Pitkähiuksiset naiset! Eikö teitä ärsytä niskassa roikkuvat hiukset?
Itselläni on nyt solisluihin ylettyvät hiukset ja mun on pakko pitää niitä joko korkealla ponnarilla tai sotkunutturalla, koska mua oikeesti ahdistaa niskassa roikkuvat hiukset. Kutittaa ja hiostaa ja muutenkin tuntuu ikävältä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ärsytä. Mutta se, kun hiustenpesun jälkeen on pers ja pil täynnä hiuksia
Täh? Kannattaisiko peseytyä hieman huolellisemmin. Mitähän muuta noissa paikoissa on jos hiuksia ovat täynnä? Yök.
En myös ymmärtänyt. Itsellä on pitkät hiukset ja ei mene pestessä eikä muutenkaan noihin paikkoihin irtohiuksia. Joskus päivän mittaan on pari saattanut livahtaa jonnekin housujen vyötärön alle,
Mulla ainakin suihkussa irtoaa hiuksia ja osa niistä valuu veden mukana pakaroiden väliin. Eivät tokikaan sinne jää, koska peseydyn huolellisesti.
Ei ärsytä. Enemmän hiukset ärsyttävät roikkuessaan naamalla. Siksi pidänkin usein korvien takana. Auki pitäisin myös enemmän, mutta häiritsevät naamalla.
Silloin kun vielä oli pitkät hiukset niin eniten ärsytti, kun niitä löytyi villasukkien pohjista. Lattiakaivokin oli aika kamala. Kiinteästi päässä olevat pitkät hiukset eivät ärsyttäneet, mutta irtohiukset milloin missäkin kyllä. Tai pikemmin ne inhottivat. En tiedä miksi päässä kiinteästi olevat pitkät hiukset eivät inhota, mutta irralliset senkin edestä.
Lisäksi nukkuessa (tai muissa petihommissa) onnistuin aina kääntämään kroppani hiusten päälle niin ettei pää päässyt liikkumaan vapaasti.
Kasarilla kun pitkä tukka meni muodista ja kaikilla piti olla permis, sitten lopulta leikkuutin letin pois, enkä ole siihen palannut.
Kyllähän ne vähän ärsyttää etenkin lämpimällä säällä, ja kotona tulee ihan huomaamattakin huitaistua hiukset AINA nutturalle. En taida koskaan pitää kotona hiuksia auki, paitsi nukkuessa ja silloin kun ne kuivuvat pesun jäljiltä. Ihmisten ilmoilla pidän usein auki, koska ulkonäkö.. Töissä/koulussa tms. ei samalla tavalla kiinnitä huomiota niihin auki oleviin hiuksiin, varmasti siksi kun keskittyy niin paljon kaikkeen muuhun. Kotona keskittyy enemmän oman olon mukavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Kotona pidän hiuksia aina nutturalla korkealla takaraivolla, muuten ponnarilla. Nukun hiukset auki, mutta silloinkin ahdistaa jos ne ovat niskassa, ja heitänkin ne aina tyynyn yli pois tieltä. Minulla on ollut lyhyetkin hiukset, mutta ne taas ovat ihan painajainen kun sojottavat joka suuntaan ja niiden laittaminen vie kymmenen kertaa kauemmin kuin pitkien hiusten. Pitäisi varmaan ajaa kaljuksi :D
Mulla myös yöllä ärsyttää kun ne on auki ja sitten ne kutittaa naamaa, niskaa, kaulaa..... ei oikein voi kiinnikään laittaa kun illalla käyn yleensä suihkussa ja hiukset on vielä märät kun käyn nukkumaan. Aamuyöstä joskus jos herään tulee sutaistua ne kiinni.
Ja nutturaakaan ei yöllä oikein voi laittaa, koska silloin ei voi nukkua selällään kun se nuttura painaa ikävästi niskaa.
Kyllä ärsyttää. Pidän hiuksia niin harvoin auki, että sitten kun niin teen, tulee minut vuosia tunteneilta ihmisiltä kommenttia tyyliin "Ai oot kohartanut hiuksesi, tosi ihana!". No ei, vaan mulla on luonnonkihara tukka. Tai "Ai oot ottanut pidennykset". En, mulla on vaan nämä hiukset auki.
Ponnari käy kotona, töissä ei, koska ärsyttää kun se heiluu koko ajan niskassa, korvien luona jne. Eli nuttura tai pään myötäinen lettikampaus tms. Nukunkin hiukset kiinni, ylhäällä päälaella löysällä ponnarilla, koska ärsyttää nostella niitä koko ajan pään alta kun hiostavat niskaa ja kutittavat poskia.
Enkä silti halua leikata lyhyeksi, tykkään tehdä kampauksia :D
Mulla on melkein aina hiukset kiinni eri syistä. Talvella ärsyttää sähköistyminen ja hiusten leijaileminen naamalle, kesällä ne ovat kuumat. Kasvatan pidempiä hiuksia muutaman vuoden mittaisen pitkä polkka -vaiheen jälkeen, mutta en halua mihinkään selkään asti ulottuvia. Hiusten laittaminen on mulle vaikeaa. En oikein osaa sitä enkä ole arkiaamuina valmis käyttämään hiusten väkertämiseen yhtään aikaa. Siksi ponnari tai hutaistu nuttura. Lettejä en osaa tehdä, haluaisin osata.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, erityisesti näin talvisin!
Hiukset ovat sähköiset ja mikä pahinta: aina kaulaliinaa tai kauluria käyttäessä, takaraivoon tulee ihan järkyttävä takkukasa! Sellainen painava takkumöykky.Miten tuon takatakun pystyy talvipukeutumisessa pitkähiuksisena välttämään? Pitämään ikuisesti hiukset kiinni?
Täällä samat ärsytykset. Sähköiset naamaan ja erityisesti ripsiin tarttuvat hiukset ja perhanan takkuläjä niskassa, arggh.
Mulla on vähän luonnonkihara, lyhyen kanssa joutuisi kastelemaan joka aamu, sojottaa muuten huvittavasti sinne ja tänne, siksi pidän pitkänä, on se kuitenkin helpompi. Tosin joskus pestessä mutisen leikkaavani kaikki pois.
Ärsyttää se, kun pitkät hiukset roikkuu silmillä. Pidänkin nykyään lähes aina ponnaria, enkä jaksa tehä mitään kampauksia.
Mua ei ärsytä ollenkaan, päinvastoin mä tykkään tuntea mun hiukset iholla niin selässä kuin niskassa. Kesällä on ihanaa kun kävelee just pestyillä hiuksilla tuulessa ja ne on niin pehmeet ja liehuvaiset. Ja talvella ne lämmittää. Mä jätän yleensä tukan vaan toppatakin sisään, joskus se alkaa ottaa kipeetä mut ei useesti. Ja mä kanssa tykkään tehdä kampauksia, töissä kietaisen joskus kiinni tai muutenkin jos hiukset jotenkin haittaa. Mulla on pinnejä ja pantoja jos haluun pitää auki ja sit tukka tulee kasvoille. En halua luopua näistä kutreista, vaikka ne joskus ärsyttääkin. Minusta ne sopii mulle ja näyttää nätiltä. Lapsetkin tykkää töissä ja kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne roiku niskassa vaan alaselässä.
Mitä kautta ne sun alaselkään menee?
No ei, paitsi ehkä kesällä, jos on hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne roiku niskassa vaan alaselässä.
Kuvittelen tässä juuri mitä kautta hiukset pääsevät alaselkään osumatta niskaan.
Käsitin niin, että ne kasvavat sieltä alaselästä. On ikäänkuin valtava pälvikalju.
Enpä ole koskaan ajatellut asiaa. Pidän hiuksiani käytännössä aina auki - ehkä hädin tuskin osaan tehdä ponnarin, kun ei ole ollut haluja perehtyä kampauksiin. Pidän suurinta osaa hiuksistani olkapäiden etupuolella, joten niskassa ei ole riesaksi asti.
Ei mua kutita niskasta tai muutenkaan. Lähinnä auki olevien hiusten sähköisyys ja tunkeutuminen naaman puolelle on ärsyttävämpää, kuten äsken kauppareissulla huomasin.