Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lukio on Ressun lukio?

Vierailija
28.02.2018 |

Yhteishakuvalintoja täällä tehdään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on 30v takaa ja kummityttö kirjoittaa sieltä nyt keväällä. Hyvä koulu, mutta ei siellä mitenkään loistava opetus ole, massa on niin hyvää, että opejen ei paljon tarvitse töitä tehdä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen paljon. itse kävin (5 vuotta sitten kirjoitin lukiosta), oli ehkä parasta mitä olen itselleni tehnyt. tulen pienemmästä kaupungista, jossa samanhenkistä porukkaa oli vaikea löytää ja ressusta löysin elämäni ystävät. uskon että kuka tahansa löytää sieltä paljon ystäviä, ja produktiivista aktiviteettiä. vähemmän hölmöläisiä (jos näin saa sanoa), kuin muualla. se, että näkee ympärillä motivoituneita ja fiksuja tyyppejä, auttaa puskemaan ja miettimään omia tavoitteitaan korkeammalle. 

Vierailija
4/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa hyvää yhteishenkeä, kaikenlaista yhteistyötä koulun ulkopuolella kansainvälisiyyttä. On hyvä koulussa, pärjää kyllä kaikkialla.

Koulun sijainti on myös ehdoton etu. Vaikka onkin nyt ekan vuoden evakossa.

Ap

Vierailija
5/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ressun henki on ressulaisille ihan käsite. sijainti on paras - koulun jälkeen lähellä kivat keskustan kahvilat, ruttopuistossa hengailu. hyvä paikka itsenäistyä.

Vierailija
6/28 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ressun henki on ressulaisille ihan käsite. sijainti on paras - koulun jälkeen lähellä kivat keskustan kahvilat, ruttopuistossa hengailu. hyvä paikka itsenäistyä.

Joo, näin olen ajatellut, että siellä keskustassa olisi kiva käydä koulua. Meiltä on myös helppo kulkea sinne.

Ap

Vierailija
7/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Jos et vielä hakua tehnyt niin tässä mielipiteeni. Olen siis tällä hetkellä Ressun lukiossa ykkös vuotta viettämässä. Suosittelen ehdottomasti ressua jos vain ka riittää. Mielummin menee hyvään ja kova tasoiseen kouluun kun on mahdollisuus. Faktahan on että onhan opiskelijat normaalimpaa älykkäämpää, mutta on itsestä kiinni miten kouluun suhtautuu. Taso on kova ja itse minulle vaatii paljon töitä pysyä mukana. Opiskekiloita löytyy laidasta laitaan; perus kympin hikipingoista ihmisiin joilla kiinnostus kouluun on lähellä nollaa. Yhteishenki on älyttömän hyvä; ei nokkimisjärjestystä abien ja ykkösten välillä. Suurin osa opettajista on älyttömän hyviä ( kuivempiakin tapauksi löytyy). Ehkä englannin opetus on ainoa miinus ( itse en pidä). Suosittelen kuitenkin lämpimästi.

Vierailija
8/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on nykyään meilahdessa, peruskorjauksen takia.

Vierailija
9/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kävi Ressun lukion ja pääsi sinne minne halusi yliopistoon Hgissä pääsykoe oli. 

Vierailija
10/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kävi muutama vuosi sitten Ressun lukion. Hän nautti täysin siemauksin siitä, että sai ensimmäistä kertaa koko kouluaikana olla ihan tavallinen oppilas muiden joukossa eikä se, joka on osaamisensa takia aina muiden silmätikku. Ressussa kympinkin oppilas tulee hyväksytyksi sellaisena kuin on, eikä hänen tarvitse yrittää peitellä kiinnostustaan opiskeltaviin asioihin.

Kurssivalikoima oli tosi hyvä, ja oppitunneilla edettiin sopivaa tahtia eikä tarvinnut jankata itsestäänselvyyksiä viidenteen kertaan.

Se täytyy tosin sanoa, että Ressu olettaa oppilaiden olevan omatoimisia. Kukaan ei tarkista, onko läksyt tehty eikä pieniin poissaoloihinkaan puututa. Kahdelle muulle lapselleni, jotka ovat vähän laiskempia, Ressu ei olisi sopinut lainkaan.

Vierailija
11/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressuun ja muihin tasokkaihin lukioihin menee ja tulee kunnianhimoisia ja elämässään menestyviä ihmisiä. Aivan eri tasoa, kuin rupulukioihin menevä paskasakki, joka laiskottelee, haistattelee ja riehuu oppitunneilla koko lukioajan ja joista ei tule muita kuin sossunelättejä lukion jälkeen.

Vierailija
12/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ressu, kuten mikä tahansa muukin Suomen huippulukioista on silti pelkkä apukoulu verrattuna Etelä-Korean lukioihin. Siellä opiskellaan sellaisella meningillä, että siellä ei yksikään suomalainen lukiolainen kestäisi päivääkään. :D

No, niillä eteläkorealaisilla onkin "hieman" paremmat PISA-tulokset kuin mitä suomalaisilla on.

Vierailija
13/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykynen ressu kirjoitti:

Heippa!

Jos et vielä hakua tehnyt niin tässä mielipiteeni. Olen siis tällä hetkellä Ressun lukiossa ykkös vuotta viettämässä. Suosittelen ehdottomasti ressua jos vain ka riittää. Mielummin menee hyvään ja kova tasoiseen kouluun kun on mahdollisuus. Faktahan on että onhan opiskelijat normaalimpaa älykkäämpää, mutta on itsestä kiinni miten kouluun suhtautuu. Taso on kova ja itse minulle vaatii paljon töitä pysyä mukana. Opiskekiloita löytyy laidasta laitaan; perus kympin hikipingoista ihmisiin joilla kiinnostus kouluun on lähellä nollaa. Yhteishenki on älyttömän hyvä; ei nokkimisjärjestystä abien ja ykkösten välillä. Suurin osa opettajista on älyttömän hyviä ( kuivempiakin tapauksi löytyy). Ehkä englannin opetus on ainoa miinus ( itse en pidä). Suosittelen kuitenkin lämpimästi.

Miten voit olla Ressussa ja tehdä noin paljon kirjoitusvirheitä?

Vierailija
14/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Ressu, kuten mikä tahansa muukin Suomen huippulukioista on silti pelkkä apukoulu verrattuna Etelä-Korean lukioihin. Siellä opiskellaan sellaisella meningillä, että siellä ei yksikään suomalainen lukiolainen kestäisi päivääkään. :D

No, niillä eteläkorealaisilla onkin "hieman" paremmat PISA-tulokset kuin mitä suomalaisilla on.

Niillä eteläkorealaisilla opiskelijoilla on myös "hieman" enemmän mielenterveysongelmia ja itsemurhia kuin suomalaisilla.

Vierailija
15/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kiva koulu, lapseni kävi siellä tutustumassa hakiessaan lukioon. Hyvä kurssivalikoima, hyvä tunnelma, hyvä koulu. Ressu olisi muuten ollut hänellä varteenotettava vaihtoehto, mutta koulumatka evakkokouluun oli hankala (3 välinettä ja reippaasti yli tunnin suuntaansa).

KSYKiin haki sitten ykkösenä ja on viihtynyt siellä hyvin.

Vierailija
16/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ressuun ja muihin tasokkaihin lukioihin menee ja tulee kunnianhimoisia ja elämässään menestyviä ihmisiä. Aivan eri tasoa, kuin rupulukioihin menevä paskasakki, joka laiskottelee, haistattelee ja riehuu oppitunneilla koko lukioajan ja joista ei tule muita kuin sossunelättejä lukion jälkeen.

Eiköhän tuollaiset ole amiksessa :D 

Vierailija
17/28 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollaiset ole amiksessa :D 

Niistä sossuneläteistä en tiedä, mutta on todettava, että muutamia tuollaisia löytyi ainakin omasta lukiostani, silloin kun lukiossa opiskelin. Muutama poika ja yksi tyttökin kerran haistatteli lukiossa opettajalle ihan suoraan. Pojat saivat sen jälkeen siltä oppitunnilta käytäväkomennuksen, tyttö selvisi varoituksella ja nuhteilla opettajalta.

Vierailija
18/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikän ykkös kurssista 6, tervetuloa ressuun

Vierailija
19/28 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressu on nyt ykkösvaihtoehtona. Saas nähdä kuinka käy.

Ap

Vierailija
20/28 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, onko ressun lukiossa yhtään sellaisia tyyppejä jotka ovat koulussa ihan ok 9 oppilaita ja ovat normaaleita? Vai onko kaikki siellä ihan rasittavan nörttejä ja outoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän