Sairaana lapsen kanssa, mies ärsyttää
Hän on ainut joka ei ole kipeänä, ja kun en tahdo olla vauvan kanssa koko päivää hän tiuskii. "mikä sussa on vikana" yms ku sanoo etten halua ottaa vauvaa syliin, laita leikkimään lattialle.
Vauva on syönyt yms ja alkaa hieman yniseen hällä sylissä "ei tää taho olla mulla, se vaan haluu tulla sulle"
Ja mistähän noin päätteli? Kyllä se ihan mullaki inisee.
Muutenki tuntuu että koko ajan enemmän ja enemmän vierittäny tätä vauvan hoitoa mulle. Aluksi oli "sitku se syö enemmän vauvan ruokaa ni sie voit tehä enemmän mitä haluat ja mie syötän sen"
Nyt ku syö vauvan ruokaa tosi hyvin jo niin on " Tää ei halua mulla syyä, Syötä sie, syö paremmin sulla." Tai " syötä sie niin mie piän" Minä syötän vauvan ihan itsekseni. Useimmiten sohvalla vierelläni kun vauva voi jo istua mutta joskus syöttötuolissa.
Nyt sitten on taas tullut tämmöinen "lupaus"..." sittenku se vaan syö ruokaa niin sulla on enemmän aikaa ja mie oon enemmän vauvan kanssa".....
Ja...." sittenku se osaa kävellä niin mie lähen sen kanssa pihalle ja sulla on enemmän aikaa"
Vi###aa. Mie oon ollu jo viikon nuhassa pikkusen kanssa ja herra on terve kuin pukki. Silti minä hoidan yöt koska pitää muka antaa maitoa. Ja suurimmaksi osaksi päivätkin! Onko se niin hankalaa olla oman lapsen kanssa muutamaa tuntia, eikä koko ajan olla pukkaamassa sitä mulle syliin.
Isä on epävarma vauvan kanssa. Pyydä neuvolasta apua vuorovaikutukseen. Jätä isä ja lapsi keskenään kun lähdet lenkille. Kehu ja kannusta ja ihaile isän isyystaitoja aina kun isä pitää vauvaa (kato miten se katsoo sua, kato miten se tykkää susta). Kyllä se siitä.