Työkyvyttömyyseläkehakemus
Mitäkä kohdat lomakkeesta olette täyttäneet, vai onko sillä mitään väliä, kun kyseessä on siis tuo aiheeton hakemus, jolla haluaa vain välttää sen aktiivimallileikkauksen?
Mietin laittaako tuonne huvikseen kroonista tautiaan, jolla ei siis ole työkyvyn kanssa mitään tekemistä, mutta jäisikö hakemus jotenkin hitaampaan käsittelyyn (mikä olisi toivottavaa), jos on enemmän kohtia täytettynä. Ja laitoitteko noita työnantajia kahden vuoden ajalta?
Vai olisiko paras laittaa vain nimi, osoite, hetu ja muut perustiedot?
Kommentit (8)
Kaikki hyviä kysymyksiä. Tuskin kenelläkään on hyviä vastauksia. Kokeilemalla mennään, luulisin, kai, ehkä, vissiin, varmaanki, jos vaikka.
Olen tuon hakemuksen itse täyttänyt joku vuosi sitten. Hain siis oikeasti tk-eläkettä. En mitään työnantajia kirjoitellut, enkä millon lääkärintodistus oli tulossa - enhän sellaista tiennyt. Päätös tuli ehkä kahdeksassa päivässä. Oli myönteinen. Olettaisin, että selkeissä tapauksissa niin kuin omassani tai sinun, se päätös tulee rivakasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon hakemuksen itse täyttänyt joku vuosi sitten. Hain siis oikeasti tk-eläkettä. En mitään työnantajia kirjoitellut, enkä millon lääkärintodistus oli tulossa - enhän sellaista tiennyt. Päätös tuli ehkä kahdeksassa päivässä. Oli myönteinen. Olettaisin, että selkeissä tapauksissa niin kuin omassani tai sinun, se päätös tulee rivakasti.
Onpa ollut nopeaa. Nyt toki on ruuhkia odotettavissa. Ehkä odottelen tuon hakemuksen laittamisen kanssa vielä, että on sitten "käsittelyssä" siinä vaiheessa, kun haen päivärahaa huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Nyt ei ole taas ollut aikaa oikein hakea työpaikkoja, kun on pitänyt tutustua tuohon työkyvyttömyyseläkehakemuksella pelleilyyn. Täytyy sanoa, että aktiivimallihölmötys on kyllä vienyt aikaa todella paljon työnhaulta. On pitänyt niin paljon keskustella asiasta netissä, tutkia näitä porsaanreikiä ja niiden käyttötapoja, tutustua kaikkeen hassuun, mitä muut ihmiset ovat kokeneet pupukursseilla sun muissa kättelykoulutuksissa.
Viime vuonna laitoin joka viikko ainakin tuplasti sen määrän hakemuksia, mikä nyt tulee laitettua kuukauden aikana. Onhan tuosta yhteiskuntaan osallistumisesta mennyt jotenkin maku nykyhallituksen aikana.
Ja sitten tuo kohta, että lääkärinlausunto toimitetaan myöhemmin, milloin. Onko joku tutkinut, kuinka myöhäisen päivän siihen voi laittaa ilman, että saman tien tulee hakemus takaisin?