Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt lopetan Tori.fi yms. myynnit, ei vaan jaksa...

Vierailija
25.02.2018 |

Olipahan taas ostaja.

Laitoin eilen myöhään lasten laskettelusukset myyntiin, kuvailin tarkasti, että kyseessä aloittavalle laskijalle sopivat 110 cm sukset, jotka hyvässä kunnossa. Pyysin 50 €.

Aamulla klo 10 mennessä oli tullut jo viisi viestiä suksista. Vastasin ekalle, että nouto tänään sopii, kuten he halusivat. Sanoi ottavansa sukset, jos niissä ei ole mitään vikaa.

Ostajat saapuivat ja pariskunnan mies jahkasi valehtelematta 20 minuuttia meidän eteisessä sitä ottaako vai eikö ota suksia. Katselin aikani kuluksi taitoluistelun loppunäytöstä. Kysyi, että minä vuonna olen ostanut sukset ja paljonko maksoin niistä uutena ja paljonko tämän tason sukset maksaisivat kaupassa uutena. Rouva kai oli ostamassa, mutta mies sanoi että saa kaupasta uudet halvemmalla ja jos nyt ottaa RISKIN ja ostaa nämä sukset, niin ei ehkä saa niitä myytyä enää koskaan eteenpäin. Suksilla oli tässä perheessä kaksi käyttäjää, eli pikkuveli oli päätä lyhyempi. Yritin siinä jutustella ja ihan todenmukaisesti sanoin, etten ole ikinä myynyt lasten laskettelusuksia kahta päivää kauempaa, ne viedään aina käsistä ja myös ostajana olen huomannut saman asian. Sanoin, että jos ei pikkuveljellä ole suksille käyttöä, saavat ne melko varmasti myytyä samaan hintaan eteenpäin. Mulle ei asialla sinänsä ollut lainkaan merkitystä, koska tiesin seuraavan jonottajan ne ostavan. Hinnasta ei edes keskusteltu, tuskin olisin kauheasti hintaa alentanutkaan, koska ostajia oli jonoksi saakka ja mielestäni hinta oli laadukkaista skimboista ihan kohdallaan.

Viimeiset 15 minuuttia vaan odottelin ja laitoin jo seuraavalle ostajalle tekstiviestin lähetysvalmiiksi, että tervetuloa hakemaan sukset pois.

Lopulta he eivät sitten ottaneet suksia, koska en pystynyt todistamaan minä vuonna olen ostanut sukset ja mihin hintaan. Luoja sentään.

No, sukset meni 20 minuuttia myöhemmin seuraavalle ostajalle ja ennen kuin sain ilmoituksen pois Torista siihen tuli vielä kaksi kyselyä lisää. Toinen ostaja oli meillä ehkä kolme minuuttia ja sukset lähti matkaan.

Pakkasin saman tien kolmet hokkarit ja yhdet murtsikamonot kassiin koululle lahjoitettavaksi. Saa nää jahkailijatkin sitten koulusta välineet. Ei vaan jaksa tuota säätämistä. Terkkuja vaan ja onnea suksikaupoille ekalle pariskunnalle.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myytävä tavara, ihan mikä tahansa, vaihtaa omistajaa asunnon ulkopuolella. Jos ostaja yhtään empii, niin ilmoitan, että seuraava ostaja saa viestin 3 min kuluttua, sen aikaa voitte vielä pohtia. Ja kun 3 min on kulunut, kiitän mielenkiinnosta ja harmittelen, että kauppoja ei syntynyt. Jos ostaja yrittää jatkaa pohtimista, niin sanon, että minulla ei ole koko päivää aikaa, joten tämä oli tässä. Joko raha vaihtaa omistajaa samantien tai sitten ei ollenkaan.

Viime viikolla jäi yksi mies vaille 15 euron suksipakettia, koska ei kyennyt päättämään, onko monot oikean väriset.

Vierailija
22/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hauska huomata että huumekauppa netti-ilmoitusten kanssa toimii sujuvammin, ei siinä monikaan viitsisi katsoa tuollaista perseilyä. Joko teet kaupat tai sitten et. Mutta ei sitä kaupankäyntiä tarvitse lopettaa, jos ostaja jää arpomaan niin sitten vaan siirryt eteenpäin.

Nimenomaan. Ja minä ainakin saan myyjänä sen verran suuta auki, että sanon suoraan "vaihtoehtona tehdä kaupat tässä nyt ja heti tai jättää ostamatta. Seuraava ostaja on heti tulossa ja tiedän saavani nämä myytyä toiselle". Jotenkin urpoa haukkua ja arvostella jotain jankkaavaa ostajaa. Jos ja kun on itse yhtälailla laama, joka ei osaa kahdenkymmenen minuutin aikana avata suutaan. Myyjänä ja vielä omassa kodissaan siihen on oikeus.

Joo, mä oon aika kärsivällinen ja pitkäpinnainen ihminen, en ajatellut joutuvani tällaiseen. Tein aloituksen lähinnä ihmetelläkseni sitä, onko tämä yleistä.

Mun teki oikeasti ekan kerran elämässäni mieli sanoa, että kiitos, ei tullut kauppoja. Olin jälkikäteen ajateltuna tyhmä kun en sanonut niin. Jotenkin se tilanne vaan eteni. Otti päähän jo 10 minuutin kohdalla ja jos nyt mietin, niin olis pitänyt sanoa siinä kohdassa että kiitos ja hei. Se rouva ja ne lapset vaan oli niin hellyyttäviä, mies oli selkeästi kukkaron herra. Mutta jatkossa lahjoitan, tuollainen on vaan niin tympeää. haluan tavarat kiertoon, en sillä tienaa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää vieläkin, mikä tässä meni pieleen mun osalta. Löysin siis samalta myyjältä kaksi mekkoa jotka halusin. Viestiä pistin että ostan ja jos mahdollista postittaa (maksan kulut). Ei vastannut mitään, ja nyt myy uudestaan sitä mekkoa. Se oli ekan kerran joskus syksyllä myynnissä 🤔

Oliko myynti-ilmoituksessa maininta että "vain nouto" tai "en postita"..?

Mua ainakin ottaa ihan sairaasti aivoon jos myyn tuotetta, ja olen ilmoitukseen selvällä suomen kielellä laittanut että vain nouto paikkakunnalta x, niin silti jotkut urpot kyselee että postitatko, maksan kyllä, ärräpaketti sen ja sen verran, tai voitko kuljettaa esim paikkakunnalle y jos sattuisit vaikka olemaan siellä esim töissä??

Ei ollut mainintaa kummastakaan, silloin en tietenkään viestiä laita. Kysyn jos ilmoituksessa sitä ei missään lue, yleensä ovat kuitenkin aina postittaneet.

Ja tuossa ylempänä joku vielä mietti olisiko tullut toisiin aatoksiin, niin joo voihan se olla mutta mekkoja oli silloin monta myynnissä ja tuo nyt enää jäljellä. Ilmeisesti tarkoitus päästä eroon kun silloin ja nyt luki, että voi myös tarjota hintaa (6€ pyyti).

Vierailija
24/27 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää vieläkin, mikä tässä meni pieleen mun osalta. Löysin siis samalta myyjältä kaksi mekkoa jotka halusin. Viestiä pistin että ostan ja jos mahdollista postittaa (maksan kulut). Ei vastannut mitään, ja nyt myy uudestaan sitä mekkoa. Se oli ekan kerran joskus syksyllä myynnissä 🤔

Oliko myynti-ilmoituksessa maininta että "vain nouto" tai "en postita"..?

Mua ainakin ottaa ihan sairaasti aivoon jos myyn tuotetta, ja olen ilmoitukseen selvällä suomen kielellä laittanut että vain nouto paikkakunnalta x, niin silti jotkut urpot kyselee että postitatko, maksan kyllä, ärräpaketti sen ja sen verran, tai voitko kuljettaa esim paikkakunnalle y jos sattuisit vaikka olemaan siellä esim töissä??

Ei ollut mainintaa kummastakaan, silloin en tietenkään viestiä laita. Kysyn jos ilmoituksessa sitä ei missään lue, yleensä ovat kuitenkin aina postittaneet.

Ja tuossa ylempänä joku vielä mietti olisiko tullut toisiin aatoksiin, niin joo voihan se olla mutta mekkoja oli silloin monta myynnissä ja tuo nyt enää jäljellä. Ilmeisesti tarkoitus päästä eroon kun silloin ja nyt luki, että voi myös tarjota hintaa (6€ pyyti).

Voisko olla että viestit ei vaan mee perille? Mulle näytti tulleen torin kautta viesti sähköpostiin, mutta kun yritin mennä sen lukemaan niin mitään ei ollutkaan...

Vierailija
25/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen ostaja että teen ostopäätöksen jo siinä vaiheessa kun laitan myyjälle viestiä. 

Kysyn aina lyhyesti että:

Onnistuuko posti "kaupungin nimi" 

Ja teen tarjouksen. 

Odotan aina että myyjä vastaisi vastatarjouksella tai etes vastauksella että en postita sinne. 

Mutta vain 1/10nestä vastaa. 

Vierailija
26/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut myös! Uutta vastaavaa tavaraa pitäisi antaa lähes ilmaiseksi ja siltikin vielä yritetään tingata tai puututaan epäolennaisuuksiin. Vien nykyään kaatopaikalle kaikki ja vaatteet revin tai laitan taskuihin hernekeittoa tai jotain muuta. Annan kyllä tavaraa ja vaatteita oikeasti köyhille ilmaiseksi.

Vierailija
27/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen jo kyllästynyt, vaikkka ensimmäistä kertaa tavaraa myynnissä. Ennen ollut ostajapuolella. Kaksi hyväkuntoista huonekalua myynnissä. Ensimmäisestä tuli muutama tunti ilmoituksen jälkeen kysely, että mikä on hinta jos seuraavana päivänä tulisi hakemaan. Kerroin hinnan, joka oli sama kuin ilmoituksessa ja myös sen koska huonekalun voisi seuraavana päivänä tulla noutamaan. Laitoin jo tarkat osoitetiedotkin. Takaisin tuli viestiä, ettei ole ostamassa vielä, tiedusteli vain ja pitää kysellä vielä mieheltä mutta ilmoittaa jos tulee hakemaan. Mitään ilmoitusta ei ikinä tullut ja laitoin vielä viestiäkin perään mutta ei mitään vastausta. Samoin sain samantyylisiä paljon kirjoitusvirheitä sisältäviä kyselyitä.

Toisen huonekalun myynnistä sovin heti ilmoituksen julkaisupäivänä. Ostaja lupasi seuraavan viikon maanantaina tulla hakemaan huonekalun. Päivä koitti ja odottelin kotona, ja laitoin viestiä että koskahan meinasi tulla hakemaan mutta ei vastausta. Sitten seuraavana päivänä laittoi viestin, kuinka oli sairaana mutta jos voisi sopia uuden päivän viikon päästä. Laitoin viikon päästä viestiä onko tulossa hakemaan mutta ei vastausta. Muutamia muita kyselyitä olen saanut mutta, kun olen vastannut niin sen jälkeen hiljaisuus. Samoin olen saanut kyselyitä, jos tavaraa pääsisi etukäteen katselemaan.

Ehkä vaan pitää hyväkuntoiset huonekalit sitten suoraan raijata kaatopaikalle.

En vaan ymmärrä, että mikä välinpitämättömien ihmisten keskittymä Tori.fi tuntuu olevan. Siis useampi henkilö voi vain kylmästä jättää vastaamatta viesteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän