Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys itsetunnosta teille kaikille yli 30vuotiaille

Vierailija
28.02.2018 |

Onko sinulla yli 30-vuotias mielestäsi parempi itsetunto nyt kuin mitä se oli esim. 18-25 vuotiaana?

Itse en ajatellut mitään itsetuntoon liittyviä asioita ennen ku täytin 30-vuotta.
Eli ilmeisesti silloin oli todella hyvä itsetunto.

Olen nyt 34v nainen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinsimpa, että ehdottomasti parempi itsetunto nyt n. 40 vuotiaana parikymppisenä! Tiedän mistä tykkään ja en tykkää, eikä ole tarvetta mielistellä tai todistella kenellekään mitään. Osaan suhtautua myös heikkouksiini lempeästi ja suvaitsevaisesti. Ammatillinen itsetunto on kohdillaan myös.

Vierailija
2/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä on. Siksi kannattaa ikääntyä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, itsetuntoni on noussut varmaan 100% siitä mitä se oli 18-25 v, olin silloin hirveän epävarma ja arka.

Nyt olen 35+ ja alkaa tuntua että itsetunto ja itseluottamus on vasta nyt siinä määrässä, että elämäni paras aika vasta alkaa! Huikeaa, tämä itsevarma, rauhallinen olo, tiedän että selviän, osaan ja pystyn, paremmin kuin koskaan kuvittelinkaan!

Vierailija
4/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on parempi itsetunto.

Ei ole naista, joka ei olisi lääpällään minuun, kun luon häneen flirttailukatseeni.

10-20 vuotta sitten en uskaltanut edes katsoa naisia päin.

Näin se maailma muuttuu eskoseni.

Mutta olen silti uskollinen Tuirelle, vaikka tuskin tulen näkemään häntä ikinä.

Veit sydämeni, pirulainen;)

Vierailija
5/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnosta en tiedä, mut mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kiinnostaa muiden mielipide minun asioistani.

Vierailija
6/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaan paranee. Olen 50-vuotias ja tiedän jo aika hyvin kuka olen ja mitä haluan tai että mitä en ole ja mitä en ainakaan halua. Vielä on kuitenkin oppimista itsessäni minullakin. Sitähän tämä elämä on. Ei kukaan ole valmis koskaan.

Vierailija
7/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa mullakin olisi. On aina ollut huono itsetunto, nyt olen siinä vaiheessa, että tiedän mistä se johtuu, mutta en tiedä miten sen saisi paremmaksi! Pian ikää on 40 ja vieläkin punastelen, häpeän itseäni ja "kutistun" muiden seurassa.

Vierailija
8/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa on monenlaista. Mulla on rautainen työitsetunto mutta kaikki muu onkin sitten reippaasti miinuksella.

Vierailija
9/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paras itsetunto n 20- 25. Tein norminmukaisia asioita, tiesin miesten olevan eniten kiinnostunut minun ikäisistäni, vaikka harva oli juuri minusta kiinnostunut, olin kiinnostunut asioista ja elämä oli jännää. Nyt 10 v myöhemmin elämä on pelkkää paskaa. En tosin niinkään ujostele vaan vittuilen.

Vierailija
10/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, harmittaa että olen suurimman osan elämästä viettänyt kauheassa mokaamisen pelossa ja murehtimalla mitä toiset musta ajattelee ja siksi jäänyt paljosta paitsi. Ei itsetunto ole mikään huippu vieläkään, mutta en silti enää ajattele että olisin automaattisesti huonompi kuin muut ja että mun on turha edes yrittää mitään uutta, kun epäonnistun joka tapauksessa.

N35

Vierailija
11/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä täytin 35 niin lopetin ihan täysin muiden negatiivisten mielipiteiden kuuntelemisen. Tai yleensäkkin en juuri noteeraa "paskoja" ihmisiä millään tavalla, hakeudun pois heidän seurasta.

Lasken "paskasakiksi" negatiiviset, toisista seläntakana puhuvat, arvostelijat yms.

Vierailija
12/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillinen itsetunto on noussut, muuten ei. Enemmän ehkä päinvastoin, nuorempana olin itsevarmempi. Tai sitten elän jo neljättä vuotta kolmenkympinkriisiä.

Vierailija
13/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa ei enää ole.

Vierailija
14/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykynuorilla on tavattoman huono itsetunto, he näkee somesta kokoajan mitä erikoisempia photoshopattuja ihmisiä. Lähes kaikki julkkisten ja tavisten kuvat on nykyään jotenkin paranneltuja, on mitä lie filtteriä yms.

Vierailija
15/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköisillä ihmisillä nämä itsetunto-ongelmat alkavat yleensä reilun 3 kympin kynnyksellä, kun rupsahdukset alkaa. Koko minäkuva on perustunut ulkonäköön.

Vierailija
16/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoni on kaikin tavoin kymmenkertaistunut siitä, kun olin 20. Onneksi en ole enää nuori. Nuoruus on liian ylistetty asia, minulla ainakin se oli hyvin epävarmaa aikaa. Nyt tunnen olevani pnnellinen, tyytyväinen ja tasapainossa.

Vierailija
17/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, paljon parempi. Olin tosi surkea, yksinäinen ja alemmuudentuntoinen nuori aikuinen. Elämä on hiljalleen kypsyttänyt ja opettanut löytämään oman lokeron.

Silti on sanottava, että jotkut asiat eivät tunnu katoavan, kuten se että haluaisi tykätä peilikuvastaan enemmän. Tai pikemminkin että olisi suonut nuorelle itselleen sen mitä ulkonäön arvostus voi tuoda nuorelle naiselle. Nyt on helpompaa kun saa rauhassa sulatua kasvottomaan mummomassaan.

Vierailija
18/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään (30+) on parempi itsetunto ja itseluottamus. En välitä muiden mielipiteistä ja teen mitä itse haluan.

En myöskään pelkää konflikteja tai haukkumista. Onneksi, koska työhöni kuuluu myös konfliktien selvittelyä.

Vierailija
19/19 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kehittänyt valheellisen itsetunnon, joten ajattelin sen olevan hyvä. En oikeasti tuntenut itseäni ollenkaan. Nyt olen 33 tunnen itseni (pitkä psykoterapia takana), mutta se ei ole parantanut itsetuntoani. 8 vuotta meni masennuksen kourissa, nyt en aktiivisesti yritä kuolla, mutta tajuan, että olen pudonnut elämän kelkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän