Miksi pettämisestä tulee hitonmoinen kostonhimo?
Mulle selvisi että avovaimoni petti minua. Sanon suoraan että rakastan edelleen häntä ja välitän paljon. Erohan tästä tulee...toisaalta taas tekisi mieli kostaa ja jatkaa vasta sitten elämää. En siis suunnittele mitään panoa vaan haluaisin kertoa mikä hän on. Pettäjä, valehtelija ja perheenrikkoja. Saisi hävetä ja häpeäisikin kun on niin kiltti, herttainen ja tunnollinen muitten silmissä ja tietää itsekin sen. Ja kyllä, olen katkera vielä tässä vaiheessa.
Kommentit (37)
Koska pettäminen on henkilökohtaisin loukkaus mitä voi olla. Se käy tunteisiin.
Et omista toista ihmistä. Vaikutat pelottavalta henkilöltä. Toivottavasti eroatte mahdollisimman nopeasti.
Tiedän. Kosto tuntuu oikeutetulta, mutta auttaako loppujen lopuksi mitenkään? Hetkellisen mielihyvän jälkeen on kuitenkin sama kökkö olo. Mutta älä jatkossa hyväksy tällaista käytöstä. Nainen ei ole arvoisesi.
miten hän petti - jutteliko chatissa toisen miehen kanssa :)
Häiriintynyt naikkonen meluaa rautatieasemalla lippunhankkijaa stalkatessa että tuo mies pettää naisia, levittää jatkuvasti häirintäänsä joka rikoslain puitteissakin tekee ison loven naikkosen lompakkoon että psyykkeeseen.
Häiriintyneelle luonteelle on vaikea tajuta miksei joku kiinnostu tuollaisesta. Ongelmainen naikkonen.
Mutta kun vielä inttää itselleen vaikeuksia, niitä naikkosen tuleekin saada.
jos et ole astunut alttarille, eli vienyt häntä vihille - ei voida puhua pettämisestä - sillä olet halunnut itse pitää ovet ns auki eli et ole halunnnut luoda välillenne sinettiä, jonka Jumala siunaa. sitä saa, mitä hakee. vain aito sitoutuminen tuo siunauksen.
Mun kostoni on se että olen entistä ihanampi ja halukkaampi vaimo.
Mies tuossa välillä yritti harventaa seksikertoja mutta olen nyt pitänyt huolen että jos huomaan hänen haikailevan muuta otan palleista kiinni ja vien makuuhuoneeseen. Siinähän sitten yrittää jakaa itseään kun vaimokin pitää tyydyttää useamman kerran viikossa:D
Ei ole aikomustakaan luopua kaikesta mitä on yhdessä rakennettu, kivasta taloudellisesta tilanteesta jne. Mulla on sen verran pienemmät tulot ettei joku rivarikolmio ja kädestä suuhun eläminen kiinnosta. Onneksi mies (ainakin toistaiseksi) on kuitenkin muuten ihan ok kotona, huomaavainen ja "rakastava".
Vierailija kirjoitti:
jos et ole astunut alttarille, eli vienyt häntä vihille - ei voida puhua pettämisestä - sillä olet halunnut itse pitää ovet ns auki eli et ole halunnnut luoda välillenne sinettiä, jonka Jumala siunaa. sitä saa, mitä hakee. vain aito sitoutuminen tuo siunauksen.
Väitätkö ettei tyttökaveri voi pettää poikakaveriaan? Kukkuu.
aika ovelaa... jää kakkosvaimo kakkoseksi sitten
Yleensä ihmisille tulee kostonhimo loukkauksista. Se on ihan inhimillistä mutta lopulta kosto vahingoittaa myös kostajaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kävi ihan panemassa. Tunnusti jälkeenpäin kun käytös oli sellaista että näki kyllä päällepäin. Pelottavaa musta ei saa. Ikinä en ole ollut häntä kohtaan uhkaava. Nämäkin asiat vielä tunnetasolla ja siellä yritän pitääkin. Joo, hän haluaa erota. Itse olisin lapsille halunnut vielä ehjän perheen tarjota ja on yritettykin. Omasta tahdostaan vielä on tuossa ollut mutta ei kestä pettämisen seurauksia. Riitaahan siitä tulee. En häntä omistakaan siksi saa lähteä kun saa asiansa järjestykseen. Ihania vuosia oli, mutta myöntää että hän antoi periksi ruuhkavuosien keskellä. Kiitti että minä yritin aina ja pahoitteli että ei enää jaksanut. No ei lohduta juurikaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mies tuossa välillä yritti harventaa seksikertoja mutta olen nyt pitänyt huolen että jos huomaan hänen haikailevan muuta otan palleista kiinni ja vien makuuhuoneeseen. Siinähän sitten yrittää jakaa itseään kun vaimokin pitää tyydyttää useamman kerran viikossa:D
Ei ole aikomustakaan luopua kaikesta mitä on yhdessä rakennettu, kivasta taloudellisesta tilanteesta jne. Mulla on sen verran pienemmät tulot ettei joku rivarikolmio ja kädestä suuhun eläminen kiinnosta. Onneksi mies (ainakin toistaiseksi) on kuitenkin muuten ihan ok kotona, huomaavainen ja "rakastava".
Pahalta kuulostaa. Kyllä sulle vielä tulee lähtö. Sinuna keskittyisin nyt haalimaan niin paljon omaisuutta omiin nimiin kun mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Njoo...viepä nainen puoliväkisin sänkyyn...metoo2017 ja jatkuu. Seksin pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja haluun. Oon ehdottanu, toki muutakin että näkisi korjaantuuko asiat. Haarat pysyy kiinni eikä halua. Sanoo vaan että ei mussa mitään vikaa ole vaan tunteissaan. Näin se kai sitten on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njoo...viepä nainen puoliväkisin sänkyyn...metoo2017 ja jatkuu. Seksin pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja haluun. Oon ehdottanu, toki muutakin että näkisi korjaantuuko asiat. Haarat pysyy kiinni eikä halua. Sanoo vaan että ei mussa mitään vikaa ole vaan tunteissaan. Näin se kai sitten on...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisit tuon seksuaalisen ahdistelun ennen kuin tulee raiskaussyyte.
Paras kosto on, että elät elämääsi eteenpäin etkä tahraa itseäsi samalla tavalla kuin puoliso teki. Sinä voit astella kengät kuivina elämässä eteenpäin eikä tarvitse pelätä pahoja puheita perässä. Vaimo puolestaan joutuu jokaisella askeleellaan pelätä, että joku saa tietää.
Ja toisekseen, totuutta saa puhua. Itsekin tiedotin lasten opettajia ja läheisiä ihmisiä siitä, minkä valinnan lasten isä teki. Se ei ole pahan puhumista kenenkään muun kuin sen mielestä joka ei ole tekojensa seurauksia vielä valmis kohtaamaan.
Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet uuteen, tasa-arvoiseen suhteeseen kun et lähde koston tielle. Katkeruus sulaa pois ajan kanssa. Vihaisia tunteita ja surua pulpahtelee pintaan vielä pitkään, mutta se on vain osoitus siitä että tunteet oli pelissä ja niistä toipuu. Kunhan kaikki hyvät tunteetkin ovat paikallaan lapsia kohtaan ja elämää, niin ei ole huolta. Mutta se, että käy selvittelemässä tunteitaan esim. perheneuvolassa kyllä kannattaa. Se hetki kun huomaa, että terapeutti ei voi enää antaa mitään, ei sanoa mitään mikä auttaisi kun voima on jo kasvanut takaisin sisään on hieno hetki.
Ei kukaan petä hyvässäsuhteessa, näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi ihan panemassa. Tunnusti jälkeenpäin kun käytös oli sellaista että näki kyllä päällepäin. Pelottavaa musta ei saa. Ikinä en ole ollut häntä kohtaan uhkaava. Nämäkin asiat vielä tunnetasolla ja siellä yritän pitääkin. Joo, hän haluaa erota. Itse olisin lapsille halunnut vielä ehjän perheen tarjota ja on yritettykin. Omasta tahdostaan vielä on tuossa ollut mutta ei kestä pettämisen seurauksia. Riitaahan siitä tulee. En häntä omistakaan siksi saa lähteä kun saa asiansa järjestykseen. Ihania vuosia oli, mutta myöntää että hän antoi periksi ruuhkavuosien keskellä. Kiitti että minä yritin aina ja pahoitteli että ei enää jaksanut. No ei lohduta juurikaan.
AP
Ihan suoraan minun elämästä. Ja tiedän pari muutakin miestä, jolle on käynyt samoin.
Mikä naisia nykyään vaivaa? Jos parisuhteessa on ongelmia, miksei niistä voi puhua? Ei se pettäminen mitään ratkaise. Lisää vain ongelmia ja suurimmalle osalle se syyllisyyskin on iso taakka. Arvatkaa vain kuinka paljon vituttaa lukea sitä yleistä miehet ei puhu eikä pussaa liturgiaa mediasta, kun lähipiirin kokemukset on juuri päinvastaiset?
No lainpuitteissa tehty kosto kyllä antaa lohtua.
Haluaako avokki erota?