ehkä 2kg mutta vaa'an lukema olikin aika yllätys. Helposti olisi varmaan voinut tulla vielä pari kiloa lisää ennen kuin sen olisi ulkonäöstä ja vaatteiden kiristämisestä huomannut.
Itselläni ainakin siitä on apua. Kun näkee painon pudonneen tulee lisää intoa painon pudottamiseen. Tulee hyvä olo kun viikon päätteeksi astuu puntarilla ja paino on pudonnut :) käyn siis puntarilla sunnuntaisin
up