Mitä ajattelette ihmisestä joka ei ole koskaan käynyt ulkonailla?
Itselle ulkomaan matkkat oli niin itsestäänselvyys että endireaktiona hämmästyin enkä pystynyt lainkaan käsittää sitä ettei tämä tosiaan ole koskaan ollut ulkomailla. Sittemmin olen hyväksynyt sen ettei kaikki halua tai kaikilla ei ole varaa matkustaa edes kotimaassa. Esim työttömäksi jääneelle kaverilleni teki todella vaikeaa matkusta Jyväskylästä Tampereelle ja olla siellä yönyli pelkän työhaastattelun takia.
Kommentit (20)
Ihan yks ja sama onko joku matkustellut ulkomaille vai ei. Jos joku ei ole käynyt ulkomailla niin mitä sitten. Toisaalta ihan mielenkiinnolla kyllä kuuntelen ulkomailla käyneiden kokemuksia. Itse olen matkustanut ulkomaille ja aion jatkossakin matkustaa.
Olisit mieluummin kysynyt, että mitä ajattelette ihmisistä, jotka eivät viitsi oikolukea av:lle lähettämiään viestejä.
Ei ole koskaan ollut varaa lähteä ulkomaille, ei edes Viroon. Espanjassa olen käynyt pari kertaa alle viisi vuotiaana ja Tukholmassa kaksi kertaa ammattikoulun kanssa päivän reissulla. Olen kyllä hieman kateellinen heille, jotka matkustelevat. Oma elämäntilanne vain aina ollut sellainen, ettei varaa ole ollut edes passiin. Harmittaahan tämä todella, mutta minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut varaa lähteä ulkomaille, ei edes Viroon. Espanjassa olen käynyt pari kertaa alle viisi vuotiaana ja Tukholmassa kaksi kertaa ammattikoulun kanssa päivän reissulla. Olen kyllä hieman kateellinen heille, jotka matkustelevat. Oma elämäntilanne vain aina ollut sellainen, ettei varaa ole ollut edes passiin. Harmittaahan tämä todella, mutta minkäs sille voi.
Kuulostan nyt varmaan vähän tympeältä tyypiltä, mutta mihin sinun(/perheesi) rahat ovat menneet, jos elämäntilanteesi on aina ollut sellainen, ettei ole varaa passiin? Vaikkei edes matkustelisi, mahtaa elämä olla rankkaa ilman passia.
Pika-googlasin päiväristeilyjä Tallinaan ja havaitsin, että sellaiselle voi päästä 12 eurolla. Joten varovaisesti arvelen, että ehkä jotain jopa voisi tälle harmittavalle tilanteelle olla mahdollista tehdä, niin kurja kuin tilanteesi epäilemättä onkin.
Samirallll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostan nyt varmaan vähän tympeältä tyypiltä, mutta mihin sinun(/perheesi) rahat ovat menneet, jos elämäntilanteesi on aina ollut sellainen, ettei ole varaa passiin? Vaikkei edes matkustelisi, mahtaa elämä olla rankkaa ilman passia.
Pika-googlasin päiväristeilyjä Tallinaan ja havaitsin, että sellaiselle voi päästä 12 eurolla. Joten varovaisesti arvelen, että ehkä jotain jopa voisi tälle harmittavalle tilanteelle olla mahdollista tehdä, niin kurja kuin tilanteesi epäilemättä onkin.
Vaikka se itse risteily maksaisikin 12 euroa niin kyllähän siihen helposti tulee vaikka kuinka paljon muita kuluja päälle. Jos ei asu Helsingissä niin matkat sinne ja takaisin jotka voi olla moninkertaisesti risteilyn hintaan verrattuna, ruuat, mahdolliset shoppailut jne. Tai voihan sitä tietysti vaikka liftata Helsinkiin ja ottaa omat eväät mukaan ja olla ostamatta mitään muutakaan mutta itse en ainakaan sellaiselle reissulle haluaisi.
Ei kaikki halua matkustaa ulkomaille, osa ei edes kotimaassa.
Itse olen matkustellut yli 50:ssä maassa, ei se ole minua yhtään paremmaksi ihmiseksi tehnyt.
Jotkut ihmiset on sellaisia ettei heitä yksinkertaisesti kiinnosta uudet asiat vieraassa ympäristössä. Se oma piha riittää
Monilla jotka ei matkusta on jotenkin hyvin kaventunut tapa katsoa maailmaa. Entiset naapurini esimerkiksi päivittelivät ihan ääneen kun olivat nähneet tummaihoisen ihmisen, että sellainenkin nähtävyys oli pikkukaupunkiin eksynyt. Ei ehkä oikein ymmärretä sitä miten pieni ja tuntematon paikka Suomi maailman mittakaavassa on. Valitellaan kaikenlaista pientä, kuten että ruoka on vähän kallistunut, eikä osata suhteuttaa sitä siihen että on kuitenkin aika etuoikeutettua mennä vain kauppaan ja ostaa mitä mieli tekee.
Sitten taas toisaalta, mummoni ei koskaan käynyt edes Ruotsissa, mutta oli hyvin kiinnostunut eri maista ja kulttuureista ja luki paljon. Varmaan oli paremmin perillä monista asioista kuin joku Thaikkulaan seksilomalle matkustava maailman valloittaja. Mummo aina sanoi että hän on mielessään kiertänyt maailman niin monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Viisas ekoteko.
Minä taas matkustelen näitten hiilijalanjäljestä itkevienkin puolesta.
Äsken oltiin Dubaissa ja ensi kesä kierrellään omalla autolla Eurooppaa. Upeaa kun Saksassa autobahnilla saa taas ajaa luvan kanssa mitä autosta ikinä lähtee!
Sitten onkin jo kohta syysloma ja taas mennään etelän lämpöön.
no yks kaveri joka on neliraajahalvaantunu ei oo käyny vaikka sillä olis siihen mahollisuus sais tukitoimet ympärille. Sit yks Yh palas lentokentältä takasin kun oli saanu ansioituneen lomansa. Sit yks joka valmistu lukiosta lähti ulkomailla eikä oo vielkään palannu mutta hengissä on :D
Ainakin täällä pk-seudulla olevia ulkomailla käymättömiä on yhdistänyt kolme asiaa: haukkuvat kovasti Suomea ja suomalaisia, ihailevat kaikkia ulkomaalaisia ja äänestävät vasemmistoa. Toivottavasti muuttavat joskus muualle pysyvästi.
Olen 46-vuotias, käynyt Ruotsissa ja se riittää koska ei kiinnosta. Mutta kiva että aloittaja hyväksyy asian, sydämeltäni vierähti iiiso kivi ;)
Ap! Tekstisi perusteella internetin alkolukko meni kohdallasi juuri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Samirallll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se itse risteily maksaisikin 12 euroa niin kyllähän siihen helposti tulee vaikka kuinka paljon muita kuluja päälle. Jos ei asu Helsingissä niin matkat sinne ja takaisin jotka voi olla moninkertaisesti risteilyn hintaan verrattuna, ruuat, mahdolliset shoppailut jne. Tai voihan sitä tietysti vaikka liftata Helsinkiin ja ottaa omat eväät mukaan ja olla ostamatta mitään muutakaan mutta itse en ainakaan sellaiselle reissulle haluaisi.
Tietysti, mutta ei taida kovin monen elämäntilanne olla pysyvästi se, ettei tuollaiselle risteilyllekään voi lähteä _koskaan_.
En minä siitä kovin paljon mitään ajattele.
Omassa lähisuvussakin on ihmisiä, joita ei matkailu ulkomaille ole koskaan kiinnostanut. Käyvät kotimaan luontokohteissa ja sellaista. Varmaan voisivat lähteä jos olisi ”syy”, kuten ulkomailla asuva ystävä.
Oikein sivistyneitä ja kaikin puolin hyviä ihmisiä.
Persoonallisempaa ja hienompaa se minusta on, kuin jatkuva elämystenhaku, saastuttava lentäminen, shoppailu ja somepäivitykset päälle.
Tuskin kukaan voi reissuun lähteä aina kun huvittaa, mutta useimmilka ihmisillä on passi ja jos nyt oletetaan, että vaikka satanen palaisi risteilyyn, niin sangen kurjasti on asiat, jos ei ikänään onnistu sen vertaa saamaan sukanvarteen, kun oikein korostettiin, että tilanne on tämä, eikä muutosta siihen ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
En minä siitä kovin paljon mitään ajattele.
Omassa lähisuvussakin on ihmisiä, joita ei matkailu ulkomaille ole koskaan kiinnostanut. Käyvät kotimaan luontokohteissa ja sellaista. Varmaan voisivat lähteä jos olisi ”syy”, kuten ulkomailla asuva ystävä.
Oikein sivistyneitä ja kaikin puolin hyviä ihmisiä.
Persoonallisempaa ja hienompaa se minusta on, kuin jatkuva elämystenhaku, saastuttava lentäminen, shoppailu ja somepäivitykset päälle.
Sen miettiminen mikä on persoonallista ja toimiminen sen mukaan on kyllä persoonattomuuden huippu.
Mikä siinä on niin outoa jos ei ole käynyt ulkomailla? Kuten kerroit, kaikki eivät halua/pysty tai sitten ei ole varaa. Ei tuossa ole mitään ihmettelemisen aihetta. Oletko trolli vai "kultalusikka suussa syntynyt"? Jompikumpi nimittäin olet. PISTE.