Joko teillä on töissä kesälomat lyöty lukkoon?
Kommentit (31)
Juu tiedän lomani pitkälle tulevaisuuteen kun on kiertävä systeemi.
meillä edessä matka tansanian zanzibaariin
Ei voi olla totta, vaikka olsii minkälaiset uudistukset. Pelkkää esimiehesi joustamattomuutta. Onko hän uusi?
opettaja kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta opettajilla ei ole lomia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus toukokuulla vasta.
Mutta voi anoa matkan ajan vapaaksi jo aiemmin juuri varaamista varten. Koko loma ei silloin välttämättä ole putkeen.
Ei ole puhuttu. Varmaan lätkäisen lomani taas heinäkuulle ja jos menee päälle jonkun kanssa, niin siirtävät sitten :)
Miehelläni on aina koko heinäkuun työpaikka suljettuna, joten loma on joka vuosi samaan aikaan.
Meillä jokainen saa pitää lomansa milloin haluaa, joten olen itsekin aina heinäkuun lomalla.
Kyllä on. Me pidämme loman tulevana kesänä kahdessa osassa. Molemmilla on työpaikalla kiertävä lomasysteemi, eli kesä-, heinä-, elokuuta peräkkäin . Viime kesänä lomailimme elokuulla ja nyt on kesäkuun vuoro. Olemme lomalla kesäkuussa kolme ja sitten syyskuussa yhden viikon. Kesäkuussa olemme Suomessa viikon ja eestinkodissamme kaksi viikkoa. Syyskuun lomaviikon vietämme Kreikassa,pakko varmistaa, että luvassa on ainakin yksi takuuvarma lämmin viikko.
opettaja kirjoitti:
käytännössä samantasoisen loman olisitte saaneet välimerenlomakohteissakin...
Itse varasin jo joulukuun aikoihin 3 viikkoa kesä-heinäkuun vaiheessa. AIheutti ärtymystä vanhemmissa työntekijöissä "ei noin aikaisin voi merkata etukäteen".
Minulla on aina heinäkuussa. Nyt aion lomailla kuusi viikkoa. Teen liukumaan pari viikkoa ja lomaa neljä, mukavaa.
Alkuviikosta saan tietää koska töihin, 3/4 porukasta lomautettuna, en pidä kesälomaa jos työmaa on auki loma-ajan. Lomailu alkaa jo kyllästyttää.
Joo.. Ajattelin pitää koko kesän lomaa. Ainakin kesä-, heinä- ja elokuun.
Lomat on myönnetty huhtikuuhun mennessä kesälle. Syksyllä on lomakielto. Saa toivoa loman ajankotaa, mutta viimekädessä työnantaja päättää. Oli sää kuin sää niin lomailen kotimaassa. Rikasta porukkaa palstoilla, kun aina on varaa ulkomaan lomiin. Minulla elämänkustannukset syö palkan ja matkailuun ei jää rahaa. Tai voisi jäädä, jos en harrastaisi ja mikäli söisin heikommin. Ei oo kuitenkaan vaivannäön arvoista kituuttaa muu vuosi, että voi 1-2 viikkoa vuodessa matkustaa.
Jos kiertävän listan mukaan mennään niin mulla elokuu. Joskus on sijaisia enemmän kesä-heinäkuussa niin voi muuttua. Saa nähdä, viim huhtikuussa saa tietää.
Häh, nytkö jo suunnittelette kesää, onko kalenteriin merkitty kaikki jo?
Lomatoiveet vastaanotetaan tulevaan keskiviikkoon mennessä ja huhtikuun puolivälissä ne viimeistään lyöhdään lukkoon. Meillä ollaan lomilla pääasiassa kahdessa vuorossa.
Töissä on isot uudelleenjärjestelyt, ja siksi ei kuulemma voida päättää lomia ennen kuin maaliskuussa :( Olisi kiva suunnitella lomia, ja varata matka ajoissa, mutta eipä onnistu.