Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä näkynyt äitejä vaunujen kanssa ulkona tänään

Vierailija
27.02.2018 |

Tuntui hassulta työnnellä yksin vaunuja ulkona. Ihan kuin se olisi jotenkin rikollista 😂🤣 Lapsi nukkui päiväunetkin ulkona rattaissa tuolla pakkasessa. Lämpöisenä heräsi.

Ei minulla käynyt edes mielessä jäädä sisälle.
Oikein kiva ilma, kun kunnolla pukee vaatetta päälle.

Pk-seutulainen

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä tavallista kylmempi nyt? Huomasin, että tuuli oli ainakin kylmä, kun käväisin laittamassa auton lämmitykseen.

Vierailija
2/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasvaroitus. Tuuli lisäsi pakkasen purevuutta 10 asteella. Eli -20 =-30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh! Haluatko mitalin?

Vierailija
4/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suojaatte kasvot, tässä taannoin kävin iltalenkillä ja tuuli aiheutti melko kovaa kipua kasvoihin? En huvittelun vuoksi ole valmis kestämään sellaista.

Vierailija
5/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin yhden vauvan nukkuvan kahvilan edessä. Ei tulisi mieleenikään itse jättää näihin pakkasiin.

Vierailija
6/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kaksi äitiä rattaiden kanssa. Mutta eihän nyt olekaan kuin -16, Hki.

Vierailija
7/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin pieneltä kävelyltä ja ulkona ei ollut ketään. Pari koululaista kotiin menossa reipasta vauhtia, ei muita. Normaalisti tuolla reitillä hiihtäjiä, lenkkeilijöitä ja käveliöitä.

Hyytävä viima kävi kasvoihin. Pakkasta -16 astetta ja se tuuli siihen päälle.

Näin Helsingissä.

Vierailija
8/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vie 1kk vauvaani nyt ulos. Omapa on asiani. Killota sä vaan sädekehääsi Vuoden äiti siellä pakkasessa. Hyvää päivän jatkoa.

Vierailija
9/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sormet on tumpuista huolimatta aivan jäässä näillä keleillä, koska ei suostu pitämään käsiään lämpöpussin sisällä, ei myöskään suostu kävelemään kuin muutaman metrin ennen kuin kaatuu pää edellä hankeen. Ei huvita viedä pientä lasta -20 asteen viimaiseen pakkaskeliin makaamaan lumihangessa, eikä huvita taistella niiden käsien kanssa, jotka eivät pysy peiton sisällä, joten saa luvan kiukutella sisätiloissa tänään.

Vierailija
10/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näkynyt ei, suurin osa äideistä on sen verran fiksua porukkaa, etteivät vie lapsiaan rattaissa ulos näillä miinusasteilla. On vähän eri asia työnnellä niitä vaunuja (olla liikkeessä) kuin maata siellä paikoillaan.

Vierailija
11/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ja tein aika pitkänkin vaunulenkin. -18°C. Herätessään koitin vauvan kädet ja jalat. Kappas, lämpöiset kun puki hyvin! Ja itsellä tietty toppahousut ym.

Vierailija
12/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suojaatte kasvot, tässä taannoin kävin iltalenkillä ja tuuli aiheutti melko kovaa kipua kasvoihin? En huvittelun vuoksi ole valmis kestämään sellaista.

Huppu ja huivi kasvojen päälle. Kypäräpipo olisi tietysti varma ja helppo keino, huivi täytyy asetella hyvin tai se valuu kävellessä.

Vierailija
13/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kaksi äitiä rattaiden kanssa. Mutta eihän nyt olekaan kuin -16, Hki.

Helsingissä tällä hetkellä -16 tarkoittaa oikeasti -26. Koska jäinen merituuli lisää purevuutta.

Vierailija
14/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienten keuhkot eivät välttämättä kestä noin kovaa pakkasta montaa tuntia. Ottakaa vaan riskinne

Vierailija
15/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätiedotus.

Helsinki nyt -15°

tuulee 7m/s

Tuntuu kuin-25°

https://www.supersaa.fi/

Vierailija
16/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä jäi aamulenkki väliin.Oli liian kylmä tuuli.Nyt ip meinataan mennä,kunnon varusteilla teitenkin.Yksin en kyllä ulos jätä tällä kelillä.

Vierailija
17/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa....

Vierailija
18/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä pohjoisessa menisi vaikeaksi elämä jos ei voisi pakkasella lapsen kanssa mennä ulos. Palveleville pikkukäsille vinkki: vaunuissa istuvalle voi laittaa lasten topparukkasten päälle vielä aikuisten kinttaat/tumput tms. Ainoa keino millä saan oman taaperon kädet pysymään lämpiminä.

Vierailija
19/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vauvan ja lapsen kanssa pihalla, nähtiin moniakin vaunuttelijoita. Silti en yhtään ihmettele miksi jotkut jäi sisälle, tuuli oli viiltävä.

Ja kyllä pienikin pärjää pihalla, kunnon vaatteet vaan vaatii. Vaikka oltiin kauan, ei ollut mikään vilposta kuin posket hieman.

Vierailija
20/21 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt yhden päivän voi halutessaan olla sisällä? Ei se vauva siihen sisäilmaan myrkyty!

Mulla ei enää vauvoja ole, mutta kolme koululaista käveli ihan normaalisti kouluun, en kyydinnyt!

Muutenkin lapsia tottakai liikenteessä koulumatkallaan.

T: itä-helsinki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan