Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään, joka olisi PYSYVÄSTI saanut karistettua reippaanlaisen ylipainon?

Vierailija
01.03.2018 |

Otetaan nyt esimerkiksi, että on vähintään kaksi vuotta pysytellyt uudessa painossaan?
Itse tunnen vain tapauksia, joissa paino on joko heti laihdutuksen jälkeen lähtenyt nousuun, tai paino on ajan kanssa alkanut hiipiä takaisin...

Sitähän aina sanotaan, ettei painon pudottaminen ole se vaikein vaihe, vaan sen saavutetun painon ylläpitäminen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni.

Vierailija
2/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Painoin välillä 90-110kg suurimman osan aikuiselämästäni (aina laihiksella ja tuplana takaisin), nyt jo viitisen vuotta samassa painossa (80kg) muutaman kilon (max 3) kausivaihtelulla. Olen siis vieläkin ylipainoinen (170cm), mutta ainakin nyt osaan heti pudottaa ne pari ns. ylimääräistä kiloa, ennen kuin niitä taas alkaa kertyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaana Lehtinen

Vierailija
4/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Minä itse. Painoin välillä 90-110kg suurimman osan aikuiselämästäni (aina laihiksella ja tuplana takaisin), nyt jo viitisen vuotta samassa painossa (80kg) muutaman kilon (max 3) kausivaihtelulla. Olen siis vieläkin ylipainoinen (170cm), mutta ainakin nyt osaan heti pudottaa ne pari ns. ylimääräistä kiloa, ennen kuin niitä taas alkaa kertyä. 

Joo se on todella tärkeetä tehdä korjausliike heti eikä alkaa velloa niissä pienissä repsahduksena mitä tulee. Tämä kesti aikansa opetella minullakin.

Vierailija
5/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli ratkaiseva tekijä siinä, että sait jojoilukierteen poikki?

Vierailija
6/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, itseni.

Minä myös.

Vierailija
7/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Painoin n. 90kg, laihdutin 35kg ja on paino on pysynyt suunnilleen samana nyt jo yli 10 vuotta.

Vierailija
8/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin lukioiässä eli en tiedä voiko sitä varsinaisesti laskea, mutta painoni putosi noin 63 kg -> 50 kg ja on siinä pysynyt viimeiset 15 vuotta (olen myös saanut kaksi lasta sinä aikana).

Vierailija
9/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin elämäntaparemontin keväällä 2011, lopetettuani kuopuksen imetyksen. Aloituspaino oli 91 kg, mikä on aika paljon, kun vartta tällä naisimmeisellä on vaivaiset 165 cm. Nykyinen paino on myös ylipainon puolella, mutta ei enää siellä merkittävän lihavuuden alueella, vaan 75 kg +/-3kg. Voisin tästä vieläkin kutistaa itseäni, mutta sitten on ylläpito huomattavasti vaikeampaa.

Vierailija
10/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet syömään järkevästi.

Vierailija
11/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useitakin, ovat kaikki käyneet mahalaukun ohituksessa.

Vierailija
12/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli ratkaiseva tekijä siinä, että sait jojoilukierteen poikki?

Muutin ruokailutottumukset radikaalisti: ainaisen dieettikituuttelun ja näläntunteen asemesta opin syömään määrällisesti paljon, mutta terveellistä ja vähäkalorisempaa ruokaa. Samaan aikaan kiinnostuin itse ruuanlaitosta, ja googletin terveellisiä, mutta maistuvia reseptejä (ennen söin jotain riisikakkuja jotka maistuu ihan tuopinalusilta). Ymmärsin myös, että esimerkiksi kerran viikossa on ihan ookoo repsahtaa vaikka kotipizzaan, sitä voi kompensoida viikon muina päivinä (ennen ajattelin, että noniin, nyt söin tuon pizzan ja dieetti meni pilalle, eli sama heittää hanskat tiskiin). 

Liikunnan määrä ei ole hirveästi lisääntynyt. 

Vierailija
13/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Aloitin laihdutuksen jostain 130 kilosta, nyt olen himpun päälle 80kg. Toki siis vielä ylipainoinen, koska en urakkaa ole loppuun vielä saanut. Olen jo useamman vuoden noita kiloja tiputellut, kun ei ole niin hengenhätä - eli jos motavaatio hukkuu, niin sitten jätän homman kesken ja jatkan sitten kun huvittaa, paino pysyy aina parin kilon tarkkuudella siinä samassa mihin olen jäänyt.

Vierailija
14/16 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Laihdutin kuusi vuotta sitten 38 kiloa ja olen pysynyt normaalipainoisena koko ajan.

Vierailija
15/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paras ystäväni painoi vielä noin 5 v sitten 120 kg, nykyään 75 kg. On pysynyt jo 2,5 vuotta tuossa painossa ja pitänyt fiksuista elämäntavoista kiinni.

Toinen on setäni. Hän laihdutti jo yli 10 vuotta sitten noin 30 kg ja eipä ole kilot tulleet takaisin.

Vierailija
16/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni.

Kun aloimme seurustelemaan, painoin 69kg, hän 84kg. Olemme molemmat 173cm. Nyt ovat painolukemat toisinpäin :-D

En koskaan moittinut rakastani painosta, mutta hän laihdutti pari kymmentä kiloa ja ei ole sen jälkeen yli 70 painanut kuin raskauksien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi