Niin myötä- kuin vastoinkäymisissä
Minä olen 26-vuotias ja toinen puoliskoni 27-vuotias. Olemme olleet yhdessä noin 7 vuotta, ja vastoinkäymisiä tuntuu riittävän.... Miehellä on ollut koko ikänsä reuma, joka tekee kävelemisestä ontuvaa ja haittaa mm kenkien laittamista jalkaan. Tekonivelleikkaus on joskus edessä, mutta se on jo niin iso leikkaus, että mieskin haluaisi olla yli 30-vuotias ennen sitä. Usein minä autankin häntä luistimien yms laitossa. Lääkkeillä se pysyy kunnossa, mutta nyt uutena piirteenä on tullut se, että hän ei pääse autoon ja autosta pois kunnolla, vaan se tuottaa ihan järkyttävät kivut ja itse ajaminen on kuulemma joka hetki täyttä tuskaa. Mies ei ole enää moneen kuukauteen ajanut autoa. Minä olin pari vuotta sitten auto-onnettomuudessa, jossa loukkaannuin, enkä ole sen jälkeen uskaltanut ajaa autoa kertaakaan, siitä tuli minulle pahin mahdollinen pelko. Nyt emme siis voi liikkua autolla (onneksi emme enää omista sitä) molempien vanhempien luokse, jonne ei busseilla/junilla pääse. Kaikki matkaamiset ja reissut ovat jääneet kokonaan pois, ja olemme vain samassa kaupungissa.
Vuosi sitten mies perui häämme, koska se tuntui hänestä liian aikaiselta ja "karnevaalilta", ja asiasta on keskusteltu paljon. Kummallakaan ei siitä jäänyt sen kummemmin hampaankoloon, ja molemmat rakastavat toisiaan täysillä. Joka päivä halailemme, suutelemme ja pelleilemme, ja toisen kanssa on hyvä olo.
Millaisia vastoinkäymisiä teillä muilla on tullut vastaan? Nyt tuntuu, että vuoden sisällä on tullut pettymyksiä ja ongelmia turhankin paljon, vaikka rakkautta ne eivät ole kaataneet.
Kommentit (6)
Miksi olet opiskellut sellaisen alan missä työllistyminen on noin heikkoa?
En edes näe suhteessanne vastoinkäymisiä, vai onko miehesi sairaus sellainen? En myöskään ymmärrä miksi et voi ajaa autoa.
Ihme aloitus. Päästä miespolo paremman naisen luo.
Pahoittelut tilanteestasi, ja jaksamista
Vastoinkäymisenne eivät kuitenkaan johdu suhteestanne eikä suhteen päättäminen ’paranna’ vaikeuksianne.
Oletko vahvasti sitä mieltä että elämäsi olisi parempaa ilman tätä suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut tilanteestasi, ja jaksamista
Vastoinkäymisenne eivät kuitenkaan johdu suhteestanne eikä suhteen päättäminen ’paranna’ vaikeuksianne.
Oletko vahvasti sitä mieltä että elämäsi olisi parempaa ilman tätä suhdetta?
Anteeksi, luin huolimattomasti ja otin kantaa eri asiaan kuin mitä kysyit. Ignooraa tästä kaikki muu kuin jaksamisen toivottaminen.
Mies tekonivelleikkaukseen mahdollisilman pian ja sinä alat opettelemaan sitä autolla ajoa uudestaan. Ensin vain esim vanhemmilla pihassa jne. Turhaan sallit itsellesi muodostua märköä asiasta.
En ihan ymmärtänyt tuota matkustusasiaa. Junat ja varsinkin bussit kulkevat Suomessa hyvin, ettekö pääse vanhempien luo niin lähelle, että joku kävisi teidät hakemassa loppumatkan? Käyvätkö vanhemmat teidän luona? Miehen terveys ja sinun vähäiset tulot haittaavat matkustamista ylipäätään, mutta eihän ne este ole.
Te olette nuoria ja uskon sinunkin vielä työllistyvän. Pystytkö hankkimaan lisäkoulutusta? Isoin haaste teillä on miehen terveys, mutta hienosti olet ollut tukena. Hienoa, että parisuhteenne on kunnossa, se kantaa pitkälle.
Ai niin; mies on onneksi oman alan töissä ja viihtyy siellä todella hyvin, mutta minä olen työtön eikä työllistyminen näytä ollenkaan realistiselta. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja työkokemusta, mutta tämän alan työpaikkoja on koko Suomessa tällä hetkellä 3 auki.... Tämä työttömyys tuntuu melkein raskaimmalta asialta, joka on tässä vuoden aikana tapahtunut.
-AP