Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parinhakukriteerit eivät saisi olla korkeat?

Vierailija
24.02.2018 |

Musta on huvittavaa seurata keskusteluja, joissa puhutaan ns. parinhakukriteereistä. Jotkut tuntuvat menevän puolustuskannalle, jos toisen kriteerit sattuvat olemaan korkeat tai ryhtyvät marttyyreiksi, koska heillä ei ole kumppania, vaikka ovat kuulemma niin mukavia.

Minulle ei todellakaan riitä se, että toinen on mukava. Se on perusvaatimus minkäänlaiselle tuttavuudelle. Päälle on vielä paljon muita kriteerejä, jotka varmistavat, että a) toisella on hyvät ihmissuhdetaidot ja että b) ollaan yhteensopivia. Ei olisi mitään järkeä päätyä yhteen kenenkään itselle epäsopivan kanssa.

Omat kriteerini ovat tätä nykyä lähes stratosfääriset ja se toimii. Kriteerini eivät kosketa vaikkapa pituutta tai painoa, mutta minulle on ihan täysin sama, jos nuo ovat jollekin muulle ehdottomia vaatimuksia. Selkeästi silloin arvostamme eri asioita, emmekä sopisi yhteen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla, mutta älä sitten itke ettei löydy sopivaa.

Vierailija
2/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä keskustelua voisi käydä tuolla pitkässä ketjussa, pitääkö sama jankutus aloittaa nyt uuden otsikon alla? Alkoiko siellä tulla miehille liian kiusallisia kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on koko jutun ydin. Saa olla vaikka minkälaiset kriteerit, mutta pitää myös ymmärtää että mitä tarkemmat ne on, sitä vähemmän on vaihtoehtoja. Ihan varmasti osa löytää juuri korkeisiin kriteereihinsä sopivan partnerin ja paremmankin, mutta usein tuntuu olevan että sitä pilkulleen oikeanlaista ei löydy ja sitten valitetaan suureen ääneen, ettei hyviä miehiä/naisia ole olemassa.

Vierailija
4/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti vähän kaksipiippuinen juttu.

Toisaalta se, että sulla on huono kumppani, jota et halua, on huono lähtökohta mille tahansa suhteelle. On vaadittava,emttä haluat suhdetta juuri tämän tyypin kanssa.

Toisaalta kukaan meidtä ei ole täydellinen. Sitä ei voi suhteen aluksi edellyttää. Tärkeämpää ehkä olisi, että molemmat olisi samaa mieltä suunnasta, johon halutaan kehittyä.

Vierailija
5/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itke. Omat kriteerini ovat varsin spesifit ja se ei ole minulle mikään ongelma. Olen polyamorinen, enkä seurustele monogaamisten henkilöiden kanssa. Tämän lisäksi henkilön tulee olla seksipositiivinen ja kinky. Plus sitten muita ihmissuhdetaitoihin liittyviä juttuja.

Nuo kriteerit sulkevat pois aivan valtavan suuren osan väestöä ja se ei haittaa minua ollenkaan. Yksin ei tarvitse maailmassa olla. :)

Vierailija
6/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itke. Omat kriteerini ovat varsin spesifit ja se ei ole minulle mikään ongelma. Olen polyamorinen, enkä seurustele monogaamisten henkilöiden kanssa. Tämän lisäksi henkilön tulee olla seksipositiivinen ja kinky. Plus sitten muita ihmissuhdetaitoihin liittyviä juttuja.

Nuo kriteerit sulkevat pois aivan valtavan suuren osan väestöä ja se ei haittaa minua ollenkaan. Yksin ei tarvitse maailmassa olla. :)

Tämä siis ap.

Vierailija
7/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä keskustelua voisi käydä tuolla pitkässä ketjussa, pitääkö sama jankutus aloittaa nyt uuden otsikon alla? Alkoiko siellä tulla miehille liian kiusallisia kysymyksiä?

Täytyy myöntää, etten jaksanut lukea kokonaan pitkää ketjua. :D

Olen nainen.

Ap

Vierailija
8/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi.. parisuhteen rakentaminen ei onnistu siten, että ensin asettaa kriteerit ja odottaa sitten kumppinin niitä täyttävän. Ihmisiä yhdistää yhteinen maailmankatsomus,

yhteiset arvot ja harrastukset. Parisuhteet syntyvät elävästä toiminnasta, ei pääkopan sisällä olevista kriteereistä ja niiden asettamisesta :(

Vierailija
9/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saavat olla. Minullakin ovat. Mutta jos jään yksin, en syytä sitä koko vastakkaista sukupuolta, maailmaa tai mitään muutakaan paitsi itseäni. t. mies

Vierailija
10/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No usein kriteereistään numeron tekevillä ne on ihan kahjoja ne kriteerit. 

Silloin kriteereiden latelija antaa itsestään harhaisen vaikutelman. Että pitää itseään jotenkin erikoisena. Ihmislajille on luontaista, ettemme tykkää itsensä korostajista. 

Vierailija
11/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti korkeimmat kriteerit tuntuu olevan niillä jotka eivät itse ole kovin kummoisia. 

Jos joku todella kaunis ja seksikäs beibe löytää esim. Suomesta miehen niin onhan se hiukan ironista kun kuulee jonkun tavismamman sanovan ettei Suomessa ole riittävän tasokkaita miehiä. 

Vierailija
12/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi.. parisuhteen rakentaminen ei onnistu siten, että ensin asettaa kriteerit ja odottaa sitten kumppinin niitä täyttävän. Ihmisiä yhdistää yhteinen maailmankatsomus,

yhteiset arvot ja harrastukset. Parisuhteet syntyvät elävästä toiminnasta, ei pääkopan sisällä olevista kriteereistä ja niiden asettamisesta :(

Yhteinen maailmankatsomus, arvot ja harrastukset voivat myös olla niissä asetetuissa kriteereissä. Usein ovatkin.

Vierailija
13/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi typerää, että ihmiselle jonka kanssa aikoo jakaa elämänsä, olisi jotain muuta kuin korkeat kriteerit.

Itse pariuduin kunnolla vasta yli kolmikymppisenä, kun tapasin nykyisen mieheni. Yksikään aikaisemmista tapailemistani miehistä ei mielestäni ollut parisuhteen arvoinen, vaikka mukavia ja hyviä miehiä olivatkin.

Vierailija
14/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki olla, mutta keskimääräisellä naisella ne vaan tuntuvat olevan jotain sellaista mihin itse ei voi omalla tarjonnallaan vastata...

Vierailija
15/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis piti sanomani "mihin nainen ei itse voi omalla tarjonnallaan vastata..."

Vierailija
16/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläpä vaan ap, mutta kun tämä asia on näille miehille täysin mahdoton käsittää. Lisäisin vielä, että minulle tärkeintä on ihastumisen tunne - miksi alkaisin suhteeseen kenenkään kanssa, johon en ole ihastunut? Vain järkisyistä ja koska mies täyttää "kriteerit"? Parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa, jossa ei oikeasti tunne toista kohtaan mitään.

Vierailija
17/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki olla, mutta keskimääräisellä naisella ne vaan tuntuvat olevan jotain sellaista mihin itse ei voi omalla tarjonnallaan vastata...

No miten tämän nyt sitten kukin ajattelee. Minusta ei ole kohtuutonta, että omillaan toimeen tuleva, korkeakoulutettu nainen toivoo mieheltään samoja ominaisuuksia, mutta jotkut ilmeisesti ajattelevat niin, että saadakseen korkeakoulutetun kumppanin, pitää olla timmi perse. 

Vierailija
18/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua sekin olisi jos ei ole mitään kriteereitä. Mieluummin minä olen yksin kuin huumehörhön vankilakundin kanssa. Olen huomannut että ei aina löydä kumppania vaikka ei mitään erityisiä kriteereitä olisikaan.

Vierailija
19/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanoin, että haluaisin naisen jolla on pitkät hiukset ja katselee urheilua. Monen mielestä olin turhan vaativa :D  Sitten naisten vaatimuksiin ei yleensä pysty kukaan ellei nainen jousta paljon tai tapaa humalassa miestä.

Vierailija
20/30 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus siihen, että kumppani on häneen rakastunut. Tuskin miehetkään, jotka peräänkuuluttavat naisilta matalampia kriteereitä, haluaisivat olla vain jonkinlainen htätävara, jolle nainen on antanut mahdollisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi