Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitää työpaikalla teeskennellä, että töitä riittää?

Vierailija
28.02.2018 |

Ihan oikeasti. Olen töissä toimistolla, tulen tänne aina klo 8 aikoihin ja saan yleensä kaikki päivän työt tehtyä 10 mennessä. Ehkä ärsyttävintä on se, että esimies kyttäilee kokoajan tekemisiäni ja täten minun täytyy teeskennellä tekeväni töitä, vaikka ei ole mitään tehtävää. Käy kateeksi kaveria, joka sanoo että saa lähteä työpaikalta heti jos kaikki työt on tehty saaden kuitenkin koko päivän palkan.

Päivittäinen tekemisen puute on kieltämättä ärsyttävää, mutta ainakin kolikot kilisevät kukkaroon. Hohhoijjaa..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lisää töitä.

Vierailija
2/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuollaisia työpaikkoja todella vielä on? Kannattaa varoa, että kohta huomataan että et ole tuottava yksilö. Paitsi jos olet valtiolla tai kunnalla, niin tuo on varmaan aika normipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lisää töitä.

Olen tehnyt niin. Joko ei kerta kaikkiaan ole mitään tai sitten väännetään tyhjästä jotain töitä esim. kahvin keittäminen tai vessan siivoaminen. No, iltapäiväsumpit voisin käydä keittämässä niin ehkä helpottaa.

Vierailija
4/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytä väkisin ne työt kestämään koko päivän. Välillä pelaat vaikka pasianssia ja sitten jatkat. Näin jouduin itsekin edellisessä työpaikassani tekemään. Kännykkään ei uskaltanut koskea, koska piti näyttää siltä että tekee töitä.

Vierailija
5/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos et jaksa teeskennellä niin tuo toki ilmi asia. Eiköhän joku viisas ylemmällä taholla sitten hoksaa että sinun työsi voi ympätä jollekin jolla niitä enemmän on, kerta hetkessä hoituvat, se voi sitten hoitaa ne oman työnsä ohessa. Ja sinä voit joutaa sitten sopivasti pellolle.

Vierailija
6/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuollaisia työpaikkoja todella vielä on? Kannattaa varoa, että kohta huomataan että et ole tuottava yksilö. Paitsi jos olet valtiolla tai kunnalla, niin tuo on varmaan aika normipäivä.

En ole tuottava yksilö? Ei ole minun vikani, että saan parissa tunnissa tehtyä päivän hommat. Ei ole tuottavuudesta kyse vaan tehokkuudesta.

ap

Vierailija
7/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh jos et jaksa teeskennellä niin tuo toki ilmi asia. Eiköhän joku viisas ylemmällä taholla sitten hoksaa että sinun työsi voi ympätä jollekin jolla niitä enemmän on, kerta hetkessä hoituvat, se voi sitten hoitaa ne oman työnsä ohessa. Ja sinä voit joutaa sitten sopivasti pellolle.

Itse olen miettinyt samaa. Maksavat kuitenkin koko päivän tuntipalkan niin olisi tietenkin järkevää, että töitä riittäisi koko päiväksi.

ap

Vierailija
8/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venytä väkisin ne työt kestämään koko päivän. Välillä pelaat vaikka pasianssia ja sitten jatkat. Näin jouduin itsekin edellisessä työpaikassani tekemään. Kännykkään ei uskaltanut koskea, koska piti näyttää siltä että tekee töitä.

Tuohon liittyy riski. Joskus saattaa käydä niin, että tulee joku pulma vastaan päivän töissä. Pelaan mieluummin varman päälle ja teen työt niin pikaisesti kun mahdollista niin täten olen varma, etten jää jälkeen. Jotain ekstratöitä olisi kieltämättä kiva olla, jottei ihan tyhjän panttina istuisi koko iltapäivää.

ap

Vierailija
9/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä olen töissä aulapalvelijana ja sama juttu, mun työt on tehty 2 tunnissa. Mutta otan vieraita vastaan, järjestän kokoustilat jne, on työtä vähän pitkin päivää.

N 10 vuotta sitten myin kaiken tarpeettoman pois huutiksessa, siinä meni vuosi. Sitten luin ylioppilaaksi iltalukiossa, siinä meni toiset 2 v. Sen jälkeen opiskelin AMK.ssa, sitten ylemmän ja nyt olen yliopistossa.

Jään kohta äitiyslomalle ja tarkoitus olisi sen jälkeen jäädä opintovapaalla opiskella loppuun.

Keksi itsellesi tekemistä.

Vierailija
10/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keksitty juttu tämä. Kotonakin nyt istut vaan. Ei voi olla totta.

Vierailija
11/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lisää töitä.

Olen tehnyt niin. Joko ei kerta kaikkiaan ole mitään tai sitten väännetään tyhjästä jotain töitä esim. kahvin keittäminen tai vessan siivoaminen. No, iltapäiväsumpit voisin käydä keittämässä niin ehkä helpottaa.

No sinusta kertoo jo kaiken se, että sinulle pitää antaa tehtäväksi kahvin keitto. Muuten sitä ei ilmeisesti tapahtuisi.

Vierailija
12/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan keksitty juttu tämä. Kotonakin nyt istut vaan. Ei voi olla totta.

Älä nyt tule pilaamaan vauvapalstalaisten matrixia.

Vierailija
13/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tilanne, että erinäisten työelämän muutosten takia meidän tiimillä ei ollut enää tekemistä, ei ainakaan kaikille. Itse vedin kilarit ja sattumalta sain itselleni mieluisia hommia lisää. Vaikka kuinka yritin ajatella, että hyvähän tässä on olla tekemättä ja palkka juoksee, niin ei se pidemmän päälle vaan toimi.

Tämä sai sitten aikaan sen ketjureaktion, että katsottiin paljonko henkilötyövuosia tarvitaan tämän toimipisteen pyörittämiseen ja siinä vaiheessa kun työn määrää ja tekijöitä katsottiin kohdilleen niin minä sain jäädä, koska olin ollut aktiivinen. Niin ja tyytyväinen.

Ne tyhjää toimittavat olivat - syystäkin! - tyytymättömiä ja valittivat sitten kahvitauolla ääneen, että voisi olla vaikka kotona tämänkin ajan, mutta kun pomot vaatii että on jotain vahdittavana. Arvaatte varmaan, ketkä laitettiin pois...

Niin ja tämä ei ole julkinen sektori.

Vierailija
14/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lisää töitä.

No sinusta kertoo jo kaiken se, että sinulle pitää antaa tehtäväksi kahvin keitto. Muuten sitä ei ilmeisesti tapahtuisi.

Se on hätäratkaisu tylsyyteen. Menen keittämään kahvia, vaikkei kukaan sitä edes välttämättä joisi. Pitää näyttää siltä, että teen jotain mikä hyödyttää toimistoa.

ap

Vierailija
15/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai kauan tuolla ole ollut töissä? Miksi et vaihtanut työpaikkaa jo koeajalla? Ei kai tuollaista kestä kukaan.

Vierailija
16/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ainoa työntekijä vai miksi et voi auttaa työkavereita heidän töissään? 

Vierailija
17/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kiireestähän on sitä, että esitetään kiirettä. Ja vielä leveillään sillä, miten kiireistä on ollut. On ihmisillä jännät huvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä