Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettelusta

Vierailija
27.02.2018 |

Ollaan lähdössä perheen voimin Leville parin viikon päästä. Minä ja kaksi poikaa lasketaan ensimmäistä kertaa, antakaa vinkkejä ja neuvoja. Minkälaiset ja mitkä rinteet sopivat aloittelijoille ja johon voisi viedä myös 12v ja 10v pojat kunhan oppivat pysymään pystyssä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarpeellinen tuo hiihdonopettaja on? Kannattaako kokeilla ensin itse että miten onnistuu?

Silkkaa rahastusta. Tyhmiltä turisteilta päivällä rahat pois ja Hullu Poroon illalla poimimaan etelän hetelmiä.

Sanopa ykskin lomakohde, missä ei SESONKINA rahasteta: hyviä sellaisia paikkoja kun ei yksinkertaisesti ole. Muutoin kantsii mennä lähimetsään hiihtelemään.

Yksityistunti Levillä 84e(=500mk) koulutusvaatimus opettajalle viikon kurssi. Hahaha

Miksi työttömiä ei kurssiteta hiihdonopettajiksi

Vierailija
22/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Levillä oma mökki ja auto niin ei tarvitse välittää onko sesonki vai ei. No lennot pitää varata ajoissa, jos haluaa käydä mökillä sesonkiaikaan.

Käymme tosin laskettelemassa Ylläksellä, koska se on niin paljon parempi rinteiltään. :) No Levi kelpaa nopeaan iltalasketteluun, mutta on selvä kakkonen Ylläksen juurella. Ylläksellä käy selvästi taitavampaa laskettelijaa.

Suosittelen hiihtokoulua ainakin aikuiselle, koska laskettelu ei ole ihan helppoa aloittelijalle tai jos ei ole kokemusta nykyajan tiimalasisuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanon ettei tule teidän laskettelureissusta mitään: : ) Jäää rinteet laskematta. Varatkaa murtomaasukset m,ukaan, on ees jotain tekemistä.

Oisihan teidän mpitänyt harjoitella ensin jossain lähirinteessä useita kertoja että lasku sujuu edes jotenkin sillä isoissa rinteissä: Siitä ei tule mitään ensimmäisillä kerroilla, valitan.

Vierailija
24/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarpeellinen tuo hiihdonopettaja on? Kannattaako kokeilla ensin itse että miten onnistuu?

Silkkaa rahastusta. Tyhmiltä turisteilta päivällä rahat pois ja Hullu Poroon illalla poimimaan etelän hetelmiä.

Sanopa ykskin lomakohde, missä ei SESONKINA rahasteta: hyviä sellaisia paikkoja kun ei yksinkertaisesti ole. Muutoin kantsii mennä lähimetsään hiihtelemään.

Yksityistunti Levillä 84e(=500mk) koulutusvaatimus opettajalle viikon kurssi. Hahaha

TÄH? No onhan heille koulut olemassa, mutta luulen että ne on aika kalliita. Hiihdonopettajksi ei pääse ellei ole hiihtoliiton koulutusta käyty.Olen katsonut työpaikkoja. Aika raakaa, opettaahan opettajatkin lapsia liikuntatunneilla, ei edes olllut liikunnanopettaja joka meitä opetti, lapsena, vaan pelkkä luokanope. Mut kai sillä oli joku koulu siihen?

Vierailija
25/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ota mitään opetusta alkuun, perehtykää itsenäisesti rinteiden ja hissien toimintatapoihin ja "etikettiin". Olen pari kertaa nähnyt kauheita vaaratilanteita, joissa itseoppineet rinteen "starat" ovat laskeneet täysin muista ja muiden turvallisuudesta piittaamatta. Toki törttöilijöitä voi olla osaavienkin laskijoiden joukossa, mutta on ikävää lapsille jos tietämättömyyttään aiheuttavat jonkun kurjan tilanteen, josta saavat sitten kuulla kunniansa. 

Voiko joku luetella näitä toimintatapoja ja ”etikettejä”?

Voin valmistautua henkisesti ja ehkä poikienkin päähän menisi.

jos et ole eläessäs ollut laskettelukeskuksessa laskettelemassa, niin MITEN IHMEESSÄ sinä luulet yksin kahden lapsen kanssa selviäväsi siellä ? ET MITENKÄÄN? Onko sulla edes joku muu aikuinen mukana, joka ohjaa ja näyttää miten siellä menetellään? Jätä lähtemättä jos ei ole, ei tule reissustanne yhtään mityään, jos et edes monoja ole eläessäs jalkaan vetänyt!! Sulla on kahden lapsen turvallisuus vielä käsissäsi.....

Vierailija
26/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄH? No onhan heille koulut olemassa, mutta luulen että ne on aika kalliita. Hiihdonopettajksi ei pääse ellei ole hiihtoliiton koulutusta käyty.Olen katsonut työpaikkoja. Aika raakaa, opettaahan opettajatkin lapsia liikuntatunneilla, ei edes olllut liikunnanopettaja joka meitä opetti, lapsena, vaan pelkkä luokanope. Mut kai sillä oli joku koulu siihen?

Työkkäri vois palkata pätevän kouluttajan. Saatais monta työtöntä pois kortistosta. 

Vierailija
27/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lähipiirissä ole jotain oikeasti tekniikan hallitsevaa, suosittelen opettajaa. Pienellä perheryhmällänne voitte yhdessä opettajan johdolla opetella perustekniikkaa.

Kyllähän painovoima vie alas osaamattomankin, mutta jos haluaa osata hallitsemaan laskemistaan ja nauttia, on perusjutun oltava alusta lähtien kunnossa. Väärästä hiihtotekniikasta pois oppiminen on paljon työläämpää kuin opetella tulemaan alas heti oikealla tavalla. 

Hiihdonopettajakustannus on pieni vs. tulevien vuosien hissiliput.

Vierailija
28/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Tuohan oli faktatietoa.

Koska vain idiootti vertailee vielä hintoja markka-aikoihin. Tuo 84 euroa on pieni hinta siitä, että oppii nopeasti laskettelun perusteet. Hengenvaarallisia itselleen ja muille nämä ensikertalaiset, jotka laskevat syöksylaskua, kaatuilevat miten sattuu, eivätkä osaa jarruttaa.

Vierailija
29/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vain idiootti vertailee vielä hintoja markka-aikoihin. Tuo 84 euroa on pieni hinta siitä, että oppii nopeasti laskettelun perusteet. Hengenvaarallisia itselleen ja muille nämä ensikertalaiset, jotka laskevat syöksylaskua, kaatuilevat miten sattuu, eivätkä osaa jarruttaa.

Youtube on täynnä videoita kuinka lasketaan. Siinä ohjelmaa menomatkalle. Eikä maksa mitään.

Vierailija
30/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, 80- vuotias anoppini näyttää kirjoittelevan täällä. Hän jaksaa yhä kääntää kaikki hinnat markoiksi. Nehän ovat yhä, 16 vuotta euron tulemisen jälkeen, täysin vertailukelpoisia.

Vierailija
31/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti pelkään tämän kirjoittajan ja lapsiensa puolesta. Eivät ole ikinä lasketelleet, ja heti ovat jonnekkin Leville lähdössä. Sielä on vaarallista, en ole käynyt siellä , mutta jos on jyrkkiä rinteitä niin ei siitä tule yhtään mitään. Olisi pitänyt ensin opetella loivemmissa rinteissä auraamista, jarruttamista ja hissinkäytön turvallisuutta yms. vaaroja. vasta joku tyttö tippui tuolihissistä, näitä on joskus. 

Vierailija
32/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla saa Latviasta 10x24 olutta

Vierailija
33/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leville mennään naimaan ja ryyppäämään, ei laskettelemaan.

Se on sitten "after" ja kun lapset ei ole mukana ;)

Vierailija
34/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hahaha faktaa?

Kyllä mä koin olevan ihan paikallaan että lapset sai oppinsa joltain joka on laskenut (itse en ole kokeillut) ja osaa säännöt, käytännöt ja tekniikan. Varasin siis open 2 tunniksi ja jo tunnin jälkeen näytti siltä että siitä jotain tuleekin. Ja ainakin toinen noista muksuista on niin jääräpää, että kuuntelee ne neuvot ja korjaukset paremmin ulkopuoliselta kuin vanhemmalta. Toisekseen parin tunnin hissilippu + varusteet maksaa jo suunnilleen saman kuin parin tunnin opetus ja varusteet.

Vierailija
35/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube on täynnä videoita kuinka lasketaan. Siinä ohjelmaa menomatkalle. Eikä maksa mitään.

Vierailija
36/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten useat jo aiemmin, suosittelen joko yksiytyisopetusta tai ryhmaopetusta lapsille alkuun. Itse aloittelin laskettelua kolmikymppisena ja kuvittelin sen olevan helppoa - saunassa sitten kaverit paivittelivat, etta voiko noinkin isoja mustelmia olla....

Sittemmin suurin yhtenainen lasku taitaa olla korkeussuunnassa pari kilometria, mutta oppia on otettu niin opettajalta kuin kantapaan kauttakin. Tekniikan oppii parhaiten kun joku nayttaa alkuun. Huono tekniikka on paitsi raskasta, saattaa aiheuttaa myos vaaratilanteita, varsinkin hiihtolomaviikoilla kun maet ovat taynna.

Vierailija
37/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaisin lapset itse. Säästää pitkän pennin.

Vierailija
38/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaisin lapset itse. Säästää pitkän pennin.

No mutta jos ei ole itsekään koskaan lasketellut, ei osaa opettaa niitä lapsiakaan, urpå.

Vierailija
39/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia alkeiden opetusta opettajan johdolla ja hyvä tulee. Tai sitten muksut johonkin lasten laskettelukouluun ja sinulle opettaja. Paras vaan opetella tekniikka oikein alusta asti. Hyvä perustekniikka auttaa pitkälle ja sen opittuaan voi jatkaa itsenäisesti harjoittelua ja niistä Youtube-videoista opettelua, esim. tekniikan hiomista, vaikeampia käännöksiä tai vaikka hyppyjäkin. :)

Vierailija
40/62 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären perhe oli vuosi sitten lähdössä Ylläkselle laskettelemaan, ja vain tytär oli lasketellut aikaisemmin. Suosittelin varaamaan heti yksityisopetusta,  ja sen tekivätkin. Olivat tyytyväisiä, oppivat ja nauttivat kovasti reissustaan. Tänä talvena ovat jo olleet Alpeillakin laskettelemassa.

Itse sain vähän opetusta jo vuosikymmeniä sitten, ja oli kyllä hintansa väärti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi