Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä toisten ihmisten ilkeys oikein juontaa juurensa?

Vierailija
24.02.2018 |

Mistä se pahuus kumpuaa ihmiseen kuin ihmiseen, ja toisissa se näyttäytyy monin tavoin, joten hyvyydestä ei puhua lainkaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen monesti ihmetellyt!

Joillain ihmisillä on jonkinlainen pakko päästä aina sanomaan jollekulle ilkeästi. Yleensä sellaiselle kiltille, joka hämmentyy ilkeydestä eikä sano takaisin joko hyvän käytöksen tai tyrmistyksen vuoksi.

Vierailija
2/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heistä hauskaa ja he tykkäävät tuntea olevansa niskan päällä. Ei siinä mitään sen syvällisempää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kertoo aina kaikille, kuinka kiltti ihminen hän on eikä hän koskaan haluaisi sanoa kenellekään mitään pahaa.

Pahimmat loukkaukset tulevat häneltä, mitä oikeasti pidän hämmästyttävänä. 

Vierailija
4/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein varmaankin johtuu tyytymättömyydestä ja henkisestä pahoinvoinnista. Pitää koittaa vetää muutkin alas, kun itsellä on paha olo. 

Vierailija
5/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein varmaankin johtuu tyytymättömyydestä ja henkisestä pahoinvoinnista. Pitää koittaa vetää muutkin alas, kun itsellä on paha olo. 

Eikä ole.

Vierailija
6/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihminen muttuu ilkeäksi kun kokee vääryyttä. En minäkään ajatellut ennen Warlors Of Draenoria, että haluaisin hakata ihmisiä rautaputkella paskaksi.

Vierailija
7/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia, kuten monasti yksiselitteistä yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole.

Yksi on ilkeä kusipäisyyttään, toinen purkaa pahaaoloaan, kolmas alistaa ja käyttää ilkeilyä vallankäytön välineenä, neljäs on ajattelematon ja tyhmyttään laukoo loukkaavia asioita, viides on loukkaantunut ja haavoittuneisuuttaan ”kostaa” kokemansa vääryyden ja loukkaa takaisin jne

Vierailija
8/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini kertoo aina kaikille, kuinka kiltti ihminen hän on eikä hän koskaan haluaisi sanoa kenellekään mitään pahaa.

Pahimmat loukkaukset tulevat häneltä, mitä oikeasti pidän hämmästyttävänä. 

Minun suvussani on itse negatiivisuus, joka sanoo olevansa erityisherkkä mutta nälvii jatkuvasti muita ihmisiä. Edes aihetta ei tarvita kun hän kuvittelee milloin mitäkin. Esim. minulle hän on puhunut että olen reppana kun annan mieheni pahoinpidellä itseäni. Voimakkain mieheni suorittama kosketus on ollut kun hän kerran hieroi jumissa olevia niskojani ja ulvoin kivusta. Hänellä ei ole väkivaltaisia taipumuksia ainakaan omaa perhettä kohtaan. Vauvojakin on hoitanut ja kanniskellut tasapuolisesti kanssani kun koliikki oli pahimmillaan ja yöunet kortilla. Teimme niin, että toinen vanhemmista nukkui tulpat korvissa toisessa huoneessa.

Vierailija
9/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta ja kokemuksista.

Vierailija
10/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilkeys johtuu siitä että voin itse pahoin. Olen ilkeä miehelle silloin kun koen että hän on tehnyt jotain mistä minulle on tullut pahamieli. Kostan tavallaan pahanolon. Mies onkin ainoa jolle tulee sanottua rumasti.

Vierailija
11/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset eivät vain kestä sitä, jos kommentti osuu asian ytimeen.

Vierailija
12/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta johtuu.

Vierailija
13/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat itse pahoin. Heillä on loukattuja käsittelemättömiä tunteita, jopa lapsuudesta asti. Se ahdistus puretaan ilkeästi muille ja koetaan että se hetkeksi helpottaa. Surullisia kohtaloita tällaiset ihmiset ovat.

Vierailija
14/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmottelusta ja toisaalta liiasta ankaruudesta.  Kotona ei voi sanoa tylysti vanhemmilleen.

Vierailija
15/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän aloitukseen vastanneistahan kukaan ei ole ilkeillyt koskaan kenellekään edes anonyymisti.

Vierailija
16/16 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on yksi olennainen syy, ihminen tahtoo peitellä omia asioitaan.

Tietämättömyys.