Muistellaan vanhoja kirjeenvaihto-ilmoituksia!
Mitä lehtiä itse luit ja millaisia kirjeenvaihto-ilmoituksia näit?
Minulle tuli Lemmikki-lehti ja lähes aina mainittiin "Olen 110% eläinrakas, olethan sinäkin" tai "Olisi mukavaa jos sulla olisi joku lemmikki mutta se ei ole pakollista"
Mitä näistä on jäänyt omaan mieleesi? :)
Kommentit (42)
Raaputa kuoreen ja kuva ois kiva :D ai että!
"Saisit olla iältäsi 0-100v"
Isi ilahtuu kun pikku-Leenalle kirjoittaa Yrjö 55v :D
Haluan 13-17 vuotiaan kirjekaverin. Rumat ja rillipäät älkää kirjottako.
t: tyttö -78
Tosi monissa luki, että ilmoitus ei vanhene.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin tämän! "Rumat ja rillipäät älkää vaivautuko" :D taisi olla myös "läskit älkää vaivautuko"
"Foto olisi kiva yllätys" tai "Foton uhranneille varma vastaus" :D
Mulle jäi mieleen tällainen kirjeenvaihtoilmoitus Muumi-lehdestä:
"Hei, etsin 9-vuotiasta kirjekaveria Naantalista. Kun täytät 10, voi kirjoittelu silti jatkua."
Sinä tasokas Femina, haluatko aateliskartanoni valtiattareksi? Talvet Bahamalla ja St. Tropezissa. Olen pitkä, hoikka, tumma ja harteikas, puhun kuutta kieltä ja minulla on musta vyö karatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin tämän! "Rumat ja rillipäät älkää vaivautuko" :D taisi olla myös "läskit älkää vaivautuko"
Ysärin alussa myös "NKOTB-fanit älkää vaivautuko" ja "Take That -fanit älkää vaivautuko". Moni oli todella nipo siitä, ettei kukaan "väärällä" musiikkimaulla varustettu vaan erehtyisi kirjoittelemaan. Näiden poikabändien kohdalla kyse saattoi olla osittain siitäkin, että molempien bändien fanit olivat melko fanaattisia ja kirjeet olisivat saattaneet olla pelkkää oman suosikin perään huokailua. Minulla oli kirjekaveri, joka hurahti aina milloin mihinkin poikabändiin (TT, Backstreet Boys, Five jne.) ja kirjeensä olivat välillä ehkä hiukan työlästä luettavaa, kun ne käsittelivät vain Mark Owenin, Nick Carterin ja muiden ihanuutta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nää oli yleisiä. Ja sitten nykyään väitetään kuinka pinnallista porukka on..
"Ei yhden kirjeen kirjoittajille!!!"
Ciao!
Täällä skriivaa 13-vuotias heppatyttö Lahesta. Hevosten lisäksi sydäntä lähellä NKOTB. Haluaisin uusia kirjekamuja - sun iällä ei väliä kunhan et oo tosi nuori tai tosi vanha.
PS. Foto ois kiva
PS II. Silmälasipäät älkää vaivautuko!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä lehtiä itse luit ja millaisia kirjeenvaihto-ilmoituksia näit?
Minulle tuli Lemmikki-lehti ja lähes aina mainittiin "Olen 110% eläinrakas, olethan sinäkin" tai "Olisi mukavaa jos sulla olisi joku lemmikki mutta se ei ole pakollista"
Mitä näistä on jäänyt omaan mieleesi? :)
Minulle tuli monta vuotta Eläinmaailma-lehti ja sen kirjeenvaihtopalstalla oli usein eläinten itsensä nimissä tehtyjä ilmoituksia. "Olen 2-vuotias saksanpaimenkoiranarttu Porista. Haluaisin kirjeenvaihtoon muiden saksanpaimenkoirien kanssa ympäri Suomen. Sihteerini on 12-vuotias tyttö, toivottavasti sinun sihteerisi on noin 11-13-vuotias." Lehden mielipidepalstalla - asiaankuuluvasti nimeltään Lukijan reviiri :D - oli välillä huumorintajunsa menettäneiden lukijoiden purkauksia näistä ilmoituksista.
Suosikissa oli lähes aina myös palsta ulkomaalaisten kirjeenvaihtoilmoituksille. Lähes kaikki näistä ilmoittelijoista olivat ghanalaisia, monilla ei ollut muita tietoja itsestään kuin nimi, ikä, sukupuoli ja osoite. SinäMinän kv-palstalle oli kerran laittanut puolalainen tyttö ilmoituksen englanniksi. Kertoi olevansa vannoutunut HIM- ja Ville Valo -fani ja halusi nyt oppia tuntemaan lisää ihmisiä tämän ihanan miehen ja ihanan bändin kotimaasta. Minusta se oli kyllä aika valloittava ilmoitus <3
Se oli kans hauskaa kuinka ihmiset yritti keksiä mahdollisimman erilaisia ilmaisuja ja ne ilmoitukset kävi välillä aika villeiksi, tyyliin "BANZAI! Olen 13w immeinen eliccäs nyt kynät sauhuamaan kaikki Karvis-fanit willisti scriivailemaan ja rustailemaan seuraavin coordinaatein!!! Ja kuoreen saa tunkea myös fläbbää ja skräbää, eli ei muutaku LOISKIS MOISKIS JA SII JUU SUUN!!!""
Oli jännää kun sai brittiläiseen Smash Hits -lehteen ilmoituksen ja tuli kasoittain kirjeitä englanniksi :D Jossain vaiheessa alkoivat nämä FB (silloin ihan matoposti Friendbook) ja Swapit ympäri maailmaa. Musamaku oli tässä ihan keskiössä, ja lyhenteet NNP (no new pals vai olikohan se need new pals), NPW (new pals welcome), ja sitä rataa 😂
Vierailija kirjoitti:
Se oli kans hauskaa kuinka ihmiset yritti keksiä mahdollisimman erilaisia ilmaisuja ja ne ilmoitukset kävi välillä aika villeiksi, tyyliin "BANZAI! Olen 13w immeinen eliccäs nyt kynät sauhuamaan kaikki Karvis-fanit willisti scriivailemaan ja rustailemaan seuraavin coordinaatein!!! Ja kuoreen saa tunkea myös fläbbää ja skräbää, eli ei muutaku LOISKIS MOISKIS JA SII JUU SUUN!!!""
Ja läskit rillipäät älkööt vaivautuko.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan 100% varmuudella!!!
Paitsi läskeille ja rillipäille.
Luin perus teinilehtiä ja kaikissa kaava oli melkolailla sama "Hei, olen 15w muija täältä Helsingistä. Voisit olla 14-16w muija tai jätkä. Harrastan tanssia ja musamakuuni kuuluu mm. Pink ja The Rasmus. Jos kiinnostaa, raaputa kuoreen "Marja Marjanen, Marjakatu 1"
ps. Kuva olis kiva!