Mikä on teidän perheen lempiruoka, josta kaiken ikäiset tykkää?
Pitäis saada uusia ideoita. Mielellään suht helppoja ja nopeita ruokia.
Kommentit (18)
Riisi, itsetehdyt nugetit porkkanaraaste ananaksella.
Tatun ja Patun wokki. Siinä on sipulia, porkkanaa, parsakaalia, paprikaa ja cashew-pähkinöitä sekä nuudeleita. Kastikkeessa soijakastiketta, inkivääriä ja valkosipulia.
Kaikkien perinneruokien äiti: survottua perunaa ja kastiketta.
Tuliset kanansiivet ja pottumuussia
Tortillat, koska niitä voi jokainen säätää. Kaikki pöydälle ja jokainen täyttää itse. Minä laitan sisään vähän jauhelihakastiketta, itse tehtyä tomaatti-sipuli-chilisalsaa, salaatinlehtiä, paprikaa, avokadoa, smethanaa. Välillä jätän jauhelihakastikkeen kokonaan pois. Lapset pääosin jauhelihajasriketta, salsaa, paprikaa ja smethanaa. Joskus lisään kastikkeeseen papuja, mutta lapset ei ole innoissaan siitä.
Lasagne niin kana kuin jauheliha versiokin maistuvat,pekoni-vuohenjuustopasta, kukkakaalikeitto jossa koskenlaskijajuustoa, välimerenpata(nautaa tai possua, sipulia, aurinkokuivattua ja tuoretta tomaattia, oliiveja)
Takuuvarmoja suosikkeja on kolme, kaalilaatikko, perunalaatikko ja lasagne. Nuo maistuvat aina kaikille.
Spagetti Bolognese. Tosin kastikkeen hauduttaminen vie kauan, mutta teen aina ison satsin ja pakastan annoksina.
Lihapullat ja perunamuusi
Kanapasta
Nakkistroganoff
Makaronilaatikko
Lasagne - se vie enemmän aikaa, kun keitän jauhelihakastiketta kokoon, mutta isompi annos, ja tulee samalla pastakastiketta parille päivälle.
Toinen, mikä tulee mieleen, on itse tehty pitsa. Nuorin lapsi ei tykkää esim. Kotipizzan pitsasta, mutta kotona tehty peltipitsa (jota kutsun nimellä pizza finlandese) maistuu.
Sitruunapasta
nuudelivuoka
kesäkurpitsakeitto
fetasalaatti
Lasagne
Täytetyt paprikat
Nuudeliwokki
Tonnikalapasta
Lohi- tai broileripyörykät ja pasta
Perunaa ja härkistomaattikastiketta
Pinaattilettuja ja uunijuureksia
+ lisukkeena salaattia ja raejuustoa