Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkyvyttömiä ja yli 60v pitkäaikaistyöttömiä ei päästetä eläkkeelle?

Vierailija
24.02.2018 |

Olisi hyvä valtion kannaltakin, kun heihin ei tarvitsisi pakkotyöllistämisen ja pupukurssien takia satsata ja voisivat henkisesti paremmin, kun ei olisi toimentulon haastetta ja lomakkeiden täyttöä joka kuukausi. Miksi ihmisiä halutaan kiusata sinne 65 vuoteen saakka, ennen kuin päästetään kansaneläkkeelle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan ansiosidonnaista 65-vuotiaaksi asti ja nyt kun täytin 61 vuotta niin lisäksi varhennettua vanhuuseläkettä 50%.

Vierailija
22/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan ansiosidonnaista 65-vuotiaaksi asti ja nyt kun täytin 61 vuotta niin lisäksi varhennettua vanhuuseläkettä 50%.

Pieneneekö eläkkeesi paljonkin, kun otit tuota varhennettua. Itse olen myös harkinnut ko.varhenettua, että

kannattaako sitä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niitä maahanpoljeetuja olisi ollenkaan tarpeeksi kaikille entisille koulukiusaajille, jos toimittaisi järkevästi eikä kiusaamiseen perustuvia toimia olisi.

Vierailija
24/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sadismi

Vierailija
25/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieneneekö eläkkeesi paljonkin, kun otit tuota varhennettua. Itse olen myös harkinnut ko.varhenettua, että

kannattaako sitä ottaa.

Ehkä n. 100€ pienenee, mutta minä kun olen semmonen 'tässä ja nyt' -eläjä niin mieluummin käytän sitä eläkettäni nyt ja jos elää saan niin uskon pärjääväni myös sitten "vanhana".

Vierailija
26/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He työllistävät paperinpyörittäjiä, jotka ovat vielä työelämässä.

Vierailija
27/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa pitää työttömänä. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei nykyisin pääse edes neliraajahalvaantunut, koska sellainen ihminen kykenee vaikka sänkyjen koemakaajaksi. Kokoomus ajatuksena näyttää olevan väliinputoajien luokan synnyttäminen, jossa työkyvyttömät olisivat pois työttömyystilastoista, mutta eivät kuitenkaan saisi työkyvyttömyyseläkettä. Tämä tietysti markkinoidaan siten, että jokaisella on ollut mahdollisuus työllistyä ihan itse, mutta kun et työllistynyt, ei sinun tule saada tukiakaan (yksilön syyllistäminen toistuu kaikessa Kokoomuksen ideologiassa).

Tässä totuutta tästä hetkestä:

YLILÄÄKÄRIN HÄTÄHUUTO: "En ole koskaan nähnyt vastaavaa"

IHMISPARAT AJETAAN ROTANKOLOIHIN

Olen toiminut yli 35 vuotta kliinisessä työssä ja tehnyt käytännössä päivittäin arvioita potilaiden työkyvystä.

Viimeisten vuosien aikana on tapahtunut ennenkokematon kiristyminen sairauspäivärahojen, kuntoutustukien (entinen määräaikaiseläke) ja työkyvyttömyyseläkkeiden myöntämisessä.

Tämän seurauksena terveydentilansa puolesta työkyvyttömät henkilöt sysätään ensin ansiosidonnaiselle työttömyysturvalle (jos heillä on sellaista, ja senkin kestoa on leikattu) ja sen jälkeen työmarkkinatuelle, peruspäivärahalle ja pahimmillaan toimeentulotuelle. Viimeksi mainittua voi saada, kunhan ensin on realisoinut kaiken mahdollisen omaisuutensa.

EI MITÄÄN VALOA

TULEVAISUUDESSA

Kun terveysongelma joka tähän kierteeseen on sysännyt on usein parantumaton, tuloksena on ihmisen ja usein koko perheen ajaminen tilanteeseen, jossa ei ole mitään tulevaisuuden valoa näkyvissä.

Valitusprosessit kestävät vuosia ja johtavat harvoin terveytensä menettäneen voittoon, vaan kuluttavat loputkin voimat ja naulaavat arkkua kiinni yksi naula kerrallaan.

HYLKÄÄVIÄ PÄÄTÖKSDIÄ

ILMAN TODELLISUUTTA

Hylkäävien päätösten perustelut ovat toistuvasti sellaisia, joista on vaikea tunnistaa kyseisen henkilön todellista tilannetta.

Vai mitä sanon 25-vuotiaalle miehelle, jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja aivovamman jälkitila, ja jota eri alojen lääkärit ja moniammatilliset työryhmät ovat pitäneet pysyvästi työkyvyttömänä ja jonka työkokeilut ovat epäonnistuneet?

Eläkeyhtiö ei enää kustanna työkokeiluja mutta ei myönnä kuntoutustukeakaan.

HALLITUS SANOO OLEVANSA

HUOLISSAAN SYRJÄYTYMISESTÄ

Samalla hallitus sanoo olevansa huolissaan nuorten syrjäytymisestä!

Tai mitä kerron nuorelle naiselle, joka on sairautensa takia ollut kuukausia sairaalahoidossa ja kotihoidossakin täysin autettavana, mutta joka on Vakuutusoikeuden mielestä kuitenkin ollut silloinkin työkykyinen?

Onko kukaan viitsinyt miettiä, mitä nykyinen politiikka maksaa terveydenhuollolle ja sosiaalihuollolle ja tälle yhteiskunnalle seurausvaikutuksineen, jotka eivät kohdistu pelkästään näihin ihmisiin vaan heidän koko lähipiiriinsä?

SURULLISTA NÄHDÄ KUINKA

IHMISET LANNISTETAAN

Hoitavana lääkärinä on surullista ja ahdistavaa nähdä, miten kuntoutumisensa kanssa taistelevat ihmiset lannistetaan epäämällä heiltä tarvittava toimeentulo ja samalla kuntoutumisen edellytykset.

Liian monien kohdalla nykyinen järjestelmä ei tuo kansalaisillemme turvaa, vaan päinvastoin sairastuttaa heidät.

Nyt on lisäksi otettu käyttöön ns. aktiivimalli, jossa on sanktioitu, jos ei kykene töihin.

Koskevatko sanktiot niitäkin, jotka ovat työttömien kirjoissa työkyvyttömänä?

MILLAISEEN ROTANKOLOON

HALUTAAN IHMISET AJAA?

Minkälaiseen rotankoloon yhteiskuntamme haluaa nämä ihmiset ajaa, jotka ovat tilanteessaan yleensä lisäksi ilman omaa syytään?

Olli Tenovuo

Ylilääkäri

(Turun Sanomat)

Vierailija
28/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska eläkkeitä ei ole varaa maksaa, koska eläkerahat on syydetty kriisimaille. Lisäksi valtion varoja syydetään nykyisellään myös, no, eräiden joutilaiden vieraiden elättämiseen. Myös kun ei ole eläkekattoa ja herrat saavat 40 000 eläkettä kuukaudessa, niin eläkevarat hupenevat nopeasti.

Nykyiset nuoret sukupolvet eivät tule eläkettä saamaan. Eläkevarat on nyhdetty kuiviin jo paljon sitä ennen.

Pälä pälä. Sinä tukehdut vihaasi ennen eläkeikää.

Vierailija
29/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeasti työkyvyttömät ovat jo eläkkeellä ja eläkeikää lähestyvät työttömät eläkeputkessa. Pitäisikö tässä ruveta lisäksi kaikkia työhaluttomia pellejä paapomaan?

Minkälainen kävelevä sontapötkö kirjoittaa noin idioottia tekstiä?

Pötkö yltää persesuolesta suuhun asti ja työntyy ulos.

Lääkitys kunnossa??

Vierailija
30/30 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että virallisena tavoitteena on pitää tietty määrä ihmisiä ns. työmarkkinoiden käytettävissä eläkeikään asti, koska muuten Suomi näyttää EU-tilastoissa huonolta. Ihan sama, vaikka "työvoimaan" kuuluisi jalattomia ja päättömiä, ei se päättäjiä kiinnosta, luvut vaan kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän