Viisaudenhampaan juuri jäi poistossa suuhun
Onko kellään käynyt samoin kuin minulla, että viisaudenhammasta poistettii yhteensä reilu tunti ja lopuksi jäi juuri leukaan eikä lähtenyt poraamalla eikä myöskään ientä avaamalla?
Sain antibiootit ja ajan leikkaukseen viikon päähän. Mitä tuossa leikkauksessa tehdään ja onko se kovin kivuliasta? Nyt poistokohta kivuton burana 400 avulla mutta pingispallon kokoinen patti tuntuu ulkopuolelle. Tämä varmaankin ihan normia tuollaisen pitkän kiskomisen jälkeen ja kun on tikkejäkin muutama? En pystynyt kysymään hammaslääkäriltä kun piti purra sitä tuppoa suussa. Pelottaa se leikkaus pelkkänä sananakin...
Kommentit (2)
Mulla leikattiin muutenkin pari ikenen sisältä. Ei se itse leikkaus ollut paha. Vaan se toipuminen kun siinä meni kaikki pieleen.
Mutta en usko että leikkaus on sen pahempi kokemus kuin tuo jo kärsimäsi. Siinä vain saa kirurgi ikenen kunnolla auki
Mulla jäi myös viisurin juuri ikeneen aikanaan. Hammaslääkäri oli sitä mieltä että ei haittaa. Sain kuitenkin antibiootit sekä Burana 800 mg +Panacodia. Viikon päästä kipu oli edelleen sietämätön ja todettiin että pitää se juuri sieltä saada pois. Leikkausajan sain puolen vuoden päähän ja särkylääkkeitä jouduin syömään siihen asti kivun takia. Saivat sitten juuren pois ja parin päivän päästä kivut katosivat. Toki olin aivan hermoraunio siinä toisessa operaatiossa ja päätin että loput viisurit jää suuhun, ihan sama vaikka vaivaa välillä.
Hyvä että sait leikkausajan noin pian.