Työttömät 2018
Oletko jäänyt tänä vuonna työttömäksi tai oletko jäämässä? Miltä sinusta tuntuu? Miten saat päiväsi kulumaan? Onko sinulla syy, miksi olet työtön? Miten pärjäät? Romahtiko elintasosi? Oletko pulassa? Oletko täyttänyt aktiivimallin vaatimukset ja jos olet, miten?
Keskustellaanko tässä tuoreiden työttömien kanssa asioista? Toivotan kaikille tsemppiä työnhakuun, kerron omasta tilanteestani myöhemmin.
Kommentit (6)
Kannattaa alkaa hakea heti, muutamassa kuukaudessa muutut roskasakiksi jota kukaan ei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt useita hakemuksia omalta alalta. Mietin, missä vaiheessa minun pitäisi alkaa hakemaan myös muita töitä kuin oman alan? Oliko koulutuksestani mitään hyötyä, jos haenkin nyt jotain ihan eri alaa. Mitä mieltä olette?
Jep, sama tilanne. Tai viitsiikö maisterina hakea työpaikkaa samalta alalta, mutta johon haetaan toisen asteen tutkinnon suorittanutta? Teenkö itseni naurettavaksi rekrytoijan silmissä?
Jos et kesään mennessä saa oman alan hommia, niin sitten sun pitää mennä muihin hommiin. Kesäsijaista aina tarvitaan.
Mä teen pätkätöitä, elinvälillä oon työtön ja välillä töissä. Viime vuonna olin 5kk työttömänä kahdessa jaksossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt useita hakemuksia omalta alalta. Mietin, missä vaiheessa minun pitäisi alkaa hakemaan myös muita töitä kuin oman alan? Oliko koulutuksestani mitään hyötyä, jos haenkin nyt jotain ihan eri alaa. Mitä mieltä olette?
Jep, sama tilanne. Tai viitsiikö maisterina hakea työpaikkaa samalta alalta, mutta johon haetaan toisen asteen tutkinnon suorittanutta? Teenkö itseni naurettavaksi rekrytoijan silmissä?
Aina kannattaa hakea, mutta todennäköisyys valinnalle on pienehkö.
Haluaisin kuulla muidenkin tuoreiden työttömien kokemuksia.
En haluaisi olla enää yksin kotona. Kaikki ystäväni ja mieheni ovat töissä, joten tämä aika käy todella tylsäksi...
Ap valmistui työttömäksi yliopistosta. Harjoittelu- tai kesätyöpaikoista en ole saanut enää töitä, vaikka olen kaikkiin paikkoihin soittanut.
Miltä minusta nyt tuntuu? Elintaso nousee, sillä saan parempaa tukea kuin opiskelijana. Aktiivimallista en ymmärtänyt mitään, enkä työkkäristäkään ole saanut muuta tukea kuin tekstiviestin. Kai minulle sitten sitä leikkausta tulee tukeen. Näinkö ehkäistään nuorten ja vastavalmistuneiden syrjäytyminen, vaikken enää mikään parikymppinen olekaan.