Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä työnteko tuntuu?

työnorja
24.02.2018 |

Tai miltä sen pitäisi tuntua? Mulla on nyt kolmas koulutus viimeistelyä vaille valmis. Opiskellessa olen aina innoissani: opiskelu tuntuu vapaalta ja aiheet mielenkiintoisilta. Hommia voi tehdä vaikka yöllä jos siltä tuntuu. Kuitenkin aina työharjoitteluihin tai ensimmäisiin työsuhteisiin mennessä alkaa ahdistaa. 8-16 tai 9-17 rituaali viitenä päivänä viikossa puuduttaa ja aina töissä katselen kelloa ja toivon että olisi viikonloppu. Oon aina miettinyt, että vika on työssä (on liian tylsää, työkaverit mälsiä tai muuta) mutta nyt mietin, onko vika kuitenkin mussa. Pitäiskö työnteon olla kivaa ja nautinnollista? Vai käytkö töissä hammasta purren vain rahan takia. En haluaisi käyttää 8 tuntia päivästä johonkin, mikä ahdistaa ja harmittaa :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia???

Vierailija
2/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työnteko on työntekoa, ei se nyt miltään tunnu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt monissa firmoissa, monilla aloilla ja aina jokaisen työpäivän ainoa hyvä hetki on ulos-leimaus.

Vierailija
4/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei ole kivaa. Sitä tehdään vain ja ainoastaan palkan takia.

Vierailija
5/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä vaikuttaa aika hiton sitovalta että jokaikinen arkipäivä pitää olla työpaikalla 8-16.

Haluaisin ainakin osittaiseen etätyöhön..

Vierailija
6/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itse työn tekeminen on kivaa, siis suorastaan sillä lailla että en haluaisi lopettaa (aika usein ollut määräys poistua viimeistään iltakuudelta työpaikalta). Mutta sitten on kaikkea turhaa itse työntekoa häiritsevää oheistoimintaa, kuten hyödyttömiä kokouksia, joihin kaikki komennetaan paikalle. Suurin osa jutuista menee ohi enkä koskaan myöhemmin muista, mistä puhuttiin. Se kanssa pännii, jos ei löydä ohjetta miten jokin asia on tehtävä, tai jos pitää olla lupa jonkin asian tekemiseen mutta ei tiedä keneltä sitä pitää pyytää, ja etenkin jos vasta jälkikäteen kuulee että olisi pitänyt olla lupa. Huono organisointi noin yleensä, ja se että joutuu sen takia häiritsemään työkavereitaan kysymyksillään. 

Vierailija
7/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ja mielenkiintoista. Erityisesti ongelmien ratkaisu on haastavaa, mutta palkitsevaa. Mukavaa aivojumppaa. 

Vierailija
8/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin. Never again.