kuivan sisäilman oireita?
Heips, kysyisin teidän mielipidettänne. Minulla on jatkuvaa nuhaoireilua kodissani, ja luulen että kodissamme on huono sisäilma, koska oireita ei ole muualla. Talo on rakennettu 50-luvulla, ja alkuperäiset lattiat, tapetit ym pinnat. Vessa uusittu ja raikas. Voiko kuiva sisäilma ja pölyisyys aiheuttaa nuhaa? Aamuisin nenä ihan tukossa. Ostin eilen ilmankostuttimen (kylmähöyry, ultraääniteknologialla) ja koitan jos se auttaisi. Kiitos avustanne!
Kommentit (5)
Ilmankostutin auttaa. Syy voi tosin johtua myös petivaatteista tai ihan vaan kuivasta pakkasilmasta.
Allergialiitto suosittelee lämmöllä höyrystävää.
jos poistoilmaventtiilit ei vedä tarpeeksi ilmaa niin silloin sisäilam menee kuivaksi ,eli ilmanpoisto pitää olla voimakas
Nyt on jo paljon allergeeneja ilmassa. Paju aloittaa kukintaansa ainakin täällä Pirkanmaalla ja Keski-Euroopasta tulee tuulen mukana Pähkinäpensaan ja Lepän siitepölyä.
Talvella sisällä on usein kuivaa lämmityksen vuoksi. Talosta riippuen enemmän tai vähemmän. Asun itse 50-luvun omakotitalossa ja tämä "hengittää" kyllä aika hyvin. On silti selvästi kuivempi sisäilma kuin kesällä.
Nämä kaksi seikkaa yhdistettynä laittavat tekevät minut ainakin hieman tukkoiseksi, joten otan tarvittaessa antihistamiinin. Kuivaan myös pyykit olohuoneessa, niin se kosteuttaa ilmaa hieman.
Voi aiheuttaa tuollaista. Meillä on työpaikalla rutikuiva ilma, liian kuuma ja ilmanvaihto huono, lisäksi varmaan jotain home tms. ongelmaa -> kärsin jatkuvista hengitystieoireista ja niin kärsii moni muukin.