Talvi on helvettiä !
Talvi on kylmää ja masentavaa aikaa. Itse kärsin kaamosmasennuksesta. Kehoni voi huonommin aina talvisin ja on kylmää ja pakkasta. Jos menee ulos niin joutuu pukemaan hirveän kasan ahdistavia talvivaatteita ettei paleltuisi. Talvi on kamalaa aikaa enkä yhtään ymmärrä niitä jotka on nytki ollut tuolla vaan ulkona vaikka on ollut hirveät pakkaset. Itse olen ollut monta päivää sisällä peiton alla.
Jotkut kuitenkin nauttivat tästä helvetistä ja viettävät tuolla päiväkaudet pakkasessa ja lumessa ulkoillen.
talvisin tuntuu että olisin jossain puoli koomassa tai jotain.
Kommentit (19)
Näillä keleillä on perseestä mennä yhtään mihinkään - ulkona tarvetakseen pitää pistää kaikkea päälle, ja sisätiloissa sitten hikoillaan. Pthyi.
Tosiaan. Ei saa samaa ihotuntumaa luonnosta kuin kesäkeleillä saa, vaatetus rajoittaa liikkumista ja hengittäminenkään ei ole kovalla pakkasella mukavaa. Ihon pinnalle nousee kylmä hiki. Kevättalvella saattaa sentään aurinko häikäistä, mutta sitä ennen on kärsitty valon vähyydestä. Valokin on kauniimpaa ja silmäystävällisempää, kun se siivilöityy kesällä vehreän ympäristön kautta!
Ap, opettele kieli ja muuta lämpimämpään ilmastoon. Voimia ja rohkeutta!
Varmaan piristyisit, jos laittaisit kunnolla päälle ja kävisit vaikka kävelyllä.
Itse inhoan myös talvea, pakkasta, kylmää ,hyi hitto :/ vituttaa tumpata kaiken maailman rytkyjä että tarkenee. ja pyörälläkään ei tarkene ajella, jäätyy ku torakka tonne pakkaseen. Olisi jo lämmin kevät ja kesä , ai että se on ihanaa, silloin ELÄN !
Ja kaikkein pahimpia tällaiset kirkkaat aurinkoiset päivät kun auringonvalo oikein kertautuu lumihangesta. Tulee oikein fyysisesti huono olo.
Vituttaa tuo lumi yhdistettynä sokaisevaan auringonpaisteeseen 😒
Se on ihana asia. Liika toivo lämpöön, mutta kylmyys ja olemassaolo.
Ei auta, vaikka kuinka pukisi päälle.
Puin eilen: alusvaatteet, talvikerraston, paksut lämpölegginsit, tiiviit kangashousut, kahdet sukat, villasukat, tosi paksut varrelliset vuoratut talvikengät, pitkähihaisen, hupparin, fleecetakin, merkkitoppatakin josta maksoin itseni kipeäksi, kynsikkäät, sormikkaat, kaupan paksuimmat hanskat, ison paksun kaulahuivin, paksun pipon.
20 min ja melkein itku tuli kun sormiin sattui niin paljon, ettei niitä pystynyt taivuttamaan. Joka talvi sama juttu. Hanskoja on pakko pitää kun lämpötila laskee alle +10 asteen. Juhannuksena villasukat ja tumput ulkona.
Oletteko jotain mt-ongelmaisia, vai mikä mättää?
Niimpä! Muuttaisin mielelläni pois täältä sinne missä on melkein aina kesä. Ja nää päivät just on ollu iha hirveitä ku aurinko sokaisee ja pakkanen kiristyy !!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotain mt-ongelmaisia, vai mikä mättää?
Mt-ongelmaisia on ne, jotka rakastavat talvea!
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää ja ikävää🎶🎶
Eipä näköjään kaikilla kivaa ollut talvipakkasillakaan.
mieluummin talvi kun infernaalinen helle, jolloin ihmisiä kupsahtelee kuumuuden takia.
Minusta on kyllä ihan mukavaa olla ulkona talvella. Lapsena minä leikin kaverini kanssa melkein aina talvisin lumi sotaa. Että kyllä talvi on ihan kivaa aikaa mutta silti kesä voittaa.
Talvi on perseestä !