Onko tämä pettämistä?
Kun lainasin miehen puhelinta löysin sattumalta sieltä private viestejä joita hän oli lähettänyt instagramissa jollekin naiselle. Viestit olivat neutraaleja kuten, mitä kuuluu linjalle mutta jotenkin tuntuu kyllä petetyltä.
Mitä minun pitäisi tehdä? Sallisitteko te tuollaisen neutraalin viestittelen mieheltänne?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lainasin miehen puhelinta löysin sattumalta sieltä private viestejä joita hän oli lähettänyt instagramissa jollekin naiselle. Viestit olivat neutraaleja kuten, mitä kuuluu linjalle mutta jotenkin tuntuu kyllä petetyltä.
Mitä minun pitäisi tehdä? Sallisitteko te tuollaisen neutraalin viestittelen mieheltänne?Miksi minusta tuntuu, että sinä olet enemmän pettäjä kuin miehesi. - Jos minä lainaan kumppanin puhelinta, niin ei minulla ole ollut toistaiseksi tarvetta arvsotella, että millaisia viestejä hän saa tai ei saa puhelimellaan lähettää, jos sitten olen onnistunut jonkun viestin vahingossa näkemään. Mutta jäi mielikuva, että sinä olet halunnut stalkata puelinta ominlupinesi enemmänkin. Ole iloinen siitä, että mieheläsi on kyky ja taito olla kaveria ellei peräti ystävää naisten ja kai jonkun miehenkin kanssa. - Jos oma puolsikoni estäisi tai haluaisi minun lopettavan kaikkinaisen viestittelyni vastakkaista sukupuolta olevien kavereitteni & ystävieni kanssa, niin pahaa pelkään, että tämä aattais olla vakava merkki suhteemme ei toivotusta laadusta; parisuhteen jatkamine henkilön kanssa, joka ei osasi tai haluaisi luottaa siihen, että osaan ja pystyn olemaan ihmisten kanssa yleisesti ottaen asiallisesti ja kunnioittavasti ja omat rajani tiedostaen, niin tuskin on henkilö jonka kanssa koen voivani olla halukas jatkamaan parisuhteessa.
Ymmärtääkseni ap ei ole sanonut että haluaisi rajoittaa kaiken kanssa käymisen vastakkaista sukupuolta olevien kanssa eikä ainakaan jo olemassa olevien ystävien. Vaan se nainen ole joku tuntematon jolle mies oli laittanut viestiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi tehdä? Sallisitteko te tuollaisen neutraalin viestittelen mieheltänne?Miksi minusta tuntuu, että sinä olet enemmän pettäjä kuin miehesi. - Jos minä lainaan kumppanin puhelinta, niin ei minulla ole ollut toistaiseksi tarvetta arvsotella, että millaisia viestejä hän saa tai ei saa puhelimellaan lähettää, jos sitten olen onnistunut jonkun viestin vahingossa näkemään. Mutta jäi mielikuva, että sinä olet halunnut stalkata puelinta ominlupinesi enemmänkin. Ole iloinen siitä, että mieheläsi on kyky ja taito olla kaveria ellei peräti ystävää naisten ja kai jonkun miehenkin kanssa. - Jos oma puolsikoni estäisi tai haluaisi minun lopettavan kaikkinaisen viestittelyni vastakkaista sukupuolta olevien kavereitteni & ystävieni kanssa, niin pahaa pelkään, että tämä aattais olla vakava merkki suhteemme ei toivotusta laadusta; parisuhteen jatkamine henkilön kanssa, joka ei osasi tai haluaisi luottaa siihen, että osaan ja pystyn olemaan ihmisten kanssa yleisesti ottaen asiallisesti ja kunnioittavasti ja omat rajani tiedostaen, niin tuskin on henkilö jonka kanssa koen voivani olla halukas jatkamaan parisuhteessa.
Ymmärtääkseni ap ei ole sanonut että haluaisi rajoittaa kaiken kanssa käymisen vastakkaista sukupuolta olevien kanssa eikä ainakaan jo olemassa olevien ystävien. Vaan se nainen ole joku tuntematon jolle mies oli laittanut viestiä..
Pitääkö kumppanin raportoida ja kertoa kaikki kaverinsa, joiden kanssa on, tai on ollut tekemisissa ja laittanut viestiä? - Mutta joo edellinen viestini meni vähän liian pitkälle oletteluksi; olet siis oikeassa ei ap kaiketi ollut missään kotaa rajoittamassa kaikkiin vastakkaisen suukupuolen edustaviin yhteydenpitämistä. Pieni mustasukkaisuus siitä, että kumppani on ja tykkää muistakin vastakkaisen sukupuolen edustajista voi toisinaan olla hyvä; Mutta liiaksi menevänä vähintäänkin "hieman" pelottavaa.
Onko ns sormipillu pettämistä? Henkilökohtaisesti en tosiaankaan osaa pitää sitä isona juttuna. Esim tanssiessa, kun kummatkin on sopivassa mielentilassa, sormi voi livahtaa pilluun, no big deal
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni olisi mustasukkainen siitä, että neutraalisti juttelen jonkun miehen kanssa, miettisin todella vakavasti suhteemme mielekkyyttä.
Sinua ei siis haittaisi jos miehesi säännöllisesti keskusteli somessa jonkun nuoren ja hyvännäköisen naisen kanssa jota ei entuudestaan tunne? puhumattakaan siitä että sen naisen tilillä olisi toinen toistaan eroottisempia kuvia;)
Olet vaimo matskua sitten siinä tapauksessa.
En pidä ovea takalukossa enkä ole kahlinnut häntä patteriin. Koen että hän valitsee joka päivä olla kanssani. Siksi luotan hänen arvostelukykyynsä ja uskollisuutensa.
Emme ole tuore pari.
Et ole lukinnut etkä kahlinnut miestäsi, mutta sinua ei siis haittaisi säännöllinen viestittely nuoren, tuntemattoman, seksikkään pimun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni olisi mustasukkainen siitä, että neutraalisti juttelen jonkun miehen kanssa, miettisin todella vakavasti suhteemme mielekkyyttä.
Sinua ei siis haittaisi jos miehesi säännöllisesti keskusteli somessa jonkun nuoren ja hyvännäköisen naisen kanssa jota ei entuudestaan tunne? puhumattakaan siitä että sen naisen tilillä olisi toinen toistaan eroottisempia kuvia;)
En pidä ovea takalukossa enkä ole kahlinnut häntä patteriin. Koen että hän valitsee joka päivä olla kanssani. Siksi luotan hänen arvostelukykyynsä ja uskollisuutensa.
Emme ole tuore pari.Et ole lukinnut etkä kahlinnut miestäsi, mutta sinua ei siis haittaisi säännöllinen viestittely nuoren, tuntemattoman, seksikkään pimun kanssa.
Kunhan kirjoittelee lämpimikseen kyllä useimpia miehestään välittäviä naisia haittaisi
Minun miehelläni oli oikein tuollainen harrastus että useammalle naiselle somessa lähetteli viestejä useimpia ei tuntetenut edes. Kai se joillekin naisille olisi ihan ok mutta itse uskon ansaitsevani parempaa.
Minä ainakin välillä kysyn tuntemattomia ihmisä treffeille sukupuolesta välittämättä vaikka parisuhteessa olenkin. Not!
Sen verran elämää nähneenä tuollainen äijä saisi multa potkun perseelle. Ei kiinnosta yhtään tuollaiset tyypit, joilla on tapana lähetellä vieraille naisille viestejä. Pitäkööt joku muu nuo miehet vaivoinaan. Ja ap:lle tiedoksi, miehesi pettää.
Ala itse lähetellä vastaavanlaisia viestejä hyvännäköisille miehille somessa. Ja kerro iloisesti miehelle ja kysy, mitä hän siitä ajattelee, onko se sittenkin pettämistä...
Täytyy sanoa, että jos joku tuntematon mies (tai nainen) kirjoittaa minulle sosiaalisessa mediassa, yleensä vastaan niihin muutamaan "moi", "mitä kuuluu" -viestiin. Tämä siksi, jos en ole varma, kuka viestin laittaja on. Alan pohtia, että mitä jos tyyppi on joku kaverin kaveri, tai joku kaukainen sukulainen, tai joku muu, jolla on jotain oikeaa asiaa. Eri juttu, jos on joku turkkilainen nimi profiilikuvanaan kissan kasvot taivaalla ja kieli ei ole suomi. En yleensä jatka juttua tuon pidemmälle, jos huomaan tyypin olevan joku satunnainen jaarittelija. Kerran esimerkiksi yksi ihmeellinen kaveripyynnön lähettäjä ja viestinlaittaja paljastui mieheni ystävän silloisen kihlatun serkuksi, joka oli järjestämässä serkulleen yllätyspolttareita (häät tulivat tosi lyhyellä aikataululla). Ja kerran kirjoittelin vähän jonkun paikkakuntalaisen miehen kanssa, joka paljastui jonkin verran kehitysvammaiseksi, ihan harmittomaksi ja hyväntahtoiseksi tapaukseksi, joka tykkäsi saada uusia kavereita. Jos joku vonkaa, tai tajuan, ettei hänellä ole mitään "oikeaa" syytä kirjoitella, lakkaan vastaamasta. Olen naimisissa, enkä yleensä raportoi mistään "moi" ja "mitä kuuluu" -viesteistä miehelleni. Eivät ne salaisuuksia ole, mutta eivät minusta mitenkään hetkauttavia tai mainitsemisen arvoisia asioita. Enkä ole hakemassa seuraa tai aikeissa pettää, enkä lähtökohtaisesti tunne viehätystä niitä kohtaan, joille vastaan takaisin moi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä intressi on kysellä kuulumisia joltain tuntemattomalta somessa? En olisi niin varma että ihan viaton ainakaan
Nimenomaan! Aivan naurettavaa venkoilua vedota siihen, että "saahan sitä nyt jutella". Kyllähän se olennainen kysymys on että miksi, mitä tarvetta sellainen oikein tyydyttää?
"Muuten vaan" on selkärangattoman nilkin vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole tuore pari.Et ole lukinnut etkä kahlinnut miestäsi, mutta sinua ei siis haittaisi säännöllinen viestittely nuoren, tuntemattoman, seksikkään pimun kanssa.
Kunhan kirjoittelee lämpimikseen kyllä useimpia miehestään välittäviä naisia haittaisi
Miksi haittaisi. Kuten sanottu, emme ole ihan tuore pari. Jos mieheni juttelee neutraalisti jonkun kanssa, en koe minkäänlaista uhkaa.
Tunnen hänet, tuskin olisi menossa lapsiemme ikäisen matkaan, ja jos olisi niin voisinko sen estää epäilemällä ja syyttelemällä.
En ole ikinä lukenut yhtään hänen kirjettään tai viestiään missään muodossa. En ennen enkä jälkeen someajan.
[/quote]
Kerro se hänelle. ei hyvässä parisuhteessa ole mitään valtataisteluja siitä aiheesta onko muita kuvioissa, vaan taistellaan yhdessä parisuhteen puolesta samalla puolella. Voihan olla että mies kaipaa huomiotasi ja haluaa kuulla että olet mustasukkainen, jotta tietää että on todella tärkeä sinulle. niin tai näin puhukaa[/quote]
Näin olen aina ajatellut. En vain ole osannut pukea sitä sanoiksi tuolla tavalla. Näin ajatteleva ihminen olisi todella upea elämänkumppani. Nyt tiedän, että haluan vielä joskus näin ajattelevan ihmisen parikseni.
Jos nainen on tosiaan miehelle tuntematon niin onhan tuo epäilyttävää käytöstä. Eihän tuo pettämistä varsinaisesti ole, mutta epäilisin miehen motiiveja viestien lähettelyyn.
Ei kyllä sultakaan varsinaisesti mikään luottamuksen osoitus tutkia miehen puhelinta. Ei privaviestejä sattumalta löydetä vaan ne etsitään, joten en usko omaa selitystäsi hetkeäkään.
Nyt on mietinnän paikka koska sun puolelta ei ilmeisesti ole luottoa ja mies taas toisaalta ei ole ihan luottamuksen arvoinenkaan, eli suhteessa on jo lähtökohtaisesti asioita pielessä vaikka varsinaista pettämistä ei olisikaan tapahtunut.
Onko pettämistä kun katoin kun vieras mies veti käteen kun pyysin?
Baari illan jatkoilla oltiin.
No kyllä tuollainen viestittely on epäilyttävää. Mies in selkeästi flirttailumielessä ja kokeilee kepillä jäätä. Miksi ihmeessä hän muuten laittaisi jollekin tuntemattomalle viestiä..
Kengänkuva tulisi takapuoleen tuollaisesta. Oikeastaan jo siitä jos mies liittyisi mihinkään someihin. Hän ei ole sellainen tyyppi, ja epäilyttäisi jos yhtäkkiä sellaiseksi muuttuisi.