Onko täällä joku joka olisi pudottanut 40kg painoa?
Itsellä olisi iso urakka edessä.. Laihdutusleikkaustakin olen harkinnut, se tosin pelottaa hurjasti. Dieetit ym on koettu, ihan pysyvää elämäntapa muutosta tässä pohdin, ilman kitudueettejä. Toisaalta haluaisin että tuo muutos kävisi suht nopeasti,
Kommentit (5)
Olen pudottanut ja ihan tavallisella ruoalla ja ihan tavallisilla ruokamäärillä. Sen verran neuvoisin, että älä laihduta liian nopeasti. Iho pysyy paremmin mukana muutoksessa, jos ei liian nopeasti rykäise.
Pidittekö herkkupäiviä, joustavasti vai tiukasti tietty pv?
Minä pudotin yli 40 kg vuodessa. Noin kymmenen vuotta sitten ja noin 3-kymppisenä.
Pienemmät annokset, lisäsin ruokavalioon kasvisksia ja muita kuitupitoisia ruokia. Lisäsin myös ruokavalioon proteeinia, lähinnä raejuuston muodossa. Alussa herkuttelin kerran viikkoon, mutta aika nopeasti ei tehnyt edes mieli herkutella.
Liikuntaa en en edes lisännyt, vaan tein fyysistä työtä ja laihtuminen sujui aivan itsestään.
Laihdutuskuurilla saa kyllä painon putoamaan, mutta tulos tuskin on pysyvä. Elämä remonttiin niin tulokset on pysyviä.
Niin ikävää kuin se onkin, niin lääkärit ovat oikeassa, kilo kuukaudessa on sellainen pudotustahti, että on mahdollista saada se painonpudotus pysyväksi. Itsellä meni neljä vuotta, mutta kilot ovat pysyneet poissa kohta 20 vuotta.
Sitä ennen tuli kyllä kokeiltua kaikki mahdolliset nopeat kuurit ja aina ne kilot tuli seuralaisineen takaisin.
Harmittaa kun tuli tuhlattua nuoruus laihdutteluun edestakaisin.
Minä olen. Korkeimmillaan 100, nyt 60. Laihtuminen tapahtui useiden vuosien aikana. Ensin tiputin 30 kg suht nopeassa ajassa, myöhemmin lähti vielä 10 kg.