Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt lopetan Tori.fi yms. myynnit, ei vaan jaksa...

Vierailija
25.02.2018 |

Olipahan taas ostaja.

Laitoin eilen myöhään lasten laskettelusukset myyntiin, kuvailin tarkasti, että kyseessä aloittavalle laskijalle sopivat 110 cm sukset, jotka hyvässä kunnossa. Pyysin 50 €.

Aamulla klo 10 mennessä oli tullut jo viisi viestiä suksista. Vastasin ekalle, että nouto tänään sopii, kuten he halusivat. Sanoi ottavansa sukset, jos niissä ei ole mitään vikaa.

Ostajat saapuivat ja pariskunnan mies jahkasi valehtelematta 20 minuuttia meidän eteisessä sitä ottaako vai eikö ota suksia. Katselin aikani kuluksi taitoluistelun loppunäytöstä. Kysyi, että minä vuonna olen ostanut sukset ja paljonko maksoin niistä uutena ja paljonko tämän tason sukset maksaisivat kaupassa uutena. Rouva kai oli ostamassa, mutta mies sanoi että saa kaupasta uudet halvemmalla ja jos nyt ottaa RISKIN ja ostaa nämä sukset, niin ei ehkä saa niitä myytyä enää koskaan eteenpäin. Suksilla oli tässä perheessä kaksi käyttäjää, eli pikkuveli oli päätä lyhyempi. Yritin siinä jutustella ja ihan todenmukaisesti sanoin, etten ole ikinä myynyt lasten laskettelusuksia kahta päivää kauempaa, ne viedään aina käsistä ja myös ostajana olen huomannut saman asian. Sanoin, että jos ei pikkuveljellä ole suksille käyttöä, saavat ne melko varmasti myytyä samaan hintaan eteenpäin. Mulle ei asialla sinänsä ollut lainkaan merkitystä, koska tiesin seuraavan jonottajan ne ostavan. Hinnasta ei edes keskusteltu, tuskin olisin kauheasti hintaa alentanutkaan, koska ostajia oli jonoksi saakka ja mielestäni hinta oli laadukkaista skimboista ihan kohdallaan.

Viimeiset 15 minuuttia vaan odottelin ja laitoin jo seuraavalle ostajalle tekstiviestin lähetysvalmiiksi, että tervetuloa hakemaan sukset pois.

Lopulta he eivät sitten ottaneet suksia, koska en pystynyt todistamaan minä vuonna olen ostanut sukset ja mihin hintaan. Luoja sentään.

No, sukset meni 20 minuuttia myöhemmin seuraavalle ostajalle ja ennen kuin sain ilmoituksen pois Torista siihen tuli vielä kaksi kyselyä lisää. Toinen ostaja oli meillä ehkä kolme minuuttia ja sukset lähti matkaan.

Pakkasin saman tien kolmet hokkarit ja yhdet murtsikamonot kassiin koululle lahjoitettavaksi. Saa nää jahkailijatkin sitten koulusta välineet. Ei vaan jaksa tuota säätämistä. Terkkuja vaan ja onnea suksikaupoille ekalle pariskunnalle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palikoille en ite myy mitään. Jos alkaa liikaa miettimään, niin häivyn.

Vierailija
2/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua.

Sitten nää:

"Onko juttu xx vielä vapaana? Pystytkö mitenkään lähettämään Pieksämäelle? Kiire!"

"Joo, on vielä vapaana. Pystyn lähettämään jos maksat lähetyskulut."

Sitten. Syvä. Hiljaisuus.

Ei olisi iso vaiva laittaa vastaus, että kiitos, sainkin tuotteen jo muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika vähästä vedit herneen nenään

Vierailija
4/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Sitten nää:

"Onko juttu xx vielä vapaana? Pystytkö mitenkään lähettämään Pieksämäelle? Kiire!"

Eihän se ole jos maileja on vaan yks tai kaks, mutta itse ainakin ostaessa kyselen useammasta lähteestä. Sitten niitä on semmonen kymmen kunta, ja neuvottelut menossa toisen kanssa. Jos se toinen ei ole onnistumassa, niin en todellakaan lähettele että "hei nyt ei onnaa". En edes muistaisi laittaa sitä. 

Lähetän "en osta" vain jos minulla on tunne että tavara jota se yrittää myydä ei ole menossa kaupaksi ja aiheutan stressiä sillä etten vastaa. 

Vierailija
5/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ärsyttää lasten tavaroiden osto. Täälä takapajulla usealla ihmisellä on inha tapa olla ihan ok myymässä mulle jotaki lasten tavaraa.  Haluaa että hakisin saman tien, mutta kun en itse pääse ja sanon että englannin kielinen puolisoni voisi sen hakea...Muuttuukin asia niin että ei voikkaan enään tänään hakea. Ehkä huomenna.

Huominen tulee, ja mitään ei kuulu myyjästä. Olisin ollut samassa kaupungissa viiden minuutin päässä..mutta koska ei halua meille myydä niin olkoon. 

Ja neuvolathan näitä toreja muuten suosittelee. Varmaan onki tosi helppo jolleki oikealle tp hakija mamulle saada torista ostettua yhtään mitään. 

Ostin tuotteen uutena...ja arvaa vain vitu t-t i ko

Vierailija
6/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aika vähästä vedit herneen nenään

Joo, mietin itsekin, että miksi ärsytti.

Jotenkin ehkä se, että yleensä nää on kuitenkin mietitty edes vähän jo etukäteen. Tää ukkeli odotti jotain suksikaupan palvelua, että jos tää lapsi nyt oppii sitten laskemaan ja laskee paljon niin riittääkö tää suksi hänelle. Testattiin siteitä monon kanssa ja vertailtiin pidempien suksien kanssa mitä tarkoittaa kevyt aloittelijan suksi ja mitä painavampi kokemeemman laskijan suksi (meillä on näitä aikalailla) Jestas, puhuttiin jo ilmoituksessa aloittelijan suksista ja poika oli laskenut vain vähän. Mun mielestä ei myöskään myyjän tarvitse muistaa/tietää paljonko joku myytävä tuote maksaa uutena, mitä ehkä vastaava tuote nyt maksaisi uutena tai saako juttua myytyä eteenpäin. Tämä on kierrätystä.

Tässä asiassa mulla kuitenkin oli ja on kokemusta aika hemmetisti ja tiedän suunnilleen hinnat ja tiedän myös sen, että kyseinen tuote menee kaupaksi nopsaan jos hinta on oikein. Sen asian miettiminen saako kaupasta alesta halvemmalla ei kuulu myyjän eteiseen, sen voi tehdä jo ennen yhteydenottoa. 

Vierailija
7/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Sitten nää:

Eihän se ole jos maileja on vaan yks tai kaks, mutta itse ainakin ostaessa kyselen useammasta lähteestä. Sitten niitä on semmonen kymmen kunta, ja neuvottelut menossa toisen kanssa. Jos se toinen ei ole onnistumassa, niin en todellakaan lähettele että "hei nyt ei onnaa". En edes muistaisi laittaa sitä. 

Lähetän "en osta" vain jos minulla on tunne että tavara jota se yrittää myydä ei ole menossa kaupaksi ja aiheutan stressiä sillä etten vastaa. 

No, meitä on erilaisia ihmisiä näköjään.

Itse laitan aina viestin, että kiitos, sain tuotteen muualta tms. jos yhteydenotto ei johda kauppoihin. 

Muistan kyllä noi, työssänikin joudun muistamaan vastaamisen. ja ostan aika paljon torista jne. juuri liikuntavälineitä, kolme lasta ja tarvitaan yhtä ja toista.

Vierailija
8/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa vatkausta, vaikka antaisi tavarat ilmaiseksi. Pitää saada kuvaa, mittaa, mittaa toisinpäin, mittaa ylösalaisin, mittaa miehen kanssa, ostokuittia, naapurin suosittelua, toimitusta ensi yönä klo 03:25 toiselle puolelle Suomea etc. Ja jos vihdoin kelpaa, pitää vatvoa 10 eri hakuaikaa, kun milloin on kissalla ripuli ja milloin mies vienyt auton vanukasostoksille lähtiessään - "mut älä vaan anna muille, kun oon tän jo varannut". "ja joo sori unohdin ilmottaa, etten päässyt eilen, kun piti käydä baarissa - mut kun annat tän ilmaseksi niin toimituskin on varmaan ilmanen, oon vielä 10 min himassa, joten kiirehditkö, jooko?" 

Nykyään menee surutta käyttökelpoinen tavara roskiin, kun ei vaan jaksa.

Vierailija
9/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa vatkausta, vaikka antaisi tavarat ilmaiseksi. Pitää saada kuvaa, mittaa, mittaa toisinpäin, mittaa ylösalaisin, mittaa miehen kanssa, ostokuittia, naapurin suosittelua, toimitusta ensi yönä klo 03:25 toiselle puolelle Suomea etc. Ja jos vihdoin kelpaa, pitää vatvoa 10 eri hakuaikaa, kun milloin on kissalla ripuli ja milloin mies vienyt auton vanukasostoksille lähtiessään - "mut älä vaan anna muille, kun oon tän jo varannut". "ja joo sori unohdin ilmottaa, etten päässyt eilen, kun piti käydä baarissa - mut kun annat tän ilmaseksi niin toimituskin on varmaan ilmanen, oon vielä 10 min himassa, joten kiirehditkö, jooko?" 

Nykyään menee surutta käyttökelpoinen tavara roskiin, kun ei vaan jaksa.

Repesin. Just näin.

Lahjoitin yhdet murtsikasukset erään sivuston kautta ja luoja sitä työn määrää minkä sen eteen tein. Lopulta vein sukset talon rapun eteen. 

Varmaan olisin saanut jonkun syytteen, jos ne olis pöllitty siitä ennen kuin vastanottaja ehti kiireiltään ne noutaa. 

Vierailija
10/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajaa ei pidä koskaan päästää sisälle asti. Olkaa varovaisia. Plussana on, ettei kukaan jaksa jahkata niin kauan rapussa tai ainakin voit lyödä oven nenän edestä kiinni, kun olet kertaalleen sanonut että nyt pitäis kohta päätös tehdä.

Vierailija
11/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä talvirenkaita vanteilla (3kpl) ihan käyttökuntoiset eikä mitkään paskat, 15€/kpl. Jäi yli kun auto vaihtui, ja yksi oli rikki, siksi myin kappaleittain.

Yks itämaisella aksentilla suomea puhuva kaveri soitti, sanoi että on hirveä kiire, voinko tänään myydä kello 16 mennessä? Hän tarvii 2kpl renkaita tänään.

Kello oli jotain 12. Sanoin et eikö kävis vaikka klo 18? Ei käy, ei millään käy..

Kaveri kuullosti sen verran hätääntyneeltä että ajattelin olla ystävällinen ja auttaa miestä mäessä. Tiliä myynnillä en todellakaan tee, ajattelin et saanpahan tilaa talliin.

No, lähdin sitten tunnin etuajassa töistä, et kerkiän tallille ja sopimaamme tapaamispaikkaan.

Kerkesin tallille, fillarit kyydissä ja ajelemassa sovittuun paikkaan.

Puhelin sanoi pimpom, tää sankari laittoi txtarin et ”auto menikin leimasta läpi, en tarviikaan renkaita”..

Noh, seuraava innokas mies oli ihan suomalainen, tyttärensä autoon renkaita vailla.

Tuli hakemaan meiltä kotoa, mutta rahaa ei ollutkaan mukana. Maksukorttia tarjos, ei sulle Visa kävis?

Olisihan se pöljää ottaa rahaa kun menee kaupoille.

Ilmeisesti likviditeetti oli huono kun tuli pakasta vedetyllä lantikan discolla.

Annoin tilinumeron, johon lupasi maksaa 30€ heti kun pääsee kotiin.

Kotiin pääseminen kesti ilmeisesti yli viikon ja vaati yhden muistutusviestin väliin. Maksu tuli kuitenkin samasta pankista, joten viive tuskin johtui siitä.

Olisin päässyt paljon helpommalla kun olisin vienyt pyörät vaikka kierrätykseen..

Tähän loppui minun kaupanteko torissa.

Vierailija
12/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauska huomata että huumekauppa netti-ilmoitusten kanssa toimii sujuvammin, ei siinä monikaan viitsisi katsoa tuollaista perseilyä. Joko teet kaupat tai sitten et. Mutta ei sitä kaupankäyntiä tarvitse lopettaa, jos ostaja jää arpomaan niin sitten vaan siirryt eteenpäin.

Vierailija
13/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää vieläkin, mikä tässä meni pieleen mun osalta. Löysin siis samalta myyjältä kaksi mekkoa jotka halusin. Viestiä pistin että ostan ja jos mahdollista postittaa (maksan kulut). Ei vastannut mitään, ja nyt myy uudestaan sitä mekkoa. Se oli ekan kerran joskus syksyllä myynnissä 🤔

Vierailija
14/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hauska huomata että huumekauppa netti-ilmoitusten kanssa toimii sujuvammin, ei siinä monikaan viitsisi katsoa tuollaista perseilyä. Joko teet kaupat tai sitten et. Mutta ei sitä kaupankäyntiä tarvitse lopettaa, jos ostaja jää arpomaan niin sitten vaan siirryt eteenpäin.

Nimenomaan. Ja minä ainakin saan myyjänä sen verran suuta auki, että sanon suoraan "vaihtoehtona tehdä kaupat tässä nyt ja heti tai jättää ostamatta. Seuraava ostaja on heti tulossa ja tiedän saavani nämä myytyä toiselle". Jotenkin urpoa haukkua ja arvostella jotain jankkaavaa ostajaa. Jos ja kun on itse yhtälailla laama, joka ei osaa kahdenkymmenen minuutin aikana avata suutaan. Myyjänä ja vielä omassa kodissaan siihen on oikeus.

Vierailija
15/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan taas ostaja.

Laitoin eilen myöhään lasten laskettelusukset myyntiin, kuvailin tarkasti, että kyseessä aloittavalle laskijalle sopivat 110 cm sukset, jotka hyvässä kunnossa. Pyysin 50 €.

Aamulla klo 10 mennessä oli tullut jo viisi viestiä suksista. Vastasin ekalle, että nouto tänään sopii, kuten he halusivat. Sanoi ottavansa sukset, jos niissä ei ole mitään vikaa.

Ostajat saapuivat ja pariskunnan mies jahkasi valehtelematta 20 minuuttia meidän eteisessä sitä ottaako vai eikö ota suksia. Katselin aikani kuluksi taitoluistelun loppunäytöstä. Kysyi, että minä vuonna olen ostanut sukset ja paljonko maksoin niistä uutena ja paljonko tämän tason sukset maksaisivat kaupassa uutena. Rouva kai oli ostamassa, mutta mies sanoi että saa kaupasta uudet halvemmalla ja jos nyt ottaa RISKIN ja ostaa nämä sukset, niin ei ehkä saa niitä myytyä enää koskaan eteenpäin. Suksilla oli tässä perheessä kaksi käyttäjää, eli pikkuveli oli päätä lyhyempi. Yritin siinä jutustella ja ihan todenmukaisesti sanoin, etten ole ikinä myynyt lasten laskettelusuksia kahta päivää kauempaa, ne viedään aina käsistä ja myös ostajana olen huomannut saman asian. Sanoin, että jos ei pikkuveljellä ole suksille käyttöä, saavat ne melko varmasti myytyä samaan hintaan eteenpäin. Mulle ei asialla sinänsä ollut lainkaan merkitystä, koska tiesin seuraavan jonottajan ne ostavan. Hinnasta ei edes keskusteltu, tuskin olisin kauheasti hintaa alentanutkaan, koska ostajia oli jonoksi saakka ja mielestäni hinta oli laadukkaista skimboista ihan kohdallaan.

Viimeiset 15 minuuttia vaan odottelin ja laitoin jo seuraavalle ostajalle tekstiviestin lähetysvalmiiksi, että tervetuloa hakemaan sukset pois.

Lopulta he eivät sitten ottaneet suksia, koska en pystynyt todistamaan minä vuonna olen ostanut sukset ja mihin hintaan. Luoja sentään.

No, sukset meni 20 minuuttia myöhemmin seuraavalle ostajalle ja ennen kuin sain ilmoituksen pois Torista siihen tuli vielä kaksi kyselyä lisää. Toinen ostaja oli meillä ehkä kolme minuuttia ja sukset lähti matkaan.

Pakkasin saman tien kolmet hokkarit ja yhdet murtsikamonot kassiin koululle lahjoitettavaksi. Saa nää jahkailijatkin sitten koulusta välineet. Ei vaan jaksa tuota säätämistä. Terkkuja vaan ja onnea suksikaupoille ekalle pariskunnalle.

Oletko ap Keski-Suomesta? Apua, tehtiin ehkä kauppoja saman pariskunnan kanssa jos näin.

Mies googletti meidän ulko-ovella tarjouksia, että Stadiumista saa tähän ja tähän hintaan sukset, onko nää vastaavat kuin mitä sinä myyt.

Olin ihan huuli pyöreänä että en minä vaan tiedä, olen ostanut nää lapselle ja nyt myyn, ei hajuakaan tasosta.

Meiltäkään ei ostettu, koska Stadiumissa oli kuulemma tarjous. 

Vierailija
16/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää vieläkin, mikä tässä meni pieleen mun osalta. Löysin siis samalta myyjältä kaksi mekkoa jotka halusin. Viestiä pistin että ostan ja jos mahdollista postittaa (maksan kulut). Ei vastannut mitään, ja nyt myy uudestaan sitä mekkoa. Se oli ekan kerran joskus syksyllä myynnissä 🤔

Oliko myynti-ilmoituksessa maininta että "vain nouto" tai "en postita"..?

Mua ainakin ottaa ihan sairaasti aivoon jos myyn tuotetta, ja olen ilmoitukseen selvällä suomen kielellä laittanut että vain nouto paikkakunnalta x, niin silti jotkut urpot kyselee että postitatko, maksan kyllä, ärräpaketti sen ja sen verran, tai voitko kuljettaa esim paikkakunnalle y jos sattuisit vaikka olemaan siellä esim töissä??

Vierailija
17/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ihmisiä ei huvita postittaa. Olisi toki ollut häneltä reilua vastata että ei postita. 

Itselleni on käynyt useasti niin että kysytään jotain lisätietoa tai sitten postitusta, vastaan kysymyksiin, selvitän mitä maksaa postitus, ja kerran jo pakkasin erään tavaran valmiiksi kun kotoani löytyi sopiva laatikko, ostaja tuntui niin tosissaan olevan, ja hiljaisuus on seurannut. Käynyt myös niin, että olen laittanut toimitustavaksi nouto, saanut suoran viestin tyyppiä "ostan nämä kengät", olen kysynyt milloin pääsisi tavaraa noutamaan, ja sitten ei ole vastattu. On se ihmeen vaikeaa ilmoittaa että ei haluakaan ostaa.

Vierailija
18/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä sun osalta mikään mennytkään pieleen vaan myyjä oli urpo tai ei huomannut sun tarjousta. Jos olisin kovasti halunnut mekon, olisin saattanut laittaa vielä toisen viestin, mutta sen jälkeen antaa olla.

Myyjän vika tässä.

Vierailija
19/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, itsellekin on käynyt niin että myyn jotain tuotetta, sitten päätänkin etten halua myydä, ja sitten päätän uudestaan laittaa sen myyntiin. En kyllä muista tuliko tavaroista kyselyä silloin. Mutta ehkä tuolle uudestaan myyntiin laittaneelle myyjälle kävi samanlainen jahkaus.

Vierailija
20/27 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä jahkaajat mitään kauppoja olekaan tullut tekemään. Yrittävät vaan selvittää onko asunnossa jotain varastettavaa ja mahdollisen hälytysjärjestelmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan