Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parinhakukriteerit eivät saisi olla korkeat?

Vierailija
24.02.2018 |

Musta on huvittavaa seurata keskusteluja, joissa puhutaan ns. parinhakukriteereistä. Jotkut tuntuvat menevän puolustuskannalle, jos toisen kriteerit sattuvat olemaan korkeat tai ryhtyvät marttyyreiksi, koska heillä ei ole kumppania, vaikka ovat kuulemma niin mukavia.

Minulle ei todellakaan riitä se, että toinen on mukava. Se on perusvaatimus minkäänlaiselle tuttavuudelle. Päälle on vielä paljon muita kriteerejä, jotka varmistavat, että a) toisella on hyvät ihmissuhdetaidot ja että b) ollaan yhteensopivia. Ei olisi mitään järkeä päätyä yhteen kenenkään itselle epäsopivan kanssa.

Omat kriteerini ovat tätä nykyä lähes stratosfääriset ja se toimii. Kriteerini eivät kosketa vaikkapa pituutta tai painoa, mutta minulle on ihan täysin sama, jos nuo ovat jollekin muulle ehdottomia vaatimuksia. Selkeästi silloin arvostamme eri asioita, emmekä sopisi yhteen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanoin, että haluaisin naisen jolla on pitkät hiukset ja katselee urheilua. Monen mielestä olin turhan vaativa :D  Sitten naisten vaatimuksiin ei yleensä pysty kukaan ellei nainen jousta paljon tai tapaa humalassa miestä.

Siis keitä nämä "monet" sitten olivat? Tällä palstalla vai? Et sinä minusta ole ollenkaan liian vaativa, jos nuo ovat ainoat kriteerit etkä erityisemmin marise siitä, että tällaista naista ei löydy. Se on sitten eri asia, ovatko nuo kriteerit kovin pitkälle kantavia parisuhdemielessä. 

Vierailija
22/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kriteerit eivät ole ns. aitoja. Ne on ulkoa annettuja. Erityisesti mediasta omaksuttuja.

Väittääkö joku muka vakavalla naamalla, että näin kitsaasti lisääntyvälle lajille (ihmisnaaras tuottaa jälkeläisiä erittäin hitaasti) olisi kehittynyt tuollainen valikoivuus? Enpä usko. Olisi tullut varsin lyhytikäinen ja leviämiseen kykenemätön laji jos ihmisnaaraille kelpaisi parittelukumppaniksi vain muutama prosentti uroksista. Tuossa ei olisi järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä nyt jos kertoo että ei löydy sopivaa miestä niin saa kuulla olevansa liian kranttu, ja jos kertoo siitä kuinka on tyytynyt johonkin mieheen joka ei sitten vaikka hoida osuuttaan perhe-elämästä, niin sanotaan, että "Oma vikasi kun valitsit tuollaisen miehen."

Vierailija
24/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki olla, mutta keskimääräisellä naisella ne vaan tuntuvat olevan jotain sellaista mihin itse ei voi omalla tarjonnallaan vastata...

Niinhän se on monilla miehilläkin, jos ei nättiä naista löydy vierelle, niin sitten kiukutellaan ja haukutaan naiset pinnallisiksi olennoiksi. Tämä siis sellaistenkin miesten suusta, joilla ei tosiaan ole hääppöistä tarjottavaa vastakkaiselle sukupuolelle etenkään mitä tulee ulkonäköön.

Vierailija
26/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että saamattomat miehet alkavat itkemään. Tämä siis vastauksena ap:lle, ethän halua tuottaa pahaa mieltä kellekään?

Vierailija
27/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tosi pitkään sinkku (tapailin kyllä paljon, mutta mikään suhde ei pidemmän päälle kelvannut minulle, eikä aina miehellekään.) Oma ongelmani oli nimenomaan se, etten uskaltanut asettaa alunperin kriteerejäni riittävän korkealle ja yrittää tavoitella suhdetta oikeasti unelmieni miehen kanssa, vaan koitin tyytyä vähempään. Seuraus tästä oli, että minä olin mielestäni monessa asiassa kumppaniani aikaansaavampi, kunnianhimoisempi etc. Esim. olen hyvin liikunnallinen ja kumppanien huonokuntoisuus ja liikunnan välttely ärsytti, kodin siisteys ei ole minulle mitään muille näyttämistä, vaan itsestäänselvä arkipäiväisen hyvänolon osa, hyvä, terveellinen ja itse laitettu ruoka samoin. Myös ulkonäkö/viehättävyys on minulle tärkeää, mutta koitin silti tulla toimeen turjakkeiden kanssa, mutta lopulta en kyennyt.

Kun tapasin nykyisen kumppanini, joka on ensimmäinen mies, joka vastaa ihanteitani, tajusin vasta, miten tuhoontuomittua ja valheellista oli ollut yrittää suhdetta epäsopivien kumppaneiden kanssa. En sinällään kadu niitä suhteita, mutta jälkeenpäin ajatellen en ole myöskään varma, olisinko ollut ihan yhtä tyytyvöinen tai jopa tyytyväisempi yksin. Joka tapauksessa nykyisin ajattelen, että kriteerit, jopa tiukatkin sellaiset voivat olla ihan hyväkin juttu!

Vierailija
28/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap arvioit itseäsi? Oletko realistinen vai sokea itsellesi ja luonteellesi?

Vierailija
29/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ongelma, mutta ongelma on se, että monella ihmisellä, joka ei vastakkaisen sukupuolen silmissä ole vastaavat kriteerit tarjoava ihminen, kuvittelee, että hänen tulisi saada kumppani, joka vastaa hänen korkeita kriteereitään.

Vierailija
30/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tosi paljon toivomuksia tulevalle kumppanille. Yhteiset arvot, riittävän samanlainen tausta, samantyyppiset päämäärät elämässä ja lisäksi kipinä, jota ei voi selittää. Väitän, et ilman sitä liitto ei kestä, vaikka muuten olisikin kaikki sopivaa. Itselleni kävi valtava onni, kun tapasimme mieheni kanssa yli 20 vuotta sitten. Yhteisen taipaleemme aikana olen saanut sen, mitä kaipasinkin. Lisäksi olen huomannut, et mulle on tärkeää, että voin kunnioittaa puolisoani. Ilman tätä kaikkea en varmasti jaksaisi raskasta arkea. Ei ole järkeä tyytyä johonkin, jos ei oikeasti kolahda. Sit mieluummin yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi